„Bitwa rycerska” to ekscytująca strategiczna gra planszowa, która pozwala rozwijać strategiczne myślenie oraz umiejętności matematyczne poprzez planowanie swoich działań oraz przewidywanie posunięć przeciwnika na kilka kroków do przodu. Każdy z graczy dowodzi własną armią składającą się z 40 figur, w tym również z figury „Zamku”, odpowiednio czerwonego lub niebieskiego koloru. Zwycięża gracz, który odnajduje i zdobywa Zamek przeciwnika, lub którego przeciwnik nie jest już w stanie się poruszać, tzn. oprócz Zamku oraz Pułapek nie pozostało mu więcej figur, które mogłyby się przesuwać.
Strategia i taktyka gry:
* wynik gry zależy w dużej mierze od sposobu rozmieszczenia armii;
* Zamek jest ważną figurą, dlatego warto go otoczyć Pułapkami;
* Szpiedzy to ważne figury w późniejszych etapach gry;
* gracz powinien uważać na swojego Zbója, ponieważ po jego stracie Król przeciwnika staje się bardzo niebezpieczny;
* nie należy wystawiać swoich Obozów na przednie pozycje, gdyż w przypadku ich utraty przepada też silna figura Najemnika.
Komponenty gry:
- plansza do gry – 1 szt.
- figury do gry – 80 szt.
- podstawki do figur – 80 szt.
- instrukcja.