Opis treści
Zmień podejście do programowania - zastosuj wzorce projektowe.
Skorzystaj z metod modelowania obiektowego w języku UML
Poznaj różne typy wzorców projektowych.
Wykorzystaj wzorce projektowe w swoich programach.
Wzorce projektowe to modele rozwiązań wielu zagadnień programistycznych, oparte na zasadach programowania obiektowego. Zastosowanie ich w projektach informatycznych zapewnia szybszą i bardziej efektywną pracę zarówno podczas projektowania i tworzenia oprogramowania, jak i na etapie jego wdrożenia. Sprawne korzystanie z wzorców projektowych wiąże się jednak z koniecznością poznania metod modelowania obiektowego, zrozumienia zasad obiektowości i umiejętności podzielenia projektowanego systemu na komponenty.
Książka "Programowanie zorientowane obiektowo. Wzorce projektowe. Wydanie drugie" to przewodnik po wzorcach projektowych, przedstawiający je od strony najbardziej istotnej dla programisty - od strony praktycznej. Przykłady w języku Java, diagramy UML i wyczerpujące komentarze - wszystko to sprawia, że po przeczytaniu tej książki staniesz się ekspertem w dziedzinie wzorców projektowych i będziesz wykorzystywać je we wszystkich swoich projektach.
Zasady obiektowości
Modelowanie obiektowe w języku UML
Standardowe rozwiązania obiektowe
Wprowadzenie do wzorców projektowych
Zasady stosowania wzorców projektowych
Katalog wzorców projektowych
Projektowanie i programowanie z zastosowaniem wzorców projektowych
Korzystając z wzorców projektowych, zwiększysz szybkość i efektywność swojej pracy nad aplikacjami.
O autorach:
Alan Shalloway pracuje w branży informatycznej od ponad 20 lat, często występuje na konferencjach, takich jak SD Expo, Java One, OOP czy też OOPSLA.
[więcej...]
James R. Trott w trakcie swojej 20-letniej kariery programisty i projektanta wielokrotnie korzystał z technik analizy obiektowej i wzorców projektowych.
[więcej...]