Książka Margaret Hooks opowiada o życiu Tiny Modotti (1896-1942), niezwykłej kobiety, charyzmatycznej aktorki teatralnej i gwiazdy hollywodzkiego kina niemego; modelki, której uroda inspirowała największych fotografów jej czasów; przyjaciółki Fridy Kahlo i Diego Rivery, kochanki Edwarda Westona; wizjonerskiej fotografki, której zdjęcia weszły do kanonu historii fotografii; rewolucjonistki głęboko oddanej sprawie; osoby zamieszanej w polityczne morderstwo; uczestniczki wojny ...
Fotografistki to emancypantki, kobiety aktywne zawodowo, pasjonatki fotografii i właścicielki własnych interesów. Pochodziły z różnych zakątków Polski, Bydgoszcz obrały za swoją Ziemię Obiecaną. Sześć kobiet - sześć barwnych opowieści, ukazanych w atelier fotograficznym i w życiu prywatnym. Odważne wybory zawodowe, miłosne historie, radości i tragedie. W tle dwudziestolecie międzywojenne, dynamiczny czas zmian politycznych i społecznych. ,,Książki dzielą się na piękne albo mą...
Przemysł fotochemiczny to przemysł lekki, odpowiedni dla kobiet. W Bydgoskich Zakładach Fotochemicznych "Foton" większość załogi stanowiły kobiety. Budowały powojenną legendę polskiej fotografii analogowej, sukces największego producenta papieru do fotografii czarno-białej i barwnej. Chemiczki, laborantki, księgowe dopowiadają swój rozdział do oficjalnej historii Fotonu. Z pasją mówią o wyborach zawodowych, sytuacji kobiet w przemyśle, a także o miłościach i małżeństwach zawi...
Księga zmarłych filozofów zestawia żywoty i śmierci blisko dwustu myślicieli, od starożytności po współczesność.
Ta przenikliwie inteligentna i bardzo zabawna kompilacja jest zarówno zajmującym wprowadzeniem do historii filozofii, jak i afirmującym życie dociekaniem możliwości i sensu ludzkiego szczęścia.
Jako ludzie byli do siebie zupełnie niepodobni. A jednak coś ich łączyło, pominąwszy nawet ich ogromny talent. Obaj byli niezwykle mądrzy, obaj posiadali rzadko spotykany, prawie nieskazitelny smak; to samo cenili w literaturze, tym samym się zachwycali, tego samego nie lubili. Obaj ubóstwiali Tołstoja i chłodno (Iwan Aleksiejewicz wręcz wrogo) odnosili się do Dostojewskiego. Obaj gardzili tym, co wieli krytyków początku XX stulecia nazywało „dekadentyzmem”, oni sami „żongler...