Hiena i zając idą razem na ryby. Wędkowaniem umilają sobie pogawędką. „Wiesz, co boli najbardziej ze wszystkich rzeczy na świecie?” – pyta zając i zaraz zapewnia, że najbardziej boli kłamstwo. Hiena śmieje się lekceważąco i stwierdza, że kłamstwo boli mniej niż byle zadrapanie na nodze. Zając proponuje: „Zrań mnie w nogę, a ja ci udowodnię, że kłamstwo boli mocniej”. Hiena bez wahania przystaje na ten pomysł. Wkrótce potem zając wyrusza do królewskiego pałacu. Przed bramą zos...
David Bomberg’s art is known mainly for its highly modernist experiments with form during the early twentieth century. In his most famous works from this period, the artist breaks the human figure into clear-cut, geometric shapes and cubes, placed within the context of the crowd, the machine and the city. Yet, after the atrocities of World War One, during which Bomberg was both a soldier and war artist, his style changed radically. Bomberg turned to landscape painting, notabl...
Książka udostępnia po raz pierwszy całość tekstu diariusza księżnej Izabeli Czartoryskiej, napisanego przez nią podczas niemal trzy miesięcznej podróży po Anglii i Szkocji w roku 1790. Diariusz przechowywany jest w Bibliotece Książąt Czartoryskich w Krakowie. Tutaj zaprezentowany jest jednocześnie w tłumaczeniu z języka francuskiego i w faksymile, i zaopatrzony w bogate noty biograficzne i historyczne. Esej wprowadzający Agnieszki Whelan nakreśla szerokie tło polityczne i spo...
Przedmiotem książki jest twórczość i postawa artystyczna rzeźbiarza i rysownika Stanisława Szukalskiego (1893-1987), które kształtowały się podczas pobytu artysty w Stanach Zjednoczonych w latach 1913-1923. Autorka opisuje koncepcję sztuki i przypisaną w niej rolę artysty w społeczeństwie, artykułowaną przez Szukalskiego w początkowym okresie twórczości w trakcie jego pobytu w Chicago. Charakteryzuje znaczenie tej koncepcji dla konsolidujących się modernistycznych środowisk i...
Sięgnięto w niej po pierwszą, pierwotną wersję baśni braci Grimm (spisaną i wydaną przez nich w 1812 roku), by oddać ducha tradycyjnego przekazu ustnego i zestawić go ze współczesnym językiem obrazu. Wyjątkowość wydania wiąże się niewątpliwie z genialną oprawą plastyczną, która pozwala nam spojrzeć na powszechnie znaną opowieść świeżym wzrokiem zadziwionego i zachwyconego dziecka. Talent Joanny Concejo, jej artystyczna wnikliwość, umieszczenie w książce licznych symboli, wyko...
Kukuryk jest beztroskim kurczakiem, który mieszka ze swoją mamą. Pewnego dnia Mama Kura postanawia upiec babkę, a kurczaczek proponuje, że poszuka chrustu do rozpalenia ognia w piecu. Kiedy zaaferowany pracą spotyka na swej drodze wielkiego, złego kota, udaje mu się wymknąć - obiecuje oddać kocurowi połowę gotowej babki. Niestety, gdy niebezpieczeństwo mija, Kukuryk zapomina o umowie i zjada całe ciasto. Mama gniewa się na niego: teraz przyjdzie kot i połknie cię w lot! Po c...
Istnieje wiele sposobów opowiadania historii. Bernardo Carvalho wybiera wersję bez słów, z zaskakującym finałem i szumem morza w tle... ?Ta historia zaczyna się już na okładce książki. Wystarczą dwie plamy koloru, aby wciągnąć czytelnika do gry. Akcja rozwija się poza czasem i przestrzenią. Z pozoru chodzi o zwykły dzień gdzieś na plaży. Śledzimy znane gesty, rozpoznajemy typowe widoki. A jednak z bezkresnych piasków i bezkresnego morza wyłania się historia zaskakująca, dowc...
Taro Miura, japoński twórca książek obrazkowych, nareszcie w Polsce!
Druga z serii książek o „Pracujących pojazdach”. Tym razem poznajemy ideę działania poszczególnych maszyn. Każda potrafi coś innego.
