Opis treści
Jako podstawę do rozważań na temat etnodizajnu mogłam wybrać twórczość ludową dowolnego regionu etnograficznego Polski. Jednak wziąwszy pod uwagę, że pierwsze wyraźne przejawy fascynacji rękodziełem ludowym i ludem w ogóle miały miejsce na Podhalu, było dla mnie oczywiste, że designem związanym z tym właśnie regionem powinnam się zająć. [...] Interesuje mnie ciągłe zwracanie się ku dawnym wzorcom z kultury ludowej. W swoich badaniach chciałam dowiedzieć się, co etnodizajn współcześnie czerpie z góralszczyzny, w jaki sposób to robi oraz co za tym stoi, tzn. jakie są powody współczesnego zainteresowania kulturą góralską i wykorzystywania charakterystycznej dla niej sztuki ludowej we wzornictwie. (Ze Wstępu)
Książka ta jest doskonałym wprowadzeniem do zrozumienia, czym była i czym jest dzisiaj kultura ludowa Podhala. Wielkie dzięki za poruszenie tego tematu, a tym samym zmuszenie projektantów do myślenia, jak czerpać ze źródła kultury ludowej. (prof. Beata Szymańska)