Opis treści
W tomie Smerfy hazardziści na niebieskich mieszkańców lasu czyhają wyjątkowe niebezpieczeństwa. Pierwsze zostaje przyniesione do wioski z ludzkich siedzib. Smerfy odwiedzają ludzi, bo tylko w ich domach mogą znaleźć przyprawy, dzięki którym jedzenie jest pyszne. Podczas jednej z takich wypraw zarażają się... hazardem. Od tej chwili wioska Smerfów zmienia się nie do poznania. Zamiast dbać o smerfojagody, niebieskie stworki grają w karty albo kości i bez opamiętania obstawiają zakłady. Papa Smerf będzie się musiał nieźle nabiedzić, żeby wyrwać wszystkich ze szponów nałogu. Kolejne zadanie będzie co najmniej równie trudne: hrabia, który rządzi obszarem sąsiadującym z lasem Smerfów, ściąga na ten las straszliwe niebezpieczeństwo! A paskudny czarownik Gargamel też wymyśla wciąż niecne plany...