Jedynka była bardzo małą liczbą. Nikt nie zwracał na nią uwagi. Zawsze była sama, a wszyscy inni budzili w niej zawiść — widziała, że są dużo więksi. Pewnego dnia z dalekiego kraju przybył Król Minus. — Uczynię cię największą pośród liczb! — powiedział do Jedynki i przedstawił jej plany konstrukcyjne straszliwej broni: znaku minus... Juan Darién pokazuje szaleństwo wojny wykorzystując symbolikę działania matematycznego (odejmowania). W ten sposób udaje mu się stworzyć obraz...
O bardzo głodnym misiu to książka-gra, bajka-wybierajka, w której to mały czytelnik decyduje, jak potoczą się losy bohaterów, kto włączy się do akcji i jak się ona zakończy. Brunatny miś budzi się głodny z zimowego snu. Postanawia posilić się miodem… Sposobów na zdobycie przysmaku nie brakuje. Można wspiąć się na drzewo, skoczyć o tyczce, skorzystać z trampoliny, a nawet wykorzystać chytry plan lisa i interwencję strażaków. A może miś zrezygnuje jednak z miodu, odwróci się ...
Trzecia z serii książek o „Pracujących pojazdach”. Tym razem poznajemy pojazdy, które współpracują i pomagają sobie nawzajem .
Typowy dla artysty minimalizm i stylistyczna prostota połączone
z logiczną, niemal matematyczną wizją świata, są doskonałym bodźcem poznawczym dla najmłodszego czytelnika.
Adaptacja znanej baśni napisana na podstawie pierwszej wersji opowiadania braci Grimm i zilustrowana przez Iratxe López de Munáin, zwyciężczynię Europejskiego Konkursu „Opowiadania na tacy” na najlepszą ilustrację do książki „Jaś i Małgosia”.
Książka z płytą CD. Fragmenty opery Engelberta Humperdincka „Jaś i Małgosia” w wykonaniu Orkiestry Symfonicznej Cidade de Pontevedra.?
Pan G. chce zasadzić kwiat na środku pustyni, żeby wprowadzić tam trochę muzyki. Czy Pan G. zwariował?
Książka o marzycielach i dla marzycieli.
Kapitalna, optymistyczna książka!
Pan G. to wyobraźnia i determinacja w małym ciele.
To spełnione marzenie, wbrew wszystkim „nie-da-się”,
którymi jesteśmy bezustannie karmieni.
Jeśli tak wygląda szaleństwo, to chcę być szalona.
Joanna Olech
Pewnego razu Karim oddala się od mamy i gubi na sawannie. Nie zna drogi powrotnej, płacze... Motyw zagubionego dziecka, któremu grożą niebezpieczeństwa w nieznanym świecie, z dala od rodziców, jest znany literaturze dziecięcej. „Drzewa po drodze” zaskakują, okazuje się bowiem, że Karim trafia na terytorium bezpieczne i przyjazne. Potężna i piękna matka natura dba o niego jak o jedno ze swoich dzieci. „Czerwone drzewo dało mi siłę, palma napoiła mnie, mangowiec mnie nakarmił...
Czy miałeś kiedyś strupek na kolanie? Pewnie, że tak! Czym są zatem strupki? Z czego są zrobione? Dlaczego dorośli nie pozwalają ich zdrapywać?
Japoński autor Genichiro Yagyu z dużym poczuciem humoru zaprasza czytelnika do wnikliwej obserwacji strupków. Z pozoru zwyczajne strupki są przecież fascynujące!
Niedźwiedź mieszkał w lesie. Najbardziej lubił spacerować, ucinać sobie poobiednią drzemkę na brzegu jeziora i zbierać rzeczy, które znajdował w gęstwinie drzew. Pewnego dnia znalazł siatkę na motyle wiszącą wysoko na gałęzi. – Co mógłbym z tym zrobić? – zastanawiał się Niedźwiedź. Wbrew pozorom motyle nie muszą się niczego obawiać: ani siatki, która służy kolekcjonerom do chwytania motyli, ani tego, że trafiła ona w niedźwiedzie łapy. Bohater tej opowieści nie powiększy swo...
Trudno jest być małą małpką w dużym stadzie i w jeszcze większej dżungli. Zawsze coś cię omija. Zawsze jest zbyt niebezpiecznie, zbyt wysoko czy zbyt daleko dla kogoś tak małego. Bohaterka tej opowieści postanawia pewnego dnia, że zrobi coś zupełnie na własną rękę – wdrapie się na szczyt najwyższego drzewa w dżungli! Wspaniale, prawda? Tylko że jest jeszcze ktoś, kto cichutko skrada się za małpką na kartach tej książki. Ktoś z pazurami i paskami, i z bardzo ostrymi zębami......
Katalog dzieł artystów polskich i żydowskich z Polski w zbiorach muzeów Izraela. Malarstwo, rzeźba, rysunek powstawał od 1987 roku. Autorzy wielokrotnie przebywali w Izraelu, prowadząc kwerendy w izraelskich muzeach. Największy zbiór dzieł artystów z Polski posiada Muzeum Sztuki w Ein Harod. Wiele wybitnych prac znajduje się w Muzeum Izraela w Jerozolimie i w Muzeum Sztuki w Tel Awiwie. Obrazy Maurycego Gottlieba przechowywane są w Instytucie Naukowym Weizmanna w Rehowot. W m...
W prezentowanej pracy chciałbym ograniczyć się tylko do problematyki prawdy u Kanta i „późnego” Husserla, a zwłaszcza do wyraźnego i świadomego nawiązania fenomenologii do Kantowskiej Krytyki czystego rozumu, jak również do często nieujawnianych przez samego autora Idei i ukrytych powiązań filozoficznych z królewieckim myślicielem. Moim celem jest skupienie się wyłącznie na ostatnim okresie twórczości Husserla, określanym w literaturze przedmiotu mianem „okresu Kryzysu…” i st...
