Povieglia, tycia wyspa położona na Weneckiej lagunie, miejsce kwarantanny chorych na dżumę. Kraina parująca śmiercią i budzącymi trwogę lekarzami. Zagadkowa dziewczyna wyczołguje się z lawiny zwłok i rozpoczyna samotną wędrówkę po wyspie w poszukiwaniu bratniej duszy. Niebawem ta pojawi się na jej drodze i przyjdzie im razem walczyć o przetrwanie. Cicha opowieść niczym z makabrycznego snu bądź błogiego koszmaru…
Megg to współczesna Alicja z Krainy Czarów, Mogg to Kot z Cheshire, a Sowa to Królik z kapelusza... Dobra, tu miał być opis... ale nie znalazłoby się w nim miejsce na żadne cenzuralne słowo. Bierzesz tę książkę do ręki na własną odpowiedzialność! Uprzedzaliśmy! Można też napisać tak jak tłumacz: "Odbiłem sobie za lata hamowania Touretta przy tłumaczeniu YA i literatury cnotliwej, a to wszytko dzięki cudownie dołującej opowieści z życia 30+letniej czarownicy i jej przyjaciół...
Archeologia i komiks ramię w ramię. Dziwna choroba dziesiątkuje stada pewnej osady. Jedyne lekarstwo znajduje się w niebezpiecznych zalesionych górach. Nor i jego mama wyruszają w podróż, od której zależeć będzie być albo nie być ich społeczności. Na plażę zostaje wyrzucony tajemniczy nieprzytomny człowiek. Obcokrajowiec okazuje się druidem, który wraz z Nurą wybierze się w podróż inicjacyjną w poszukiwaniu Kernuka, pradawnego bóstwa, którego istnienie potwierdzi, że przodk...
Chester Brown nie boi się sięgać po nietypowe dla komiksu tematy. Louis Riel to postać historyczna, przywódca kanadyjskich Metysów, który przewodził Rebelii nad Rzeką Czerwoną w 1869 roku oraz Rebelii Północno-Zachodniej w 1885 roku. Po klęsce tej drugiej został skazany na śmierć, a wyrok wykonano 16 listopada 1885 roku. Louis Riel został za pamiętany jako bohater i męczennik walki o prawa Metysów i Indian w Kanadzie. Chester Brown we wciągającej i przygotowanej z dbałością o...
W futurystycznym mieście przyszłości życie jednego robota i jednego pracownika biurowego zostaje przewrócone do góry nogami, po przybyciu obcego z tajemniczą walizką. Ta walizka zapewnia dostęp do materializacji ukrytych pragnień. Pragnień, które mogą być piękne, absurdalne lub straszne. A one zmienią na zawsze życie miasta i jego mieszkańców.
Cała wioska uważa Ralpha Azhama za bezwartościowe, niezdyscyplinowane i bezczelne indywiduum. Jako dziecko był wybrańcem, ale nie zyskał uznania wyroczni. Mimo to posiada dziwne zdolności (widzi narodziny i śmierć), czym regularnie wywraca życie wszystkich we wsi do góry nogami. Dlatego uchodzi za wyrzutka… dopóki nie stanie na drodze Hordy, grupy wojowników, której jak ognia boją się mieszkańcy wsi. Tak zaczyna się dla niego i Raula, małego chłopca, którego wziął pod swoją o...
Rysownik Sam Zabel, pracujący nad komiksem superbohaterskim, którego nienawidzi, cierpi na blokadę twórczą. Pewnego dnia znajduje tajemniczy komiks, którego akcja rozgrywa się na Marsie. Odtąd całe życie Sama zostanie postawione na głowie. Zabawna, zmysłowa i wnikliwa pierwsza powieść graficzna Dylana Horrocksa od czasu klasycznego już Hicksville, zgłębiająca rozkosze, zagrożenia i moralne konsekwencje fantazji. * * * "Opowieść o dojrzewaniu, o fantazjach z naszej przesz...
Zbuntowany generał Konfederacji Oleander Hume czeka na uwolnienie – zbyt nikczemny i wypaczony, by umrzeć, zbyt opętany żądzą krwi, by porzucić swą czarną magię. Pożąda swej najcenniejszej i utraconej własności, starożytnej broni zapowiadającej zagładę. To ostatni i najpotężniejszy z sześciu rewolwerów, który znalazł się w rękach niewinnej dziewczyny, jest kluczem do uwolnienia siły nie do powstrzymania. Ale zanim generał Hume, wraz ze swą niegodziwą żoną i czterema wynaturz...
