Następny tom jednej z najpopularniejszych europejskich serii fantasy. Podczas swojej wędrówki Thorgal i Aaricia trafiają do tajemniczego kraju Aran. Mieszkańcy właśnie obchodzą osobliwe święto. Istnieje proroctwo, że ten, kto uwolni legendarny naszyjnik Thjazi z więzów jedną strzałą, zostanie władcą kraju Aran. Aarcia bez większego namysłu podejmuje się próby... i właśnie w tym momencie bohaterowie wpadają w prawdziwie tarapaty...
W czasie szalejącej burzy w wiosce Galów zjawia się przedziwny wędrowiec. Nazywa się Gaduliks i jest wróżbitą. Poproszony o przepowiednię, ujawnia, że… po burzy nastanie piękna pogoda, a Galowie wkrótce się pokłócą! Obie wróżby spełniają się błyskawicznie! Na nic zdają się argumenty Asteriksa, który próbuje przywołać współmieszkańców do rozsądku i przekonać ich, że wróżbita to zwykły oszust. Rozbudzona w Galach chęć poznania wyroków losu wywołuje całą serię zabawnych zdarzeń....
Jest rok 50 przed narodzeniem Chrystusa. Cała Galia jest podbita przez Rzymian...
Cała? Nie! Jedna jedyna osada, zamieszkana przez nieugiętych Galów, wciąż stawia opór najeźdźcom i uprzykrza życie legionom rzymskim stacjonującym w obozach Rabarbarum, Akwarium, Relanium i Delirium...
Fragment komiksu
Komiks wydany we Francji w 1968 roku z okazji zimowej olimpiady w Grenoble. Do rzymskiego obozu Akwarium nadchodzi wiadomość, że Klaudiusz Twardzielus, mistrz sportu, został wybrany, by reprezentować Rzym na Igrzyskach Olimpijskich. Nieustraszeni Galowie także chcą wziąć udział w zawodach, ale w Igrzyskach wolno uczestniczyć tylko rdzennym Grekom i wolnym obywatelom helleńskim. Dlatego sprytni Galowie mianują się na ten czas Rzymianami i typują do startu Asteriksa i Obeliksa....
W dziewiętnastym tomie Fantasy Komiks trzy historie znanych twórców zachodnioeuropejskich: Przysięga, część 3 Scenariusz: Fabrice David, rysunki: Eric Bourgier. Trzecia część największego francuskiego bestsellera fantasy ostatnich lat. W królestwie Synów Ziemi trwa wojna domowa. Król Garantiel rusza przeciwko zbuntowanemu diukowi Omelu. Tymczasem wysłannik króla, wielki szermierz Kiriel, i tajemnicza wojowniczka Fl’ar chcą odkryć, kto tak naprawdę kieruje poczynaniami diuka ...
Drugi tom komiksowej opowieści osadzonej w realiach popularnej na całym świecie gry sieciowej pod tym samym tytułem. Autorzy, z najwyższą dbałością o zgodność fabularną ze światem gry, podejmują niedokończone wątki i opowiadają nieznane losy bohaterów. Album o wyjątkowo atrakcyjnej szacie graficznej, pełen ulubionych motywów: śmierci, zdrady, fantastycznych walk, zainteresuje zarówno graczy, jak i fanów komiksu. Znany z pierwszego tomu serii były wojownik gladiator Lo’Gosh po...
Mimo że plotki o śmierci Dartha Krayta zataczają coraz szersze kręgi, jego zwolennicy dalej wykonują polecenia swojego imperatora - prowadzą między innymi eksterminację Kalamarian na ich ojczystej planecie Dac. Tymczasem, wskutek okrucieństwa Sithów, dwaj dawni wrogowie - admirał Gar Stazi z sojuszu Galaktycznego i obalony imperator Roan Fel - zawarli niepewny sojusz. Cade Skywalker, człowiek odpowiedzialny za obecny stan galaktyki, przeżywa kryzys i nie może wyzbyć się wyrzu...
To jedna z najsławniejszych polskich serii komiksowych. W przezabawny sposób opowiada o przygodach dwóch słowiańskich wojów - mądrego i uczciwego Kajka oraz silnego i samolubnego Kokosza - służących kasztelanowi Mirmiłowi. Dwaj przyjaciele dzielnie bronią Mirmiłowa przed atakami niecnych zbójcerzy, raz po raz wpadając w tarapaty.
Niewymuszony humor opowieści bawi czytelników w różnym wieku, a pełne szalonych przygód albumy czyta się jednym tchem.
W latach 20. i 30. XX wieku cała Europa żyła wyścigami samochodowymi. Uwielbiano zawody cyklu Grand Prix, rozgrywane na najszybszych bolidach świata rozwijających prędkość do 300 km/h. Kierowcy wyścigowi byli tak sławni jak gwiazdy filmu. Adolf Hitler wspierał niemieckie ekipy rajdowe Mercedesa i Auto Union, aby nazistowska propaganda mogła wykorzystać ich zwycięstwa na chwałę Rzeszy. Grand Prix to rozgrywająca się w czasach międzywojennych epopeja o ikonach ówczesnych tras ...
