Wnętrze
Już na pierwszy rzut oka widać, że Rokoko jest grą przepiękną. Ilustrator Michael Menzel jak zwykle stanął na wysokości zadania. W pudełku znajdziemy dużą, mistrzowsko namalowaną planszę, imitującą wnętrze pałacu, 55 kart, dobrze napisaną instrukcję oraz całą masę znaczników i żetonów.
Mechanika
Sprawne zarządzanie własnym zakładem krawieckim wymaga planowania strategicznego i taktycznego. Aby osiągnąć sukces w grze najpierw trzeba umiejętnie zbudować swoją talię Pracowników, a potem dobrze nią zarządzać. W przeciwieństwie do klasycznych gier, polegających na budowaniu talii, w Rokoko nie irytujemy się, gdy któraś z kart nie dojdzie nam na rękę, ponieważ na początku rundy sami wybieramy 3 Pracowników spośród własnych zasobów.
Pracownicy wykonują dla nas różne Akcje (Mistrz potrafi więcej niż Czeladnik), a ponadto przynoszą dodatkowe bonusy (w tym z kolei Czeladnik często jest lepszy od Mistrza).
Jak zdobyć prestiż?
Łańcuch produkcyjny jest następujący: zdobywamy projekt i potrzebne materiały, szyjemy strój i dostarczamy go na bal, zdobywając punkty prestiżu lub sprzedajemy go za pieniądze.
Dodatkowo jest kilka innych możliwości na zdobycie prestiżu: warto mieć przewagę własnych strojów w salach balowych i od czasu do czasu ufundować dekorację, muzykę lub fajerwerki na niezapomniany bal.
Podsumowanie
Rokoko to bardzo interesująca gra. Dużo w niej klimatu i sporo dróg prowadzących do zwycięstwa. Jest dopracowana mechanicznie i wizualnie. Konieczne jest zarówno zaplanowanie swoich ruchów i posiadanie długofalowej strategii, jak również reagowanie na bieżące zmiany i pojawiające się na planszy okazje. Jeśli szukacie pięknej i wymagającej gry to Rokoko jest dla Was – nie zawiedziecie się.
Ilość graczy: 2-5
Czas: 60-120 minut
Wiek: 12+
Zawartość: 1 dwustronna plansza, 55 kart, 42 żetony strojów, 48 żetonów surowców, 48 monet, 48 znaczników punktów prestiżu, 80 drewnianych znaczników własności, 16 drewnianych znaczników przędzy, 16 znaczników koronki, 5 plansz graczy, 1 woreczek, 1 znacznik gracza rozpoczynającego, 1 instrukcja.