Wampir Fernand jest niepoprawnym romantykiem, który zwykł gryźć swoje ofiary tylko jednym kłem, aby nie pozostawić zbyt wiele śladów, na niczego nieświadomej ofierze. Jego problemem nie są jednak łowcy wampirów, a trudności z wyrażeniem własnych myśli oraz wybraniem jednej z dziewczyn, która odwzajemni jego miłość. Wampir to bestiariusz miłości, tej, która napędza wampiry, ludzi drzewa, początkujące czarownice i golemy. Cała populacja niezwykłych stworzeń, przewijających się ...
W Zapętleniu Daniel Chmielewski za punkt wyjścia obiera studencki wyjazd na plener, którego był uczestnikiem w 2009 roku. Poznał tam Artura Żmijewskiego i mógł przyjrzeć się postawom innych studentów w obliczu nietypowych ćwiczeń twórczych. Z impresji na temat epizodu sprzed lat wyrastają kolejne odnogi autobiograficznego eseju o trudnych związkach, etycznych rozterkach i próbie ustalenia, czy można wyłonić jakikolwiek spójny obraz świata z wiru niepewnych wspomnień i sprzecz...
W latach siedemdziesiątych bardzo wielu obywateli krajów Europy Wschodniej marzyło o wyjeździe na Zachód. Za żelazną kurtyną to autobiograficzna opowieść o dwójce młodych ludzi, którzy odbyli podróż w przeciwnym kierunku, by podjąć studia w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Studiując i mieszkając w Polsce, stali się częścią tętniącej życiem artystycznej społeczności, która stworzyła wiele nowatorskich prac w różnych dziedzinach sztuki, mimo bardzo niesprzyjającej rzeczywi...
"Fun Home. Tragikomiks rodzinny" to kronika dzieciństwa i dojrzewania autorki na pensylwańskiej wsi, skupiająca się na ukazaniu skomlikowanej relacji córki z ojcem. Książka zawiera tematy takie jak orientacja seksualna, role płciowe, samobójstwo jak i znaczenie literatury w zrozumieniu siebie i rodziny. Tworzenie komiksu zajęło autorce siedem lat. Książka została wielokrotnie nagrodzona i wyrózniona m.in. tytułem książki roku TIME 2006. Komiksowe arcydzieło o dwóch ludziach...
Komiks jest historią opowiadaną za pomocą obrazków, które często zostają uzupełnione tekstami wypowiadanymi przez postacie bądź narratora znajdującymi się w dymku. Większość komiksów cechuje sekwencyjność. Komiksy są wydawane w formie osobnych zeszytów, w prasie oraz w internecie. Takie utwory są przeważnie uważane za wytwór popkultury, jednak definicja komiksu nie jest jednoznaczna – zamknięcie ich w sztywnych ramach gatunkowych jest właściwie niemożliwe. Komiksem będzie zarówno historyjka obrazkowa umieszczona w gazecie, jak i skomplikowana powieść graficzna podejmująca ważne, trudne czy kontrowersyjne tematy. Z tego względu w kategorii „Komiks i książka graficzna” znajdują się zarówno powieści graficzne „Maus” Arta Spiegelmana i „Drugie pokolenie. Czego nie powiedziałem mojemu ojcu” Michela Kichki skupione na temacie zagłady Żydów i życiu jako dziecko rodzica ocalałego z Holokaustu, jak i klasyczne polskie komiksy dla młodszych czytelników. Warto zwrócić uwagę na komiksową serię „Kajko i Kokosz” Janusza Christy, której fabuła łączy w sobie elementy magii, interesujących przygód i dobrego humoru. Komiks powstał w latach 70. i 80. XX wieku – był wizytówką czasopisma „Świat Młodych”. Cykl „Kajko i Kokosz” został wznowiony w 2003 roku przez Egmont Polska, a dzięki reedycji wszystkie części komiksu były po raz pierwszy dostępne w kolorze. W kategorii zawierającej komiksy oraz książki graficzne nie zabrakło klasycznych historii o superbohaterach, takich jak Spiderman, Batman, Deadpool, Thor, Daredevil, Wonder Woman, Catwoman, postmodernistycznych utworów komiksowych, np. „Fight Club” Chucka Palahniuka, a także znanych i lubianych „Żywych Trupów”, „Tank Girl” czy „Paper Girls”. Znajdują się tutaj także komiksy dla dzieci –„Tytus, Romek i A’tomek” Henryka Jerzego Chmielewskiego, komiksowa wersja „Muminków” Tove Jansson i wiele więcej.