Opis treści
WYJĄTKOWE WYDANIE ZE WSTĘPEM FRANCISA FORDA COPPOLI PRZYGOTOWANYM Z OKAZJI PIĘĆDZIESIĘCIOLECIA WYDANIA „OJCA CHRZESTNEGO”. W skład trylogii wchodzą powieści Mario Puzo: „Ojciec Chrzestny”, „Sycylijczyk” oraz „Omerta”. Trzy porywające opowieści o honorze i nienawiści, szacunku i pogardzie, miłości i śmierci… Puzo wciąga czytelnika w mroczny świat przemocy, w którym każda zniewaga musi zostać zmyta krwią. „Ojciec Chrzestny” Jedna z najwybitniejszych powieści XX wieku, zekranizowana przez Francisa Forda Coppolę z genialnymi rolami Marlona Brando i Ala Pacino. Vito Corleone jest Ojcem Chrzestnym jednej z sześciu nowojorskich rodzin mafijnych. Sprawuje rządy żelazną ręką, a ci, którzy nie podporządkowują się jego decyzjom, nie mogą liczyć na łaskę. To człowiek honoru, ale zarazem tyran i szantażysta, który wśród wrogów wzbudza strach, a wśród przyjaciół – zasłużony, choć nie całkiem bezinteresowny, szacunek. Kiedy wchodzi w ostry konflikt z cosa nostrą, przyszłość rodziny może uratować tylko najmłodszy syn Vita, Michael, bohater wojenny, który z brudnymi interesami nie chciał mieć nic wspólnego. Czy okaże się godnym następcą Ojca Chrzestnego? „Sycylijczyk” Puzo przenosi czytelnika do mrocznego świata sycylijskiej prowincji, pełnego przemocy, w którym każda zniewaga musi zostać zmyta krwią. Po dwuletnim pobycie na Sycylii syn Vita Corleone, Michael, ma wrócić do domu. Ojciec Chrzestny zleca mu ważną misję: ma zabrać do Ameryki Salvatore Giuliana, uwielbianego przez wszystkich legendarnego sycylijskiego banitę, który od kilku lat na czele swojej bandy broni uciskanych mieszkańców przed wszechwładzą bogaczy i przywódców mafijnych. „Omerta” Zmierzch mafii czy tylko zmiana metod? Omerta – zmowa milczenia – pozwoliła włoskiej mafii przetrwać przez lata. Jej złamanie oznacza śmierć i utratę honoru. U schyłku XX wieku honor ma jednak poważnego konkurenta – pieniądze. Czy to właśnie one są motywem zabójstwa popełnionego w biały dzień w samym środku Manhattanu na Raymonde Aprilem, czołowym amerykańskim mafiosie, który przed trzema laty zerwał z działalnością przestępczą? Czy może chodziło o złamanie mowy milczenia? Tak jak nie można przestać czytać „Ojca Chrzestnego”, tak potem nie można przestać myśleć o tej książce. „New York Magazine” Postacie stworzone przez Puzo w „Sycylijczyku” wyrazistością nie ustępują tym z „Ojca Chrzestnego”. „New York Daily News” Mario Puzo opisuje w „Omercie” świat przestępczy tak sugestywnie, że czytelnik, który z przyjemnością daje się w ten świat wciągnąć, sam zaczyna się czuć jak przestępca. „New York Post”