Antologia prac wyróżnionych w szóstej edycji konkursu organizowanego przez Muzeum Powstania Warszawskiego. Album Powstanie ’44 w komiksie. Po powstaniu ukazuje losy ludzi po zakończeniu zbrojnego zrywu mieszkańców stolicy. Uczestnicy konkursu wykazali się niezwykłą wyobraźnią i stworzyli bardzo interesujące zarówno pod względem fabularnym, jak i graficznym historie. W antologii znalazły się wszystkie prace nagrodzone oraz wyróżnione przez jury oraz wybór najciekawszych komik...
Siódmy tom jednego z najpopularniejszych współczesnych polskich komiksów w edycji luksusowej – z dodatkowymi planszami, szkicownikiem, galerią. Świat wokół nas jest coraz bardziej skomplikowany. Nie wiadomo, komu można ufać, a komu nie. Więcej – jeśli ktoś puka do naszych drzwi o 6 nad ranem, to możemy być pewni, że nie jest to mleczarz. W takim właśnie niebezpiecznym świecie żyje Jeż Jerzy. I tym razem ten świat postanawia dobrać mu się do… kolców! Przyjaciele okażą się wro...
Asteriks i Obeliks obchodzą urodziny – z tej okazji w wiosce zjawiają się ich matki Żelatyna i Pralina. Przywożą prezenty i życzenia od ojców, którzy musieli pozostać w Condate. Wśród podarków są wyjątkowo cenne miecz i hełm. Ojcowie naszych bohaterów odkupili te przedmioty od pewnego pijanego rzymskiego legionisty. Prawowitym właścicielem miecza i hełmu okazuje się Pompejusz – przeciwnik polityczny Cezara – który w dalekiej Galii próbuje spiskować przeciwko władcy Rzymu. Ale...
Pierwszy tom z planowanej trylogii o ostatnim synu Kryptona. Całkiem nowa opowieść o Supermanie z linii wydawniczej The New 52 wydawnictwa DC Comics. Przed pięcioma laty, zanim superherosi opanowali niebo i na zawsze zmienili życie na Ziemi, jeden młody bohater ośmielił się spróbować zaprowadzić porządek we wspaniałym niegdyś mieście Metropolis. Obdarzony niewiarygodnymi mocami, prześladowany przez demony przeszłości, przekonany, że wie, gdzie przebiega granica między dobrem ...
Armada to konwój tysięcy pojazdów kosmicznych, poszukujących nowych form życia na nieznanych planetach. Statki Armady są zamieszkiwane przez stworzenia pochodzące ze wszystkich stron galaktyki. W ich gronie jest nawet jeden człowiek – Navis, młoda agentka wywiadu Armady... Navis, po rozpracowaniu spisku w łonie Rady Armady, postanawia odejść ze służby. Szybko przekonuje się, że zarabianie na życie jako najemny ochroniarz nie jest proste ani dochodowe. Wspierana przez silnego ...
Czwarty tom przygód agentki gwiezdnej Armady, Navis, która wraz z kilkoma towarzyszami wyrusza na planetę Hurumaru, aby sprawdzić, co się stało z poprzednimi wysłannikami galaktycznej floty. Na Hurumaru panują stosunki średniowieczne, więc album ten narysowany jest w zupełnie innej scenerii niż poprzednie tomy - przyciągnie oko również zwolenników widowiskowej, epickiej fantasy.
"Wszystko jest albo czarne, albo białe. On będzie sobą. Albo niczym”. Brutalna, pełna intryg seria o walce byłego władcy piekieł, Lucyfera, pragnącego rządzić wszechświatem niezależnym od Boga. Lucyfer, wbrew woli stwórcy, otwiera dla ludzi i wszystkich stworzeń z zaświatów niezliczoną ilość bram do swego królestwa. Naturalna równowaga zostaje zachwiana, gdyż coraz więcej istot lgnie do nowego świata, sprawiając, że w starym pozostaje po nich pustka. Z okazji postanawiają sko...
Dziki Zachód, XIX wiek - czasy pionierów, walk z Indianami, organizowania struktur państwowych, zwalczania przestępczości. Mityczna epoka USA, której bohaterami byli ludzie gwałtowni i niestroniący od przygód, lecz jednocześnie szlachetni i odważni. Tacy jak porucznik Mike S. Blueberry z Fortu Navajo.
Piąty tom krwawej, pełnej intryg serii o walce byłego władcy piekieł, Lucyfera, pragnącego rządzić wszechświatem niezależnym od Boga. Lucyfer Gwiazda Zaranna niemal osiągnął swój cel. Powoławszy do istnienia nowe Stworzenie w otchłani poza starym królestwem Pana, dawny władca piekieł zaludnił swą krainę i obronił przed mocami, które próbowały mu ją odebrać. Lecz sukces Lucyfera jest w dużej mierze mirażem, gdyż Gwiazda Zaranna nie odzyskał pełni swych mocy. Żądny zemsty bóg b...
