Dynamiczna powieść z wartką akcją i żywymi, ocierającymi się o naturalizm opisami. Czytelnik nie ma tu czasu na odpoczynek. Podobnie dzieje się z bohaterami książki, którzy żyją mocno, szybko, rzadko oglądają się za siebie. W świecie, w którym starają się odnaleźć dwaj główni bohaterowie panują zasady wojny, nijak mające się do norm panujących w zwykłej rzeczywistości. Brutalne starcia rebeliantów, karteli narkotykowych, biznesmanów i rządów każą zastanowić się nad poziomem z...
Młody podróżnik wędruje po Ameryce Południowej bez grosza przy duszy. Jego życie odmienia się, gdy staje się wspólnikiem brazylijskiego biznesmena, który ma oryginalny pomysł na zarobek. Razem wyruszają do osady poszukiwaczy złota w środku dżungli… Gnębiony problemami osobistymi oficer policji z Rio de Janeiro zostaje za karę skierowany do służby na granicę z Boliwią. Konfrontuje się tam ze światkiem lokalnych przemytników. Zblazowany turysta przyjeżdża do Brazylii z biurem p...
Polski rycerz-wygnaniec staje się lojalnym podwładnym włoskiego księcia, zaangażowanego w XVI-wieczne gry wpływów i interesów. „Książę” Łukasza Czeszumskiego to powieść będąca próbą wskrzeszenia ducha renesansu i sposobu myślenia ludzi tamtych czasów. Nie tylko władców i dworzan, ale także kurtyzan, najemników, bogatych kupców czy zwykłych bandytów.
Na początku lat 80. Paweł uciekł z Polski przez zieloną granicę na Zachód. Włóczył się po Europie. W końcu wstąpił do Legii Cudzoziemskiej. W jej szeregach awanturniczy Polak znalazł swój dom. W twardej służbie odnalazł drogę, której zawsze szukał. Dziesięć lat później wiedziony nagłym impulsem przyjeżdża na urlop do Polski. To, co ma być nawiązaniem kontaktu z dawno niewidzianymi bliskimi zapoczątkowuje wydarzenia, które sprowadzą go do owładniętego wojną afrykańskiego kraj...
„Literatura piękna” to jedna z najszerszych kategorii, głównie ze względu na to, że jej granice są bardzo niewyraźne. Książki w tej kategorii często znajdują się na styku kilku gatunków, w wielu powieściach autorzy bawią się formą, eksperymentują z wykorzystywaniem różnych stylów literackich. Za jeden z najbardziej wyrazistych polskich przykładów można uznać prozę Andrzeja Stasiuka, która ma w sobie elementy autobiografii, reportażu, eseju i opowieści na granicy snu i jawy, a czasem nawet poezji. Kategoria „Literatura piękna” zawiera w sobie dzieła najwybitniejszych pisarzy wyróżnionych prestiżowymi nagrodami międzynarodowymi – Noblem, Pulitzerem, nagrodą Goncourtów czy Man Booker Prize ‒ oraz polskimi – Literacką Nagrodą Nike, Nagrodą Kościelskich, Angelusem, Literacką Nagrodą Gdynia, Paszportem „Polityki”. W tej kategorii znajdują się dzieła zarówno klasyków literatury, jak i pisarzy współczesnych oraz młodego pokolenia. Dlatego obok takich nazwisk jak Aleksander Dumas („Trzej muszkieterowie”, „Hrabia Monte Christo”), Fiodor Dostojewski („Idiota”, „Zbrodnia i kara”), Edgar Allan Poe, Marcel Proust („W stronę Swanna”), Charles Dickens („Oliver Twist”) znajdują się Łukasz Orbitowski („Tracę ciepło”), Wojciech Kuczok („Czarna”, „Gnój”), Eleanor Catton („Wszystko, co lśni”) czy Lauren Groff („Fatum i furia”). W tej kategorii znajdą coś dla siebie zarówno kobiety, jak i mężczyźni, ludzie w podeszłym, średnim i młodym wieku. „Literatura piękna” oferuje nie tylko rozrywkę, ale również możliwość poznania innych, często bardzo odległych kultur. W wielu powieściach zaciera się granica między realizmem a fikcją, a jednym z najciekawszych nurtów z pogranicza świata materialnego i metafizycznego jest realizm magiczny, którego przedstawiciele należą do najważniejszych współczesnych pisarzy (Olga Tokarczuk, Haruki Murakami, Salman Rushdie, Jorge Luis Borges).