Typowy dla artysty minimalizm i stylistyczna prostota połączone
z logiczną, niemal matematyczną wizją świata, są doskonałym bodźcem poznawczym dla najmłodszego czytelnika.
Pazurzak to czarodziej, który podczas pełni księżyca uzupełnia zapasy w spiżarni. Którejś nocy zakrada się do pokoju małej Blanki - osóbki chytrej jak lis i mądrej jak sowa. „Dziewczynka obudziła się, przetarła oczy i zawołała z uśmiechem: – Ale heca, Wuju Niechluju! – Nie jestem Niechluj. Jestem Pazurzak Ponury, co długie nosi pazury! – odparł oburzony czarodziej. [...] – Nie żartuj. Jesteś Niechluj! – Ależ skąd. Jestem Pazurzak Ponury! Rzuć okiem na moje pazury”. Spotkani...
Dawno, dawno temu żył sobie nadzwyczaj leniwy wilk, który, żeby się nie przemęczać, nie jadał nic poza ryżem na mleku. Pewnego dnia, patrząc w lustro, zrozumiał, że tak wychudzony w nikim nie wzbudza już lęku. Postanowił więc, że zmieni się w naprawdę złego wilka... Tak zaczyna się historia o wilku, który chce zmienić swoje życie i wyrusza w szeroki świat. Niestety, zdecydowany jest uczynić to kosztem innych. Jego niecne postępki zostają jednak udaremnione przez domowe zwie...
Lęk przed nocą, ciemnościami czy niepokój podczas snu są częste w dzieciństwie, dlatego nie bez znaczenia jest identyfikowanie się dzieci z postaciami, które doświadczając podobnych uczuć, zachowują spokój. W ten sposób mali czytelnicy uświadamiają sobie, że wypoczynek i cisza są potrzebne, naturalne i przyjemne. Historia opowiedziana jest prostym językiem, składa się z rymów, powtórzeń i wyliczeń. Zabawa słowem nadaje jej tradycyjny charakter i rytm, w którym mogą uczestni...
Dlaczego kobiety mają duże piersi?
Po to, by mogły karmić mlekiem swoje dzieci!
Nasza nauczycielka nie ma dzieci, a ma biust.
Mężczyźni też mają piersi! Ale nie ma w nich mleka!
„Piersi” to drugi tom serii książek o ludzkim ciele stworzona przez japońskiego autora Gen-ichiro Yagyu. Książka w zabawny i zrozumiały dla najmłodszych dzieci sposób wyjaśnia, jak działają piersi.
Książka Chińskie tkaniny haftowane od XVIII do XX wieku w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie jest pierwszym tego rodzaju, interesującym studium tekstyliów w literaturze polskojęzycznej. Burzliwe dzieje Muzeum Narodowego w Warszawie wywarły znaczący wpływ na obecny stan kolekcji. Trzon zbioru stanowią tekstylia z okresu panowania dynastii Qing (1644–1911). Stały się one punktem wyjścia do badań nad ikonografią i techniką wykonania. Autorka zapoznaje czytelnika z typami haf...
Dotyk jako wyraz czułości ma zasadnicze znaczenie dla rozwoju emocjonalnego: daje poczucie bezpieczeństwa, jest fundamentem tworzenia zaufania do siebie i innych, wspiera poczucie własnej wartości. Autorzy książki „Nie trzeba słów” skupiają się na tym aspekcie więzi rodzinnej. Ukazują bohaterów podczas codziennych zabaw. Wszyscy komunikują się za pomocą głosu: ludzie mówią, koty miauczą, psy szczekają, ptaki śpiewają . I tylko żyrafa oraz jej dziecko nie porozumiewają się we...
W lesie szaleje zamieć. Zmarznięte zwierzęta szukają schronienia w chatce żółwia, który wstawił właśnie wodę na zupę. Każdy z gości pomaga w przygotowaniu posiłku, ofiarowując przyniesione ze sobą warzywa. I tak do garnka trafiają: marchew, leśne owoce, cebula, pieczarki, pory... Na zewnątrz chatki jest ciemno i zimno. Ale w środku wszystkim dopisuje humor: zwierzęta opowiadają historie, śpiewają, a przede wszystkim wspólnie szykują jedzenie. Kiedy w końcu zasiadają do stoł...