Do Mirmiłowa zawitał Referent do Spraw Turystyki i Wypoczynku. Każdy chce odpocząć od cywilizacji, niestety, skierowanie na wczasy jest tylko jedno... Na nagrodę najbardziej zasługują Kajko i Kokosz - ale któremu ją przydzielić, a którego pominąć? Rozwiązanie znajduje Lubawa, dobrotliwa żona Mirmiła - skierowanie dostaje Kajko, a Kokosz jedzie z nim na gapę. Zaś na wczasach, czyli na typowo turystycznej wyspie plemienia Ranów, Kajko i Kokosz nie zaznają wiele wypoczynku, za t...
Co można znaleźć w lesie? Jajko. Co może wykluć się z jajka? Smok. Smok Miluś - sympatyczny jarosz, który panicznie boi się myszy i jest strasznym psotnikiem. Nad wybrykami Milusia nie potrafią zapanować nawet jego przybrani rodzice - Kajko i Kokosz. A że kasztelan ma już serdecznie dość kłopotów sprawianych przez Milusia, skazuje go wraz z opiekunami na banicję. Życie w głuszy nie jest wcale łatwe ani bezpieczne, choć wydawałoby się, że ludziom w towarzystwie smoka nic nie m...
W czasie polowania na grubego zwierza Kajko i Kokosz sami o mało nie stają się obiadem niezwykłego niedźwiedzia, przybierającego w nocy ludzką postać. Okazuje się Dziadem Borowym, opiekunem lasu, który zleca im misję odnalezienia wandali wycinających jego las. Wandalami okazują się Zbójcerze. Ale na co im tyle drewna? Otóż w pewien szczególny sposób chcą uczcić swój srebrny jubileusz - czyli 50. próbę zdobycia Mirmiłowa. Tego samego dnia w grodzie kasztelana wszyscy świętują ...
W spokojnym grodzie księcia Mirmiła nie dzieje się dobrze. Władcę denerwuje plaga nadmiernie rozmnożonych kur, nadworny szambelan spiskuje, a zrzędliwa żona nie pozwala księciu na jedyną rozrywkę zdolną ukoić nerwy - na picie miodu z rodowego skarbu: Złotego Pucharu. Na dodatek do grodu przybywa kompania zbrojnych obwiesi spod znaku Czarnego Trójkąta. Po wizycie niebezpiecznych gości znikają wszystkie kury (co Mirmił przyjmuje z ulgą), kilka tłustych krów (cóż, zdarza się) or...
Żyjący w Mirmiłowie zbój Łamignat ma problem - nie wyrobił kwartalnej normy rabowania bogaczy i rozdawania łupu ubogim, bo w okolicy brakuje bogaczy. Jednak rozliczający go z wyników pracy książę Mirmił sam ma podobny problem - on z kolei nie wyrobił kwartalnej normy potyczek i bitew z wrogim plemieniem Omsów. A tu, jak na złość, ze stolicy przyjechał królewski kanclerz, by rozliczyć poddanych Mirmiła ze stanu prac. Oj, wszyscy będą musieli się natrudzić, aby osiągnąć zaplano...
W Mirmiłowie panuje taka nuda, że wojowie Kajko i Kokosz planują morderstwo - zastanawiają się, jak zabić czas. Dlatego z radością przyjmują prośbę brata swojego księcia - księcia Wojmiła - i wyruszają do jego nadmorskiego grodu, by wesprzeć go w walce z sąsiadem. A sąsiad ten, bogaty Mszczuj, ma piękną córkę Fochnę, w której kochają się wszyscy rycerze, nie dostrzegając, jak jest głupia i kapryśna. Na jej widok Wojmił porzuca wojenne zamiary i postanawia zdobyć rękę panny. N...
Kasztelan Mirmił jest obrażony na żonę - za to, że przygotowała smokowi Milusiowi na urodziny tort znacznie większy i słodszy niż jemu, własnemu mężowi! Z kolei Kajko i Kokosz mają inny kłopot - przed uroczystością muszą umyć utaplanego w błocie swego smoczego wychowanka. A to wcale niełatwa sprawa... Tak rozpoczyna się tytułowa historia jedynego zbioru krótkich opowieści spośród aż dwudziestu albumów o Kajku i Kokoszu. Tom zawiera sześć opowieści, wcześniej publikowanych tyl...
Kolejny album o przygodach znanych na całym świecie niebieskich skrzatów. W magiczną noc pełni niebieskiego księżyca do wioski Smerfów przylatuje bocian i zostawia tajemniczą przesyłkę. Okazuje się, że w koszyczku spoczywa nowo narodzone smerfie dziecko! Początkowo mieszkańcy wioski są przestraszeni odpowiedzialnością za malca, nie wiedzą też, jak się nim zajmować, ale szybko wszyscy – nawet Maruda! – zakochują się w Smerfusiu. Dopiero prawdziwe niebezpieczeństwa i przeciwnoś...
