Baxter to rewolwerowiec, który porzucił swoją profesję, założył rodzinę, kupił farmę i postanowił zająć się hodowlą bydła. Jednak nie będzie dane zaznać mu spokojnego życia. Pewnego dnia jedzie do miasteczka sprzedać część swojego stada, a gdy wraca okazuje się, że napadnięto na jego farmę, zamordowano pracowników i uprowadzono ukochaną. Wszystko wskazuje na to, że stoi za tym ktoś, kto chce się zemścić na Baxterze za jego dawne czyny...
Profesor Filutek to elegancki starszy pan. Nosi charakterystyczny staroświecki żakiet i melonik. Jest pogodny, nieco naiwny, a czasem odrobinkę złośliwy. Wciąż pełen energii i ciekawości świata. Jest też niezwykle pomysłowy – na każdy problem znajdzie jakieś niekonwencjonalne rozwiązanie. Jego przygody czasem są nostalgiczne, czasem romantyczne, a zazwyczaj po prostu wesołe. I ta pogoda ducha profesora Filutka udziela się czytelnikom, czyniąc z tych komiksów działo uniwersaln...
Wojowniczka Zoria, posiadaczka magicznego Kryształowego Miecza, razem z Argasem zostaje przeniesiona przez potężnego Nugiksisa do zupełnie innego świata. Świata jeszcze bardziej pełnego niebezpieczeństw i wrogich istot.
Czy uda im się wrócić do Krainy Niebiańskiego Rogu? Najpierw muszą odnaleźć Nugiksisa w Mieście Wiatrów...
Miasto wiatrów rozpoczyna drugi, nie ukończony cykl Kryształowego Miecza.
Red to najlepszy łowca nagród w całej galaktyce. Podejmie się każdego zlecenie i każde, z lepszym lub gorszym skutkiem, wykona. Postać Reda pojawiła się w 2003 roku na łamach pisma „Sfera". Jego zabawne przygody nawiązujące do znanych dzieł kina fantastycznego były drukowane w każdym z numerów magazynu. Ten album zbiera wszystkie odcinki serii, które były ponad dekadę temu drukowane w „Sferze", a także zawiera nowe premierowe historie oraz grafiki narysowane przez Michała Śle...
Ciąg dalszy opowieści rozpoczętej w zeszycie Nocna wizyta.
Kapitan Żbik i jego zespół - Ola, Iwona i Michał - prowadzą śledztwo w sprawie napadu na jubilera w Sławkowie. Tymczasem złodziejska szajka szykuje kolejny skok. Tym razem ofiarą ma być lekarz ze Szczecina, który zgromadził kolekcję cennej biżuterii.
Magiczny talizman zwany Pentagramem chroni Krainę Niebiańskiego Rogu przed Mrocznym Czarownikiem - Niebytem. Niestety, moc talizmanu słabnie. Aby ją odbudować, trzeba odnaleźć pięciu Mistrzów Zmysłów i odebrać od nich tajemnicze maski. Zadanie to zostaje powierzone młodej wojowniczce Zorii, a towarzyszyć jej będą: mądry Brisbane, błyskotliwy Teome, dzielna Mokla i jej wojowniczy brat Moha. Pełna niebezpieczeństw podróż zawiedzie ich w najdalsze rejony Krainy. Śladem śmiałków ...
Magiczny talizman zwany Pentagramem chroni Krainę Niebiańskiego Rogu przed Mrocznym Czarownikiem - Niebytem. Niestety, moc talizmanu słabnie. Aby ją odbudować, trzeba odnaleźć pięciu Mistrzów Zmysłów i odebrać od nich tajemnicze maski. Zadanie to zostaje powierzone młodej wojowniczce Zorii, a towarzyszyć jej będą: mądry Brisbane, błyskotliwy Teome, dzielna Mokla i jej wojowniczy brat Moha. Pełna niebezpieczeństw podróż zawiedzie ich w najdalsze rejony Krainy. Śladem śmiałków ...
