Opis treści
Technik informatyk to nie tylko tytuł uzyskany po ukończeniu szkoły średniej, ale i zawód będący
przepustką do kariery. Dzięki solidnej podstawie teoretycznej i na bieżąco wprowadzanym uaktualnieniom podręcznika uczniowie — już jako absolwenci — łatwo nawiążą współpracę z firmami informatycznymi, także tymi przygotowującymi aplikacje desktopowe dla największych przedsiębiorstw w kraju i za granicą. Autorka książki opracowała pozycję na wysokim poziomie merytorycznym, okraszoną licznymi przykładami i zadaniami umożliwiającymi praktyczne zastosowanie podanych informacji.
Budowa podręcznika i poszczególnych rozdziałów pozwala zarówno na realizację treści programowych w sposób wybrany przez nauczyciela, jak i na samodzielną pracę ucznia. W książce zawarto szereg zagadnień podzielonych na cztery główne bloki. W trakcie pracy z rozdziałem pierwszym uczeń pozna podstawowe pojęcia i zagadnienia związane z programowaniem aplikacji desktopowych, w tym zasady programowania algorytmicznego oraz obiektowego. Rozdział drugi podręcznika wprowadza w temat programowania w języku C++, natomiast trzeci skupia się na obiektowym C++ i jego przydatności w tworzeniu aplikacji desktopowych. Uczeń dowie się, jak stosować podstawowe elementy programowania obiektowego, takie
jak klasy, obiekty, metody i właściwości. Ostatnia część podręcznika wprowadza w programowanie aplikacji w języku C#.