Opis treści
Seria gier paragrafowych osadzona jest w realiach dwóch ostatnich dekad Polski Ludowej. Charakter i losy postaci, m.in. dziennikarki, działaczki partyjnej, robotnika czy kaowca, w które mogą się wcielać gracze, określone są przede wszystkim przez ich aktywność zawodową i polityczną. Decyzje podejmowane przez gracza w imieniu danej postaci dotyczą najczęściej wyborów życiowych lub dylematów etycznych.
Bohaterką gry „Dziennikarka” jest młoda kobieta, która po studiach polonistycznych podejmuje pierwszą pracę. Jej ambicją jest kariera dziennikarska. Kreując jej życie, gracz poznaje wiele tytułów medialnych lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych, dzienniki, tygodniki, audycje radiowe związane z oficjalnym i tzw. drugim obiegiem wydawniczym. Gracz zdobywa także wiedzę o wydarzeniach łączących się z aktywnością opozycyjną oraz weryfikacją dziennikarzy na początku lat osiemdziesiątych.
Publikacja w ramach centralnego projektu badawczego IPN „Aparat bezpieczeństwa wobec środowisk twórczych, dziennikarskich i naukowych”.