Magiczny talizman zwany Pentagramem chroni Krainę Niebiańskiego Rogu przed Mrocznym Czarownikiem - Niebytem. Niestety, moc talizmanu słabnie. Aby ją odbudować, trzeba odnaleźć pięciu Mistrzów Zmysłów i odebrać od nich tajemnicze maski. Zadanie to zostaje powierzone młodej wojowniczce Zorii, a towarzyszyć jej będą: mądry Brisbane, błyskotliwy Teome, dzielna Mokla i jej wojowniczy brat Moha. Pełna niebezpieczeństw podróż zawiedzie ich w najdalsze rejony Krainy. Śladem śmiałków ...
Mieszkańcy wsi Wólka Mała szykują się do żniw. Ich spokój przerywa tajemniczy zamachowiec, który z ukrycia strzela do Walerego Kopczyńskiego i jego córki Jadwigi. Milicja rozpoczyna śledztwo, ale sprawca nie pozostawił zbyt wielu śladów. Wkrótce tajemniczy strzelec ponownie atakuje, a na mieszkańców pada blady strach. Do wsi przyjeżdża kapitan Żbik, który postanawia działać incognito, aby wyśledzić zamachowca.
Magiczny talizman zwany Pentagramem chroni Krainę Niebiańskiego Rogu przed Mrocznym Czarownikiem - Niebytem. Niestety, moc talizmany słabnie. Aby ją odbudować, trzeba odnaleźć pięciu Mistrzów Zmysłów i odebrać od nich tajemnicze maski. Zadanie to zostaje powierzone młodej wojowniczce Zorii, a towarzyszyć jej będą: mądry Brisbang, błyskotliwy Teome, dzielna Mokla i jej wojowniczy brat Moba. Pełna niebezpieczeństw podróż zawiedzie ich w najdalsze rejony Krainy. Śladem śmiałków ...
Epidemia tajemniczej choroby zbiera krwawe żniwo. Nad znalezieniem jej przyczyny oraz skutecznego lekarstwa pracuje profesor Le Djaz wraz z asystentami - Janem i Hanną. W poszukiwaniu źródła epidemii wyruszają oni do odległego układu planetarnego KG-14, w którym odnajdują złowrogą PLANETĘ ROBOTÓW...
W centrum Łodzi złodzieje okradają magazyn Zaopatrzenia Centrali Sprzętu Medycznego. Wszystko wskazuje na to, że to robota specjalistów, którzy dostali się do środka tak zwaną metodą ";na parasol". W związku z tym do rozwiązania sprawy zostaje z Warszawy wysłany Kapitan Żbik. W śledztwie będzie mu pomagał jego kolega z łódzkiej komendy MO.
Zakończenie śledztwa w kolejnym zeszycie zatytułowanym: „Studnia".
Tytułowy Kapitan Kirb jest angielskim korsarzem tropiącym i niszczącym hiszpańskie statki. Jego głównym celem jest jednak hiszpański korsarz Don Gonzales de Alcazario, odpowiedzialny za śmierć ojca Kirba. W końcu dojdzie między nimi do nieuniknionej konfrontacji. „Kapitan Kirb" to klasyczny komiks przygodowy, który był pierwotnie drukowany w latach 1966-67 w postaci pasków na łamach „Dziennika Wieczornego" Na potrzeby tego wydania został przerobiony na wersję z dymkami. Poz...
Magiczny talizman zwany Pentagramem chroni Krainę Niebiańskiego Rogu przed Mrocznym Czarownikiem - Niebytem. Niestety, moc talizmanu słabnie. Aby ją odbudować, trzeba odnaleźć pięciu Mistrzów Zmysłów i odebrać od nich tajemnicze maski. Zadanie to zostaje powierzone młodej wojowniczce Zorii, a towarzyszyć jej będą: mądry Brisbane, błyskotliwy Teome, dzielna Mokla i jej wojowniczy brat Moha. Pełna niebezpieczeństw podróż zawiedzie ich w najdalsze rejony Krainy. Śladem śmiałków ...
Trzeci tom serii "Z archiwum Jerzego Wróblewskiego" zawiera dwie klasyczne historie westernowe. Pierwsza z nich zatytułowana Skarb Irokezów (na podstawie tekstu Andrzeja Białoszyckiego) nawiązuje swoją treścią do przebojowych filmów z lat 60. ubiegłego wieku, w tym szczególnie do westernu Złoto MacKenny. Komiks był drukowany w 1976 r. na łamach "Dziennika Wieczornego". W 1990 r. był planowany jego przedruk w drugim - po Leworękim - tomie, jaki miało przygotować wydawnictwo "H...
