Opalina, Martha i Henry zbyt długo godzili się na role drugoplanowych bohaterów.Kiedy w końcu postanawiają przejąć stery własnego życia, los prowadzi ich pod pewien adres, gdzie zapomniana księgarnia czeka, by ktoś ją odnalazł. Trójka niczego niepodejrzewających nieznajomych przekonuje się, że ich własne historie są tak samo niezwykłe, jak te, które opisano na stronach ich ukochanych książek.Odkrywając tajemnice księgarnianych półek, pr...
…to zwykły świat, pełen autonomicznych samochodów, szybujących po niebie dronów i pracujących w burgerowniach robotów. Są dwa supermocarstwa, trwa cyfrowa zimna wojna, ale wszelkie konflikty rozgrywają się gdzieś tam, za oceanem… Ludzie budzą się, idą do pracy, jedzą kolację. Wszystko jest tak, jak być powinno.Ale nie dla siedemnastoletniego Johna, geniusza technologii, cudownego dziecka z rozbitej rodziny. John ma pewną tajemnicę....
Jeszcze niedawno walczyła z potworami… Dziś zapraszana pyszną kawę.Znużona dziesięcioleciami walk i krwawych wypraw orczyca Viv uznaje, że nadeszła pora zawiesić miecz na kołku. Ma marzenie – pragnie otworzyć pierwszą kawiarnię w mieście Thune.Viv chce zostawić przeszłość za sobą, ale nie powinna mierzyć się z tym w pojedynkę. Na jej drodze staną bowiem rywale – dawni i nowi. Mroczne podziemie Thune może sprawić, że&...
"Rok 2033. W wyniku konfliktu atomowego świat uległ zagładzie. Ocaleli tylko nieliczni, chroniący się w moskiewskim metrze, które dzięki unikalnej konstrukcji stało się najprawdopodobniej ostatnim przyczółkiem ludzkości. Na mrocznych stacjach, rozświetlanych światłami awaryjnymi i blaskiem ognisk, ludzie ci próbują wieść życie zbliżone do tego sprzed katastrofy. Tworzą mikropaństwa spajane ideologią, religią czy po prostu ochroną filtrów wodnych… Zawierają sojusze, toczą wojn...
Po przemierzeniu rolniczych obszarów Pangi siostrat Dex, herbaciany mnich, oraz Mszaczek, robot posłane, by ustalić, czego potrzebuje ludzkość, kierują się do wiosek i miast małego księżyca, który nazywają domem.Mają nadzieję znaleźć odpowiedź na nurtujące ich pytanie, a przy tym poznają nowych przyjaciół, uczą się nowych pojęć i doświadczają entropijnej natury wszechświata.Czy w świecie, w którym ludzie mają już to, czego chcą, posiadanie więcej w ogóle ma sens?Mnich i robot...
Wszelkie ziemskie konflikty z przeszłości odeszły w niepamięć – w nowym świecie nie ma już dla nich miejsca. Jeśli chcesz dożyć jutra, musisz współpracować z innymi graczami i wykorzystywać wszystko, co oferuje ci gra.Mark Dervine, najbardziej wylewelowany gracz z początku rozgrywki, zdaje sobie sprawę, że jego poziom zaawansowania wcale nie jest zaletą. Przeciwnie, to spory problem – Twórcy gry nie po drodze jest z tymi, którzy są za bardzo do przodu. On pragnie tylko jedneg...
Wieki temu roboty z Pangi zyskały samoświadomość i porzuciły swoje narzędzia.Wieki temu masowo powędrowały do dziczy i słuch po nich zaginął.Wieki temu przeniosły się do świata mitów i legend miejskich.Aż pewnego dnia jeden z robotów staje na drodze herbacianego mnicha, bywypełnić dawne posłannictwo. Matylko jedno pytanie: „Czego potrzebują ludzie?”.Odpowiedź zależy jednak od tego, kogo zapytać i jak.A mnich i robot będą musieli pytać – i to często....