Kolejny album o przygodach znanych na całym świecie niebieskich skrzatów zawiera trzy opowieści: Smerfolimpiada, Wielkanoc u Smerfów i Plac zabaw dla Smerfów. W wiosce Smerfów tylko Osiłek uprawia sport, nie może więc z nikim rywalizować w biegach, skoku wzwyż czy rzucie młotem. Razem z Papą Smerfem postanawiają to zmienić i zorganizować Smerfolimpiadę! Czy jednak przyzwyczajone do leniuchowania i obfitego jedzenia niebieskie skrzaty będą chciały ćwiczyć i przejść na dietę, ż...
Najnowsza historia o niebieskich skrzatach z zaczarowanego lasu Smerfy zawsze przeżywają coś szalonego – i tym razem będzie tak samo! Osiłek jest odważny, ale nawet on wpada w przerażenie, gdy z wód jeziora wyłania się potwór! Tak rozpoczyna się niezwykła przygoda ze smokiem w roli głównej. Czy ogromna bestia zamierza zniszczyć wioskę Smerfów? A może przybyła w zupełnie innym celu? Papę Smerfa i drużynę małych śmiałków czeka daleka wyprawa w obronie sprawiedliwości. Tym razem...
Drugi tom cyklu Smerfy i wioska dziewczyn, który nawiązuje do wydarzeń przedstawionych w najnowszym filmie o bohaterach z Zaczarowanego Lasu. Smerfy powoli przyzwyczajają się do faktu, że w ich sąsiedztwie mieszkają dziewczyny. Najsilniejsza z nich, Burza, co roku zwycięża w zawodach urządzanych przez swoje koleżanki, ale tym razem do współzawodnictwa staje najsprawniejszy z chłopców – Osiłek. I wtedy wydarza się coś niepokojącego, co zmusza chłopców i dziewczyny do trudnej w...
Batman odkrywa portal prowadzący do mrocznego multiwersum: równoległych wymiarów, gdzie losy Ziemi przybrały nieoczekiwany obrót, a członkowie Ligi Sprawiedliwości zostali wyeliminowani przez przerażających Mrocznych Rycerzy. Teraz naszemu światu grozi zagłada, ponieważ Mroczni Rycerze postanawiają najechać nasz wymiar. Opowiedziana w trzech tomach Batman – Metal historia do głębi wstrząśnie bohaterami uniwersum DC Odrodzenie! Scenariusz napisali Scott Snyder (All-Star Batman...
Pierwszy z trzech tomów długo oczekiwanej serii Batman – Metal. Podczas dochodzenia w sprawie istnienia i właściwości różnych metali, które od wielu tysiącleci ukryte są w różnych zakątkach świata, Batman odkrywa spisek mający na celu otwarcie portalu prowadzącego do mrocznego multiwersum. Znajdują się w nim światy, w których historia potoczyła się zupełnie inaczej niż na naszej Ziemi, a ich mieszkańcy przypominają postaci rodem z sennych koszmarów. Opowiedziana w trzech toma...
Trzymająca w napięciu opowieść będąca prequelem do gry „FAR CRY 6”. Juan Cortez jest nałogowym partyzantem. Od lat podróżuje po krajach nękanych wojnami i po strefach konfliktu, żeby służyć doświadczeniem i umiejętnościami temu, kto zaoferuje najwyższą stawkę. Tym razem los rzucił go do Santa Costa w Ameryce Południowej. Tu rywalizują o władzę i wpływy trzy obozy: junta wojskowa, którą niedawno założył Di Stefano, partia burżuazji na czele z córką zamordowanego byłego przywód...
Dziewiąty tom pełnej mądrego humoru opowieści o dziewczynce Fibi, której najbliższą przyjaciółką jest jednorożcowa piękność Marigold Niebiańskie Chrapy. Towarzyszymy naszym bohaterkom podczas gier i zabaw, wspólnego komponowania piosenek i rywalizacji na portale informacyjne, a także w trakcie wizyty na obozie dla jednorożców. Kumplowanie się z magicznym stworzeniem bywa trudne, jednak czy to podczas odrabiania lekcji, czy darcia kotów ze znienawidzoną koleżanką Fibi i Marigo...
Trzecia część przygód z serii „Minecraft. Na pastwę mobów” na podstawie popularnej gry komputerowej. Trójka nastolatków, Cahira, Orion i Atria, przemierza wraz ze swoim opiekunem Senanem bezdroża Świata Podstawowego, wyludnionego i zniszczonego przez wrogie moby. Za każdym wędrowcem ciągnie się mroczna i smutna przeszłość. Bliźniaki są sierotami, których rodzice permanentnie wylogowali się ze śmiertelnego serwera. Senan to wygnaniec, bo zamiast bronić osadników ściągnął na ni...
