Szukając odpowiedzi, możesz znaleźć kolejne pytania Sójcza Łapa wierzy, że klucz do potęgi, która według przepowiedni przypadnie jemu i jego rodzeństwu, leży zakopany w dalekiej przeszłości, wraz ze starożytnymi kotami, które wiele sezonów temu kroczyły ścieżkami dzisiejszych wojowników. Młody medyk odpowiedzi na swoje pytania szuka wśród górskich szczytów - w domu Plemienia Płynącej Wody. Lwia Łapa i Ostrokrzewiasta Łapa również ruszają w góry, mają jednak ku temu zupełnie ...
Nadchodzi czas, by zmierzyć się z nieuniknionym Pozostawiona z tajemniczymi słowami plemiennych przodków, trójka wybrańców rozpoczyna poszukiwania czwartego kota, który dopełni starożytną przepowiednię. Gołębie Skrzydło, męczona koszmarami o straszliwych wydarzeniach w górach, z przerażeniem odkrywa, że jej moce zaczynają zanikać, a Bluszczowa Sadzawka staje przed okrutną próbą, by udowodnić swoją lojalność wobec Mrocznej Puszczy. Za namową Klanu Gwiazdy Sójcze Pióro decyduj...
ZAKAZANA MIŁOŚĆ CZY WIERNOŚĆ KLANOWI? Nowe terytorium przynosi kolejne kłopoty dla klanowych kotów. W cieniu czyhają na nich niebezpieczeństwa, z którymi nigdy wcześniej nie mieli do czynienia, a dawni sojusznicy zachowują się jak wrogowie. Kiedy podziały między klanami rosną, córki Ognistej Gwiazdy stają przed trudnymi wyborami. Decyzje, które podejmą będą miały wpływ na kolejne pokolenia Klanu Pioruna... Gdy do ataku szykuje się nieoczekiwany wróg, ich odwaga i siła będzie...
Nowy dom, nowe problemy
Wojownicy wreszcie dotarli do nowego domu, ale w ich życiu nadal nie zapanował spokój. Koty muszą ustalić nowe granice terytorium, odnaleźć nowe miejsce komunikacji z przodkami, a co najważniejsze, poradzić sobie z kolejnym niebezpieczeństwem, które tym razem zrodziło się w ich własnych szeregach.
Jak wiele przejdą wojownicy, by odnaleźć nowy dom? Minęły księżyce odkąd szóstka kotów wyruszyła w podróż, którą zapowiedziała przepowiednia. Teraz muszą powrócić do domu i przynieść wieści z dalekich stron. Jednak na drodze staje im plemię dzikich kotów, które ma własną przepowiednię do wyjaśnienia. Tymczasem w lesie czterech klanów Ognista Gwiazda i Liściasta Łapa bezradnie przyglądają się, jak świat wokół nich ginie, rozrywany szponami bestii kierowanych przez Dwunożnych....
Serce wojownika należy do jego klanu Dwunożni zniszczyli las, dom wszystkich klanów. Szarej Prędze – zastępcy przywódcy Klanu Pioruna – udało się uratować wielu pobratymców, ale sam trafił w niewolę. W nowej roli pieszczocha nie brakuje mu jedzenia ani miłości ze strony Dwunożnych. W głębi serca czuje jednak, że to nie jest jego prawdziwy dom. Jego nowo poznana charakterna przyjaciółka – Milka – próbuje namówić go do ucieczki. Ale czy Szarej Prędze uda się powrócić do klanó...
Charmain kieruje się w życiu zasadami: nosem w książkach, głową w chmurach, nie przemęczać się i dbać o odpowiednią ilość wolnego czasu. Ostatnia rzecz, której spodziewa się dziewczynka, to przeprowadzka do schorowanego dziadka Williama, wielkiego czarownika, i przejęcie opieki nad całym domostwem, w którym czas i przestrzeń nieustannie wymykają się spod kontroli. Bardzo szybko okazuje się, że magia to nie taka prosta sprawa! Szczególnie gdy nie ma się o niej pojęcia! Jak tu ...
Przeznaczenie zawsze chodzi własnymi ścieżkami… Klan Rzeki raduje się narodzinami nowego miotu kociąt. Dumna matka otacza oba kocurki miłością, jednak kiedy jeden z nich ulega wypadkowi i zostaje nieuleczalnie oszpecony, kocica odwraca się od syna. Nadaje mu nowe, okrutne imię, które na zawsze ma przypominać kocięciu o jego kalectwie — Krzywek. Młody kot rośnie w siłę, marząc o zostaniu przywódcą klanu. Jednak odrzucony przez matkę, staje się łatwym celem dla pewnej tajemnic...