Ludzkość na własne życzenie została wygnana z powierzchni Ziemi. Wegetuje teraz w tunelach metra, w prawdziwym podziemnym labiryncie. Ci, którym było dane przeżyć, zasiedlili niektóre stacje Lewego Brzegu Sekwany. Społeczności utrzymują kontakt, ale też rywalizują tocząc krwawe boje: o wpływy, o kurczące się zasoby… Śmiercionośne promieniowanie sprawia, że nie ma mowy o powrocie na powierzchnię, a Prawy Brzeg… cóż, to przeklęte miejsce.W wijących się pod ziemią trzewiach pary...
ŻYJĘ W ŚWIECIE, W KTÓRYM NIE MA JUTRA. NIE MA W NIM MIEJSCA NA MARZENIA, PLANY, Wspaniała kontynuacja bestsellera „Metro 2033”. Audiobook na podstawie nowej powieści rosyjskiego autora Dmitra Glukhovskiego nie tylko podejmuje wątki, które tak spodobały się słuchaczom w pierwszej odsłonie cyklu, ale podejmuje również nowe, nie mniej interesujące. W rok po atomowej zagładzie nieliczni nadal żyją na stacjach i w tunelach moskiewskiego metra. Na jednym z końców linii, na przystan...
Laureatka Nagrody Hugo, Becky Chambers, daje nam nadzieję na lepszą przyszłość w swojej nowej, zachwycającej serii „Mnich i robot”. Wieki temu roboty z Pangi zyskały samoświadomość i porzuciły swoje narzędzia. Wieki temu masowo powędrowały do dziczy i słuch po nich zaginął. Wieki temu przeniosły się do świata mitów i legend miejskich. Aż pewnego dnia jeden z robotów staje na drodze herbacianego mnicha, by wypełnić dawne posłannictwo. Ma tylko jedno pytanie: „Czego potrzeb...
Kiedy świat był młody, wszystkie zasiedlające go formy życia drżały przed potęgą Galakronda, ogromnego nienasyconego proto-smoka. Pięcioro proto-smoków stanęło wówczas u boku wykutego przez tytanitów Strażnika Tyra, by stawić czoła tej bestii. Po rozpaczliwej walce Galakrond ostatecznie padł od odniesionych ran, a pięcioro zwycięzców zostało obrońcami Azeroth. Tytanici obdarzyli Nozdormu, Yserę, Alexstrazę, Malygosa i Nelthariona m...
Bestseller „Metro 2033” teraz również w wersji audio! Świat w wyniku atomowego konfliktu chyli się ku końcowi. Nie ma już politycznych i militarnych potęg, nie ma struktur, które władały światem. Tworzą się małe grupy, pseudopaństwa, które będą walczyć o przetrwanie, a wszystko to… w moskiewskim metrze. Z uwagi na niezwykłą, unikatową w skali świata konstrukcję, to prawdopodobnie ostatnie miejsce na całej Ziemi, gdzie ktokolwiek przeżył. Ale nawet w sytuacji, gdy została zale...
Tysiącletnia Moskwa trwa niezawodnie chroniona ze wszystkich stron przez umocnione posterunki i doborowe oddziały kozackie. Wewnątrz trzech pierścieni moskiewskiej obrony, za murem Kremla, w pałacu, imperator nagradza najlepszych z najlepszych, najdzielniejszych z dzielnych, kwiat korpusu oficerskiego, podporę i nadzieję tronu.W Dniu Świętego Michała Archanioła żołnierze mają opuścić odświętnie udekorowaną stolicę i udać się do mrocznych krain, które niegdyś były częścią wiel...
Hydra dysponuje syntetycznym patogenem, za pomocą którego dąży do podporządkowania sobie całej ludzkości. A.I.M. z kolei chce skazić światowe zasoby wody nanotechnologicznym produktem zniewalającym umysły. Ultron ma ziemską technologiczną osobliwość praktycznie w zasięgu swojej metalowej ręki. Tymczasem Dormammu planuje ocalić świat, po prostu go przejmując. A High Evolutionary pracuje nad modyfikacją genomu człowieka, która ma przeobrazić ludzkość w rasę eugenicznych niewoln...