Pierwszy tom docenionego przez krytyków cyklu opowieści o Batmanie „Detective Comics” ukazującego się w ramach linii wydawniczej Uniwersum DC. W Gotham zachodzą poważne zmiany, a nowy burmistrz Christopher Nakano chce się pozbyć Batmana. Mroczny Rycerz opuszcza posiadłość Wayne’ów i Jaskinię Nietoperza – przenosi się do kamienicy w sercu miasta i buduje nowe mikrojaskinie w tunelach kanalizacyjnych Gotham, dzięki czemu jest bliżej ludzi, których przysiągł chronić. Spokojne mi...
Trzeci tom serii o przygodach dzielnej drużyny Miki i Magowie. Wejdz´ do s´wiata legend, mito´w i przepowiedni, dzielnych bohatero´w, wielkich przygo´d, dalekich wypraw, staroz˙ytnych artefakto´w, mago´w, kro´lo´w, wojowniko´w, smoko´w... a takz˙e znakomitego humoru! Odkryj nowe przygody znanych disnejowskich bohatero´w w s´wiecie fantasy! W magicznych królestwach nastały czasy pokoju i wygląda na to, że drużyna Miki i Magowie nie będzie już miała nic do zrobienia. Ale to tyl...
Młodzi mutanci ruszają w kosmos. Chcą odszukać dawnego przyjaciela, a znajdują… same kłopoty! Z raju na wyspie Krakoa trafiają prosto do nieprzyjaznego Imperium Shi’ar, w którym trwa zaciekła rywalizacja o władzę na cesarskim dworze. Czy Magik, Sunspot, Wolfsbane i inni New Mutants wyjdą z niej cało? I jaką rolę odegrają w tej intrydze gwiezdni piraci ze Starjammers oraz ich tajemniczy ładunek? Scenariusz tego tomu napisał Jonathan Hickman – mistrz pełnych rozmachu, drobiazgo...
Pierwszy tom głównej serii o przygodach X-Men spod szyldu „Świt X”! Niezależne państwo na wyspie Krakoa rozkwitło, a mutanci odzyskali nadzieję na lepsze jutro. Dzięki własnej odwadze i niebywale zaawansowanej biotechnologii stali się poważnymi graczami na arenie międzynarodowej, ale im większe zyskują wpływy, tym potężniejszych mają przeciwników. Czy Cyclops, Jean Grey, Wolverine, Magneto i inni zdołają obronić swój nowy dom przed wrogami, którzy czyhają na nich na całej Zie...
Nieustraszeni wikingowie mierzą się ze swoim przeznaczeniem w prequelu bestsellerowej gry wideo „ Ubisoftu Assassin’s Creed® Valhalla”. Norwegia, połowa IX wieku n.e. Eivor, wikińska wojowniczka, jest świadkiem zniszczenia wioski przez przybyszów z sąsiedniego królestwa. Sama przypuszcza atak, siejąc zamęt i powodując rozlew krwi... Ale czy jej zwycięstwo okaże się błogosławieństwem czy raczej klątwą? Tak czy inaczej z pewnością stanie się częścią jej legendy. Gdzie indziej, ...
Druga część wciągającej opowieści należącej do wymyślonego przez Sylvaina Corduriégo okultystycznego uniwersum Sherlocka Holmesa. 1893 rok. Po ucieczce z piekła Wielkich Przedwiecznych profesor James Moriarty postanawia ocalić nasz świat przed bogami z innego wymiaru. Wie, że w tym celu musi zniszczyć wszystkie egzemplarze „Necronomiconu”. Co odkryje na końcu krwawej i niebezpiecznej krucjaty? Może kolejny mroczny sekret, do poznawania których wydaje się stworzony? W retrospe...
Siódmy album prześmiesznych przygód zwariowanych kandydatów na bogów i herosów starożytnego Olimpu. Dawno temu Herakles dostał listę dwunastu prac, które ma wykonać, aby zdobyć sławę. Nie jest ani silny, ani inteligentny, ale mimo to z uporem stara się dowieść, że zasługuje na miano bohatera. Czekają go pojedynki z potworami i wędrówka na kraniec świata. Czy uda mu się wypełnić chociaż jedną z prób? Autorami historii o psotnych istotach z mitów są scenarzysta Christophe Cazen...
Powieść graficzna dla miłośników kultowej gry RPG Dungeons & Dragons! Wiele pokoleń temu Wrota Baldura, bogate miasto położone na granicy Wybrzeża Mieczy i Zachodnich Ziem Centralnych, zostało uratowane przed zagładą przez Bohaterów. Obecnie grozi mu nowe niebezpieczeństwo, sprowadzone przez odrodzony Kult Smoka. W obronie Wrót Baldura staje nowe pokolenie bohaterów – elfka Delina, drobny złodziejaszek półelf Krydle, niziołka Shandie, a także wskrzeszeni Minsc i Boo. Autorem ...