Wysoka Łapa jest lojalnym uczniem Klanu Wiatru, gotowym chronić klan za wszelką cenę. Ale zanim zakończy swoje szkolenie, będzie musiał zmierzyć się ze śmiercią pobratymca, spowodowaną tragicznym wypadkiem. Nawet po otrzymaniu imienia wojownika - Wysoki Ogon - pała żądzą zemsty. Kocur odkłada na bok lojalność wobec klanu i udaje się w daleką podróż, by wyrównać rachunki. Ale jego nowe życie z dala od kodeksu wojownika jest pełne niebezpieczeństw… Wysoki Ogon musi zdecydować, ...
Klany są pogrążone w chaosie. Klan Cienia odwrócił się od Klanu Gwiazdy, zawierzając mrocznym przepowiedniom Sola, niezwykłego kota, który przepowiedział zaćmienie słońca. Ale nie wszyscy stracili wiarę w wojowniczych przodków. Szukając odpowiedzi, Sójcza Łapa odkrywa przeszłość klanów, sięgającą dalej niż Klan Gwiazdy, a Ostrokrzewiasty Liść obawia się, że gdy koty przestaną wierzyć, odmówią też życia w zgodzie z kodeksem wojownika. W międzyczasie Lwi Płomień jest torturowan...
Ostrokrzewiasta Łapa, Sójcza Łapa i Lwia Łapa pochodzą z silnego rodu: to dzieci Wiewiórczego Lotu i Jeżynowego Pazura, dwojga z najszlachetniejszych wojowników Klanu Pioruna, i wnuczęta wielkiego przywódcy, Ognistej Gwiazdy. Cała trójka posiadła nietypową moc i umiejętności i jest gotowa, by przekazać swoją siłę całemu klanowi. Jednak te młode koty otacza również mnóstwo sekretów, a tajemnicza przepowiednia zwiastuje kłopoty. Koty nieurodzone w klanie zmagają się zgniewem ...
Kategoria „Fantastyka / Horror” zawiera książki należące przede wszystkim do gatunku fantastyki. Jest to obszerny, rozbudowany oraz bardzo pojemny gatunek literacki charakteryzujący się osadzaniem opisywanej historii w świecie przedstawionym różnym od rzeczywistego. Autorzy takich publikacji często opisują zjawiska nadprzyrodzone oraz wykreowane przez siebie technologie czy bronie. W ramy fantastyki należy włączyć fantastykę naukową (science fiction), której akcja toczy się zazwyczaj w przyszłości, oraz fantasy, w której znaleźć możemy elementy mitologii i folkloru. W obrębie dokładniejszych podziałów funkcjonują również liczne podgatunki, takie jak na przykład weird fiction, low fantasy, urban fantasy czy space opera. W kategorii „Fantastyka / Horror” znajdują się również książki należące do literatury grozy, czyli horrory. Charakteryzują się one takim ukształtowaniem świata przedstawionego, że występujące w nim wydarzenia nie mogą zostać wytłumaczone bez odwołania się do zjawisk paranormalnych czy nadprzyrodzonych. Celem horroru jest wywołanie u odbiorcy poczucia zagrożenia, strachu czy obrzydzenia. Najczęściej podejmowanymi w horrorze motywami są nawiedzenia (ludzi, przedmiotów, miejsc), wampiry, zombie, duchy, wilkołaki, demony, diabły, wiedźmy i tym podobne. W serwisie Woblink.com odnaleźć można należącą do fantastyki postapokaliptycznej serię „Metro” napisaną przez rosyjskiego pisarza Dmitrija Głuchowskiego, nominowaną do licznych nagród literackich i utrzymaną w steampunkowym klimacie „Zadrę” Krzysztofa Piskorskiego, książkę „Player One” Ernesta Cline’a, na podstawie której powstał film pod tym samym tytułem w reżyserii Stevena Spielberga, powieści Terry’ego Pratchetta (zarówno te należące do „Świata Dysku”, jak i te spoza serii). Miłośnicy grozy znajdą tu natomiast zarówno „Frankensteina” Mary Shelley, uznawanego za prekursora całego gatunku, „Draculę” Brama Stokera, dzięki któremu postać wampira na trwałe weszła do popkultury, czy „Dziecko Rosemary” Iry Levin, na podstawie którego Roman Polański wyreżyserował kultowy film pod tym samym tytułem.