Promienie wschodzącego słońca oświetliły powstającą wieżę katedry w Ulm. Projekt był ambitny, wymagał nowatorskich rozwiązań, ale efekt wart był całego trudu. Do dzisiaj katedra, której wieża mierzy sobie 161 i pół metra wysokości, jest najwyższą chrześcijańską sakralną budowlą na świecie.
Miasto powoli budziło się do życia, obłoki leniwie przemierzały nieboskłon, a w oddali słychać było pianie zaspanych kogutów. Wdzięczni za pobudkę rybacy wsiadali na swoje łodzie, by wypłynąć na spokojne wody rzeki Dunaj i zarzucić sieci. Załadowane po brzegi barki powoli dopływały do zabudowy miasta. Kościelne
dzwony rozdzwoniły się, zapowiadając kolejny dzień ciężkiej pracy dla mieszkańców miasta. Jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki ciche i puste miasto, zalała fala wrzawy i zgiełku. Uderzenia kowalskich młotów, tenden końskich kopyt, sprzeczki kupieckie to naturalne środowisko stolicy handlu. Jako zamożni i poważani mieszkańcy miasta będziemy starać się rozwinąć nasze interesy i poszerzyć strefy wpływów o kolejne dzielnice miasta. Miasto rządzi się swoimi własnymi prawami a sytuacja na rynku zmienia się jak w kalejdoskopie. Trzeba być bardzo ostrożnym przy podejmowaniu decyzji, a co najważniejsze elastycznym.
Ulm:Tempora in Priscum Aurum to tradycyjna eurogra z bardzo ciekawym i nietypowym mechanizmem wyboru akcji. O naszej turze decydować będzie znajdująca się na planszy szachownica 3x3, w którą to będziemy wpychać wylosowany z worka żeton akcji. Rząd, w który wepchnęliśmy ów żeton wyznaczać będzie dostępne 3 akcje do wykonania. Mechanika gry bardziej wymagać będzie od nas optymalizacji i umiejętności dostosowania się do panujących warunków na planszy niż obrania strategii.
Liczba graczy: 2-4
Wiek: od 10 lat
Czas gry: około 60 minut
Projektant: Günter Burkhardt
Ilustracje: Michael Menzel
Trudność w oparciu o Board Game Geek: 2,57/5