Świat Przeistoczonych zawrócił ludziom w głowach. Niezwykła grafika, która mogła śmigać nawet na najprostszych telefonach. Intuicyjny interfejs ułatwiający grę smartfonowym laikom. Intensywna kampania reklamowa obecna w każdym telewizorze, smartfonie i tablecie.Kilka dni przed premierą produkcja miała już rzeszę fanów pragnących tylko jednego – Godziny X. Właśnie tak tajemniczy deweloperzy nazwali moment premiery gry.Lecz czy ...
Mimo że charakteryzują się one podobną estetyką, każda z historii tworzy unikalny świat skrywający własne tajemnice. Bez względu na to, czy jesteś już wytrawnym znawcą i miłośnikiem nurtu Dark Academia, czy też dopiero zaczynasz swoją przygodę z jego mrocznymi klimatami, historie zebrane w tej antologii pozwolą ci zatracić się w intrygujących, niepokojących i rozpalających wyobraźnię światach prywatnych szkół i ...
Długo oczekiwana i zaskakująca książka Dmitrija Glukhovsky’ego, autora międzynarodowego bestsellera „Metro 2033”.W kilkunastu błyskotliwych opowiadaniach Glukhovsky wprawną ręką kreśli alegoryczny portret swojej ojczyzny: państwa, w którym korupcja sięga szczytów władz, kraju współrządzonego przez oligarchów i podporządkowanego ich interesom. Witajcie w Rosji to iście wybuchowa mieszanka: fikcja miesza się tu z rzeczywistością, satyra i ironia sprawiają, że nie wiadomo, czy ś...
„A co jest tam, po drugiej stronie mostu?”Historia Rosji praktycznie dobiegła kresu. Choć niektórzy usiłują nieporadnie dopisywać jej kolejne rozdziały, dla większości sprawa jest oczywista: to już koniec. Mimo że wciąż rodzą się dzieci, mimo że Jegor beznadziejnie zakochał się w Michelle, mimo że Pałkan nie ustaje w wydzwanianiu do Moskwy i błaganiu o uzupełnienie wyczerpujących się rezerw żywności… Tak, Rosji w zasadzie już nie ma; jej układ nerwowy – sieć połączeń transpor...
"Żyję w świecie, w którym nie ma jutra. Nie ma w nim miejsca na marzenia, plany, nadzieje… uczucia ustępują tu miejsca instynktom, a najważniejszy z nich każe przeżyć. Za wszelką cenę przeżyć. Rok 2034. Od pamiętnych wydarzeń, które początek i finał miały na stacji WOGN, minął niespełna rok. Czarni, ponoć śmiertelne zagrożenie dla tych nielicznych, którzy w czeluściach moskiewskiego metra przetrwali atomową apokalipsę, zniknęli na dobre, zgładzeni przez Artema i jego towar...
Kariera Viv w drużynie Kruków, sławnych najemników, zostaje nagle przerwana. Podczas polowania na potężną nekromantkę orczyca odnosi rany i wbrew swojej woli trafia na rekonwalescencję do spokojnego nadmorskiego miasteczka Murk. Niewiele się tam dzieje, no i wszystko wskazuje na to, że zbyt prędko nie będzie mogła wrócić na pola bitew. Co za pech dla wojowniczki Przyjaźń z właścicielką podupadającej księgarni – ...
Świat Przeistoczonych odmienił Ziemię na zawsze. Ludzkość została podzielona na dwa obozy: na graczy, którzy robią wszystko, by przetrwać, i na żądne zabijania potwory. Wszelkie ziemskie konflikty z przeszłości odeszły w niepamięć – w nowym świecie nie ma już dla nich miejsca. Jeśli chcesz dożyć jutra, musisz współpracować z innymi graczami i wykorzystywać wszystko, co oferuje ci gra. Mark Dervine, najbardziej wylewelowany gracz z początku rozgrywki, zdaje sobie sprawę, że je...
