"Klawe Życie" to zbiór 24 opowiadanek i krótkich nowelek, których tematem jest człowiek, jego życie, jego odczucia, pragnienia i emocje, jego małe i duże klęski oraz mniejsze bądź większe zwycięstwa, a wszystko to zostało miejscami okraszone nutką ironii, przyprawione szczyptą humoru czy odrobiną może nawet lekkiej złośliwości?
Smakuje wybornie.
- Od czego zaczniemy? - spytał Hank. - Od czegoś trzeba zacząć...
- Od piwa - mruknął Larry. - Zaschło mi w gardle.
- Z piwa powstałeś i w szczyny się obrócisz - wygłosił filozoficznie John.
- Pierwszą rzeczą, którą musimy zrobić, jest przejęcie całej garderoby i puli peruk z demobilu TO - zadecydował Clint. - Ruszamy na bal maskowy, panowie, będziemy się tam ciągle przebierać...
Miał prostą dewizę: "Człowiek umiera, kiedy przyjdzie jego pora, lub kiedy się doigra!" Kochał giganta, jako lidera nowego imperium i hodował mikrusa, jako lidera nowej partii. Że nie zawsze wszystko idzie według planu - zrozumiał, kiedy pułkownik Heldbaum mu rzekł: - Umrzesz jak każdy, na tym świecie...
Kolebka jest - nomen omen - kolebką Waldemara Łysiaka pisarza: to jego absolutny debiut książkowy. Jest to książka szczególna - powieść historyczna z epoki napoleońskiej, przedstawiająca losy dwóch braci. Mamy tu i epopeję wojenną, i dramat wielkiej miłości, i dzieje spisku uknutego na życie Napoleona, a także galerię wielkich postaci historycznych, od księcia Poniatowskiego, generała Dąbrowskiego, Józefa Wybickiego, do ministra Talleyranda, którego dialog z cesarzem nie prz...
Sebastian Reńca: "Mało tego, że Łysiak mistrzowsko operuje słowem, to jeszcze nie kryje swego konserwatyzmu i antykomunizmu. Wali prawdą po oczach (...) Ja wiem, że wam, panowie, staje w gardle. Wychwalani (wychowani) przez was pisarczycy i pisareczki do pięt nie dorastają jego talentowi. Nie możecie, panowie, strawić, że Łysiak jest wciąż czytany, a jego książki znikają z księgarskich półek. Dzieje się tak, mimo że Waldemar Łysiak nie uprawia wazeliniarstwa. Ten pisarz nie m...
"Flet z mandragory" - przez wielu czytelników i niektórych recenzentów uważany za najwybitniejszą w literaturze pięknej analizę totalitaryzmu - został przez Łysiaka ukończony w 1978 roku. Nie mógł się jednak szybko ukazać, gdyż właśnie w owym roku gruchnął skandal z "Cesarskim pokerem" i Łysiak - po publicznie sformułowanym żądaniu, by nie marnować papieru drukowaniem książki reakcjonisty - dostał zakaz druku książkowego. "Czytałem tę książkę z pasją; mam nadzieję, że przeci...
Powieść obyczajowa, a właściwie społeczno-obyczajowa, wywodzi się z powieści realistycznej. Książki będące reprezentantami tego gatunku literatury zaczęły dominować w II połowie XIX stulecia. Wykształcenie się powieści obyczajowej jest uznawane za jeden z najważniejszych etapów ewolucji tego gatunku literackiego. Książki obyczajowe są obecnie dominującym typem powieści. Z uwagi na zakładaną prawdziwość opisu społeczeństwa, tendencji czy środowiska charakterystycznych dla danych czasów ten rodzaj powieści jest często ich stosunkowo wiernym odbiciem. Taki gatunek odznacza się dużym zainteresowaniem każdym aspektem ludzkiego życia. Czytelnik powieści obyczajowej może zapoznać się z realiami i zwyczajami panującymi w opisywanych przez autora czasach. Powieść obyczajowa ewoluuje i obecnie nie jest tak łatwa do zaklasyfikowania czy zdefiniowania jak w okresie pozytywizmu. W kategorii „Powieść obyczajowa” w księgarni internetowej Woblink.com znajdują się takie tytuły jak „Ósme życie” Nino Haratischwili, będące powieścią napisaną z epickim rozmachem, pełną bohaterów z krwi i kości oraz wielkich namiętności, „Wszystko, czego pragnęliśmy” Emily Giffin, która jest powieścią dojrzałą, aktualną społecznie i prowokującą do zadawania pytań o współczesne wychowanie, a także o nadużycia wobec kobiet, poruszająca i inspirująca opowieść autorstwa Catherine Isaac pod tytułem „Francuskie lato” oraz „Na plaży Chesil” Iana McEwana będąca złożoną i emocjonującą powieścią obyczajową o pokonywaniu własnych barier, rozmowie i problemach prowadzących do nieuchronnego dramatu. Nie zabrakło tutaj również powieści kojarzonych z najlepszymi i najgłośniejszymi obyczajowymi serialami i filmami – to na przykład „Seks w wielkim mieście” Candace Bushnell, „Dziennik Bridget Jones” Helen Fielding oraz polska pozycja „Magda M. Ciąg dalszy nastąpił” Radosława Figury.