Przygody małej różowej rybki, która ucieka z akwarium i kamufluje się na zasłonach w grochy, w słoikach pełnych cukierków lub pokojach pełnych zabawek, poznało przez czterdzieści lat wiele pokoleń czytelników i czytelniczek. I nic dziwnego, książka bawi konceptem, uwodzi kolorami, zgrabnie łączy obrazy z życia z wyobrażeniami jak ze snu. Minimum słów, maksimum zabawy dla najmłodszych!
Sztuka naskalna jest fenomenem światowym. Najstarsze obrazy na skałach człowiek zaczął tworzyć w paleolicie, w niektórych rejonach świata powstawały one jeszcze całkiem niedawno. Studia nad sztuką naskalną przeżywają dziś swoisty renesans, w poznawaniu tego dziedzictwa biorą aktywny udział także polscy naukowcy. Niniejsza książka jest właśnie prezentacją polskich inicjatyw w tej sferze badań. Okazuje się, że w kraju, w którym nie ma żadnego zwartego kompleksu sztuki naskalne...
Po co myć zęby? Czy lepiej je szorować czy szczotkować? Czy dzieci i dorośli maja takie same zęby? Czy to prawda, że w czasie wymiany uzębienia mlecznego na stałe wszystkie dzieci wyglądają jak króliki albo hipopotamy?
Piąty tytuł edukacyjnej serii Moje Ciało, jak zwykle wypełniony po brzegi humorem i zabawą, przybliża wiedzę na temat tajemniczych elementów naszego ciała.
Spoglądając na dzieło Luciana Freuda w kontekście przemian europejskiej 1sztuki od czasów renesansu, aż po pierwszą dekadę XXI wieku, nie ulega wątpliwości, że brytyjski artysta zapisał kolejny, ale jednocześnie być może ostatni rozdział w historii malarstwa figuratywnego, stając się jego, jak napisał Sebastian Smee (w odniesieniu do XX stulecia), „najwspanialszym wzmacniaczem”. Lucian Freud pozostając wierny tradycyjnej metodzie malarstwa portretowego kładł nacisk na bezpośr...
„Żyć w kraju, gdzie ciągle prawie jest lato, w mieście najpiękniejszym w świecie, najobfitszym w statui, obrazy, ruiny, […] na które się nigdy dosyć napatrzyć nie można, pełno tu artystów, tak że oni prawie całą ludnośćstanowią” pisał w 1824 roku Kanuty Rusiecki do przyjaciela-malarza,zachęcając go do przyjazdu do Rzymu. Książka niniejsza poświęcona jest twórczości malarzy, którzy podobnie jak Rusiecki przybyli z terenu dawnej Rzeczypospolitej do Rzymu w ostatnich dekadach je...
Niniejsza praca w pierwszej części poświęcona jest koncepcji Czarodziejskiej góry jako dzieła ukształtowanego przez systemy filozoficzne, których wpływ na twórczość Tomasza Manna pozostaje na gruncie polskim sprawą znaną zaledwie w sposób hasłowy. Autor Czarodziejskiej góry w szeregu esejów i pism autobiograficznych wskazywał na teorie Artura Schopenhauera i Fryderyka Nietzschego jako na dwa zasadnicze źródła inspiracji. Koncepcje obu filozofów spożytkowane zostały zarówno do...
„Daleko stąd, tam, dokąd odlatują jaskółki, kiedy u nas jest zima, mieszkał sobie król, który miał jedenastu synów i córkę Elizę. Bracia byli królewiczami, chodzili do szkoły z gwiazdą na piersi i szablą u boku, pisali diamentowymi rysikami na złotych tabliczkach i czytali tak samo dobrze w tę, jak i z powrotem; od razu było słychać, że to królewicze. Ich siostra Eliza siadywała na małym stołeczku z lustrzanego szkła i bawiła się książką z obrazkami, którą kupiono za pół król...
Badania stroju w kontekście sztuk plastycznych mają na świece i w Polsce długą tradycję, ale w ostatnich dziesięcioleciach nabrały szczególnego dynamizmu. Niniejsza publikacja jest zbiorem artykułów prezentujących najnowsze metody stosowane w studiach nad ubiorem jako obiektem artystycznym, a także strojem jako znaczącym elementem dzieła sztuki. "Sztuka stroju, strój w sztuce" składa się z dwóch części, które odpowiadają głównym problemom badawczym wskazanym w jej tytule. Pi...
Obszar współczesnej rzeźby, który w XX w. ulegał skokowemu rozszerzeniu, od lat 60., przyjmował niejednokrotnie metaforyczną formę kłącza rozwidlającego się w różnych kierunkach, nie dających się określić prostymi jednoznacznymi definicjami. Podobne problemy obserwujemy w polu badań nad rzeźbiarską figuracją. Książkę współtworzą cztery rozdziały, z różnych perspektyw eksponujące ewolucje powojennej rzeźby polskiej, z jednoczesnymi kontekstami sztuki spoza granic naszego kraju...
Książka jest zapisem refleksji nad obecnością Japonii w kulturze i sztuce polskiej końca XIX i początków XX wieku. Podejmuje kolejno zagadnienia definicji i zakresu pojęć japonizmu i „japońszczyzny” (japonisme, japonaiserie), kształtowania się obrazu Japonii w Polsce, roli Paryża jako centrum japońskich inspiracji, ich oceny przez polską krytykę artystyczną, oraz znaczenia kolekcjonerów w procesie włączania sztuki japońskiej w obieg muzealny i artystyczny, ze szczególnym uwzg...