Opis treści
Kto wytłukł wrocławskich skinów? Jak powstawał legendarny album Klausa Mitffocha? Czym był występ w Jarocinie dla muzyków grających w latach 80 tych? W jaki sposób zespół Kormorany wynajdował dziwne miejsca na koncerty? Dlaczego Krzysztof „Kaman” Kłosowicz nie wydał oficjalnie płyty za komuny? Jak powstał legendarny zin „Antena Krzyku”?
Wrocławska Niezależna Scena Muzyczna w latach 1979 – 1989 to zestaw rozmów Pawła Piotrowicza z artystami tworzącymi we Wrocławiu muzykę w latach 80 tych ,jej bohaterami są: Mariusz „Kajtek” Janiak, Arek Marczyński, Łukasz Medeksza, Wojciech Konikiewicz, Lech Janerka, Kostas Georgakopulos, Tomasz”Mniamek” Stępień, Krzysztof „Kaman” Kłosowicz, Jacek „Ponton” Jankowski, Krzysztof „Kristafari” Kubiak.
W książce znajduje się 130 zdjęć, często nigdy niepublikowanych, min. zdjęcia Andrzeja Rogowskiego, Stanisława Sielickiego, Tomasza „Mniamka” Stępnia, Mirosława Kocha oraz bardzo dużo materiałów z archiwów prywatnych.
Jej autor Paweł Piotrowicz od lat zajmuje się archiwalną wrocławską muzyką, w ramach serii płytowej Rity Baum wydał już płyty min. Miki Mousoleum” Wieczór Wrocławia”. Los Loveros „Ekscentrycy”, Kaman & The Big Bit „Białe murzynostwo”, Kormorany „Majaki”, Klaus Mit Foch „ Mordoplan”, a także na łamach kwartalnika Rita Baum opublikowałszereg materiałów pod nazwą „Wrocławska Niezależna Scena Muzyczna” jest kuratorem części muzycznej wystawy „Dzikie Pola. Historia Awangardowego Wrocławia”?