W 1675 r., po wielu latach pirackiego życia, Henry Morgan umiejętnie pozyskał nominację na stanowisko gubernatora Jamajki, której towarzyszył wyraźny rozkaz oczyszczenia Morza Karaibskiego z piratów oraz bukanierów!
Zamiast się temu podporządkować, Morgan namówił wszystkich swych dawnych "kolegów" i towarzyszy broni, by dołączyli do niego na emeryturze i zupełnie bezkarnie mogli się cieszyć zagrabionymi wcześniej łupami.
Co roku, aby upamiętnić "stare dobre czasy", Morgan organizuje Wielkie Wyzwanie - regaty wokół wyspy, których zwycięzcą ogłoszony zostaje ten z kapitanów, który zgromadzi w ładowniach największą ilość złota.
Jamaica to świetna gra o wyścigu pirackich statków na pięknej planszy. Nieskomplikowana, urzekająca mechanika, i, pomimo kostek, nie specjalnie losowa, bardzo dobrze sprawdza się w gronie rodzinnym. Opiera się na mechanizmie gospodarowania zasobami, z którym radzą sobie nawet młodsze dzieci.
Liczba graczy: 2 - 6 osób
Wiek: od 8 lat
Czas gry: ok. 45 minut
Zawartość pudełka:
plansza
66 kart akcji w 6 kolorach (po 1 kolorze dla gracza)
80 złotych dublonów
45 żetonów prowiantu
45 żetonów prochu
9 żetonów skarbu
12 kart skarbu
1 kompas pierwszego gracza
2 kości akcji
1 kość walki
6 statków w różnych kolorach (po jednym dla każdego gracza)
6 plansz ładowni (po jednej dla każdego gracza)