Album ten zawiera dwa humorystyczne westerny, które Jerzy Wróblewski wymyślił i narysował w latach 60. ubiegłego wieku dla „Dziennika Wieczornego”. „Tom Texas” to jedyna spośród licznych historii obrazkowych, jakie Wróblewski stworzył dla bydgoskiej popołudniówki, która ma dymki. Natomiast bohaterowie „Rycerzy prerii” są swoistym protoplastą szeryfa Binio Billa, którego przygody w latach 80. publikował „Świat Młodych”. „Rycerze prerii” obrazują także jak sprawnie, w wieku nie...
Szef grupy dostaje zlecenie. Musi ukraść wartościowy znaczek - "Złoty Mauritius". Organizuje grupę udającą ekipę filmową. W trakcie kręcenia "filmu" banda dokonuje napadu na konwój przewożący znaczki. O napadzie poinformował leśniczy. W trakcie ucieczki szef wyrzuca z syreny Robusia. Rannego Robusia znajduje kierowca przejeżdżającej ciężarówki. Przesłuchiwany przez Żbika w szpitalu Robuś mówi o szefie "Czarnym", syrenie oraz chacie rybackiej w Moklu koło Czarnkowa. "Czarny" w...
Pewnego dnia za sprawą magii znikają rodzice małych dzieci. Dwaj koledzy: Tim i Miki, postanawiają odnaleźć zaginionych, tym bardziej, że są wśród nich także ich mamy i ojcowie, za którymi mocno już tęsknią. Dzięki magicznemu portalowi ukrytemu za szafą, przenoszą się do niesamowitego świata. Czeka tam na nich masa przygód. Będą musieli stawić czoła kapitanowi Marszczybrewce i jego piratom, przeżyją atak Buziakowców, a także trafią do zamku straszliwego Lorda Valdemara. Albu...
Komiks jest historią opowiadaną za pomocą obrazków, które często zostają uzupełnione tekstami wypowiadanymi przez postacie bądź narratora znajdującymi się w dymku. Większość komiksów cechuje sekwencyjność. Komiksy są wydawane w formie osobnych zeszytów, w prasie oraz w internecie. Takie utwory są przeważnie uważane za wytwór popkultury, jednak definicja komiksu nie jest jednoznaczna – zamknięcie ich w sztywnych ramach gatunkowych jest właściwie niemożliwe. Komiksem będzie zarówno historyjka obrazkowa umieszczona w gazecie, jak i skomplikowana powieść graficzna podejmująca ważne, trudne czy kontrowersyjne tematy. Z tego względu w kategorii „Komiks i książka graficzna” znajdują się zarówno powieści graficzne „Maus” Arta Spiegelmana i „Drugie pokolenie. Czego nie powiedziałem mojemu ojcu” Michela Kichki skupione na temacie zagłady Żydów i życiu jako dziecko rodzica ocalałego z Holokaustu, jak i klasyczne polskie komiksy dla młodszych czytelników. Warto zwrócić uwagę na komiksową serię „Kajko i Kokosz” Janusza Christy, której fabuła łączy w sobie elementy magii, interesujących przygód i dobrego humoru. Komiks powstał w latach 70. i 80. XX wieku – był wizytówką czasopisma „Świat Młodych”. Cykl „Kajko i Kokosz” został wznowiony w 2003 roku przez Egmont Polska, a dzięki reedycji wszystkie części komiksu były po raz pierwszy dostępne w kolorze. W kategorii zawierającej komiksy oraz książki graficzne nie zabrakło klasycznych historii o superbohaterach, takich jak Spiderman, Batman, Deadpool, Thor, Daredevil, Wonder Woman, Catwoman, postmodernistycznych utworów komiksowych, np. „Fight Club” Chucka Palahniuka, a także znanych i lubianych „Żywych Trupów”, „Tank Girl” czy „Paper Girls”. Znajdują się tutaj także komiksy dla dzieci –„Tytus, Romek i A’tomek” Henryka Jerzego Chmielewskiego, komiksowa wersja „Muminków” Tove Jansson i wiele więcej.