W grze Koncept waszym celem jest odgadywanie haseł pokazywanych przez innych graczy. Ale... pokazujący nie może się odzywać ani nic pokazywać, czy rysować, do dyspozycji ma tylko planszę z różnymi obrazkami i za pomocą znaczników będzie wskazywał te, które będą miały was naprowadzić.
"Mężczyzna, człowiek. Jego zawód, związany z walką... Coś więcej? Świat, białe, kółko, czerwone. Hmm, trudne... A, połączył kółko z czerwonym, patrz, przesunął znacznik na ikonie świata bardziej na flagę. Chodzi o flagę! Flagę kraju - biała z czerwonym kółkiem - Japonia! Pilot kamikadze czy samuraj? Przemijanie, czas, cofać się, wcześniej, czyli jednak samuraj!"
Gracz ma do dyspozycji jeden główny znacznik, którym wyznacza kategorię główną i używając znaczników pomocniczych dookreśla ją wskazując inne skojarzenia. Jeśli potrzebuje może użyć dodatkowych znaczników w innym kolorze, aby pokazywać inne rzeczy, które mogą naprowadzić na trafne skojarzenie.
Koncept jest grą elastyczną i podatną na drobne zmiany i nowinki w zasadach. Zadowolenie graczy jest wartością nadrzędną! W grze mogą się sprawdzić nawet najbardziej szalone pomysły, o ile wszyscy gracze je zrozumieją.
Koncept sprawdzi się w każdym towarzystwie, hasła mają 3 poziomy trudności, więc na najłatwiejszym można grać z dziećmi już od 10 roku życia. Do tego na każdej karcie jest 9 haseł, po 3 z każdego poziomu trudności, więc zawsze mamy wybór, a są one tak ułożone, aby każdy znalazł coś dla siebie.
Zwycięża gracz, lub jeśli gramy drużynowo - gracze, którzy dzięki odgadnięciu największej ilości haseł zgromadzili najwięcej punktów.
Lubisz gry towarzyskie, w których zgaduje się hasła przez pokazywanie, rysowanie i opowiadanie? Koncept to nowy pomysł, którego jeszcze nie było. Zaproś swoich znajomych do tej gry i po raz kolejny bawcie się świetnie wytężając umysł i odnajdując właściwe skojarzenia.
Nie zwlekaj, teraz czas na Twój koncept!
Liczba graczy: 4 - 12 osób
Wiek: od 10 lat
Czas gry:nok. 30-40 minut
Zawartość pudełka:
1 plansza z symbolami
5 zestawów pionków
1 zielony zestaw składający się z pionka Głównej Kategorii (duży znak zapytania) i 10 kosteczek;
4 zestawy (niebieski, czarny, czerwony, żółty), z których każdy składa się z pionka Podkategorii (wykrzyknik) i 8 kosteczek
110 kart z hasłami; na każdej 9 słów/fraz o trzech poziomach trudności: łatwym, trudnym i mistrzowskim
żetony pojedynczych i podwójnych punktów zwycięstwa (podwójne są warte 2 PZ, pojedyncze 1 PZ)
2 pomoce gracza
1 miseczka