Czwarty tom bestsellerowej serii fantasy o ostatnim potomku Ludu z Gwiazd, Thorgalu, żyjącym wśród średniowiecznych wikingów. Czarna Galera to początek trzytomowej podserii, opowiadającej o walce Thorgala z władcą wyspy Brek Zarith, Shardarem Potężnym. Thorgal wraz z brzemienną żoną żyje spokojnie w nowym miejscu – wiosce zagubionej gdzieś na wybrzeżach Morza Północnego. Odłożył miecz, pomaga wieśniakom w żniwach, cieszy się ze zwykłego życia z dala od wojen i intryg. Ale bog...
W 1994 roku Mike Mignola rozpoczął jedną z najbardziej niezwykłych i porywających wizualnie serii komiksowych, jakie kiedykolwiek wydano. Dekada wystarczyła, by bohater i jego twórca odnieśli wszelkie możliwe sukcesy w branży komiksowej i zdobyli ogólnoświatowe uznanie. Dla uczczenia dziesiątej rocznicy ukazania się Hellboya Mike’a Mignoli na ekrany kin trafiła filmowa adaptacja komiksu, a do księgarń zbiór Hellboy: Weird Tales. Oddajemy do rąk Czytelników polskie wydanie tej...
Trzeci tom opowieści o dalszych losach jednej z bardziej fascynujących postaci sagi o Thorgalu – pięknej i niebezpiecznej Kriss de Valonor. Swoją nową ziemską egzystencję wojowniczka zaczyna od spotkania z Brunhildą, córką króla wikingów Gustaafsona. Kriss pomaga jej w niebezpiecznej misji, jaką jest odnalezienie zaginionego berła – oznaki władzy królewskiej. Tylko jego posiadanie może uchronić króla przed złożeniem przysięgi wierności tajemniczemu pretendentowi do tronu wszy...
Autorzy bestsellerowych albumów Batman: Trybunał sów oraz Batman: Śmierć rodziny Scott Snyder i Greg Capullo przedstawiają zaskakujące zakończenie sagi o początkach kariery Bruce’a Wayne’a jako Batmana, zamaskowanego obrońcy Gotham. Riddler, Człowiek Zagadka, pogrążył Gotham w ciemności. Czy młody i niedoświadczony Mroczny Rycerz zdoła ocalić ukochane miasto przed chaosem, jaki rozpętał się na ulicach? Czy zdoła pokonać demonicznego doktora Śmierć? Czy rozwiąże wszystkie zaga...
Komiks jest historią opowiadaną za pomocą obrazków, które często zostają uzupełnione tekstami wypowiadanymi przez postacie bądź narratora znajdującymi się w dymku. Większość komiksów cechuje sekwencyjność. Komiksy są wydawane w formie osobnych zeszytów, w prasie oraz w internecie. Takie utwory są przeważnie uważane za wytwór popkultury, jednak definicja komiksu nie jest jednoznaczna – zamknięcie ich w sztywnych ramach gatunkowych jest właściwie niemożliwe. Komiksem będzie zarówno historyjka obrazkowa umieszczona w gazecie, jak i skomplikowana powieść graficzna podejmująca ważne, trudne czy kontrowersyjne tematy. Z tego względu w kategorii „Komiks i książka graficzna” znajdują się zarówno powieści graficzne „Maus” Arta Spiegelmana i „Drugie pokolenie. Czego nie powiedziałem mojemu ojcu” Michela Kichki skupione na temacie zagłady Żydów i życiu jako dziecko rodzica ocalałego z Holokaustu, jak i klasyczne polskie komiksy dla młodszych czytelników. Warto zwrócić uwagę na komiksową serię „Kajko i Kokosz” Janusza Christy, której fabuła łączy w sobie elementy magii, interesujących przygód i dobrego humoru. Komiks powstał w latach 70. i 80. XX wieku – był wizytówką czasopisma „Świat Młodych”. Cykl „Kajko i Kokosz” został wznowiony w 2003 roku przez Egmont Polska, a dzięki reedycji wszystkie części komiksu były po raz pierwszy dostępne w kolorze. W kategorii zawierającej komiksy oraz książki graficzne nie zabrakło klasycznych historii o superbohaterach, takich jak Spiderman, Batman, Deadpool, Thor, Daredevil, Wonder Woman, Catwoman, postmodernistycznych utworów komiksowych, np. „Fight Club” Chucka Palahniuka, a także znanych i lubianych „Żywych Trupów”, „Tank Girl” czy „Paper Girls”. Znajdują się tutaj także komiksy dla dzieci –„Tytus, Romek i A’tomek” Henryka Jerzego Chmielewskiego, komiksowa wersja „Muminków” Tove Jansson i wiele więcej.