Stań do walki z ciemnością wyposażony w ten obszerny, przepięknie ilustrowany artefakt przekazany przez Zakon Horadrimów. To twój klucz do wiedzy o uniwersum Diablo® stworzonym przez Blizzard Entertainment. W Sanktuarium, gdzie zło nigdy nie śpi, tylko Horadrimowie – starożytny zakon bohaterów i uczonych – posiedli wiedzę potrzebną do rozświetlenia przyszłości ludzkiej rasy. Dołącz do Lorata Nahra, jednego z ostatnich członków upadającego zakonu, i wyrusz z nim w epicką podró...
Nasz świat za kilkadziesiąt lat… …to zwykły świat, pełen autonomicznych samochodów, szybujących po niebie dronów i pracujących w burgerowniach robotów. Są dwa supermocarstwa, trwa cyfrowa zimna wojna, ale wszelkie konflikty rozgrywają się gdzieś tam, za oceanem… Ludzie budzą się, idą do pracy, jedzą kolację. Wszystko jest tak, jak być powinno. Ale nie dla siedemnastoletniego Johna, geniusza technologii, cudownego dziecka z rozbitej rodziny. John ma pewną tajemnicę. W jego życ...
Laureatka Nagrody Hugo, Becky Chambers, daje nam nadzieję na lepszą przyszłość w swojej nowej, zachwycającej serii „Mnich i robot”. Wieki temu roboty z Pangi zyskały samoświadomość i porzuciły swoje narzędzia. Wieki temu masowo powędrowały do dziczy i słuch po nich zaginął. Wieki temu przeniosły się do świata mitów i legend miejskich. Aż pewnego dnia jeden z robotów staje na drodze herbacianego mnicha, by wypełnić dawne posłannictwo. Ma tylko jedno pytanie: „Czego potrzebują ...
Kategoria „Fantastyka / Horror” zawiera książki należące przede wszystkim do gatunku fantastyki. Jest to obszerny, rozbudowany oraz bardzo pojemny gatunek literacki charakteryzujący się osadzaniem opisywanej historii w świecie przedstawionym różnym od rzeczywistego. Autorzy takich publikacji często opisują zjawiska nadprzyrodzone oraz wykreowane przez siebie technologie czy bronie. W ramy fantastyki należy włączyć fantastykę naukową (science fiction), której akcja toczy się zazwyczaj w przyszłości, oraz fantasy, w której znaleźć możemy elementy mitologii i folkloru. W obrębie dokładniejszych podziałów funkcjonują również liczne podgatunki, takie jak na przykład weird fiction, low fantasy, urban fantasy czy space opera. W kategorii „Fantastyka / Horror” znajdują się również książki należące do literatury grozy, czyli horrory. Charakteryzują się one takim ukształtowaniem świata przedstawionego, że występujące w nim wydarzenia nie mogą zostać wytłumaczone bez odwołania się do zjawisk paranormalnych czy nadprzyrodzonych. Celem horroru jest wywołanie u odbiorcy poczucia zagrożenia, strachu czy obrzydzenia. Najczęściej podejmowanymi w horrorze motywami są nawiedzenia (ludzi, przedmiotów, miejsc), wampiry, zombie, duchy, wilkołaki, demony, diabły, wiedźmy i tym podobne. W serwisie Woblink.com odnaleźć można należącą do fantastyki postapokaliptycznej serię „Metro” napisaną przez rosyjskiego pisarza Dmitrija Głuchowskiego, nominowaną do licznych nagród literackich i utrzymaną w steampunkowym klimacie „Zadrę” Krzysztofa Piskorskiego, książkę „Player One” Ernesta Cline’a, na podstawie której powstał film pod tym samym tytułem w reżyserii Stevena Spielberga, powieści Terry’ego Pratchetta (zarówno te należące do „Świata Dysku”, jak i te spoza serii). Miłośnicy grozy znajdą tu natomiast zarówno „Frankensteina” Mary Shelley, uznawanego za prekursora całego gatunku, „Draculę” Brama Stokera, dzięki któremu postać wampira na trwałe weszła do popkultury, czy „Dziecko Rosemary” Iry Levin, na podstawie którego Roman Polański wyreżyserował kultowy film pod tym samym tytułem.