Mimo że w 2018 roku Kubernetes zyskał reputację standardowego narzędzia do zarządzania kontenerami, wciąż należy traktować tę technologię jako znajdującą się w dość wczesnej fazie rozwoju. Możliwości tej platformy z czasem rosną i stają się coraz ciekawsze. Standardowym działaniem jest uruchamianie klastrów w Kubernetesie, jednak o wiele bardziej interesujące wydaje się samodzielne rozszerzanie tej platformy o własne kontrolery i rozbudowa API Kubernetesa w celu dostosowania ...
Kubernetes jest platformą do orkiestracji kontenerów. Projekt ten należy dziś do najpopularniejszych i najbogatszych narzędzi w swojej klasie, stanowi także podstawę dla wielu innych platform, znanych jako systemy typu PaaS. Dzięki nim Kubernetes zyskał możliwość tworzenia aplikacji, jednak tego rodzaju narzędzia wymagają od programistów i architektów zastosowania odpowiednich wzorców projektowych. Opisują one schematy rozwiązywania problemów na różnych poziomach dokładności,...
Rosnące możliwości różnych form sztucznej inteligencji niepokoją ludzi od kilkudziesięciu lat. Stopniowo uzależniamy się od ciągłej asysty nowoczesnych technologii, jednak coraz doskonalsze metody uczenia maszynowego, dostępna i potężna moc obliczeniowa korzystająca z niewyobrażalnie wielkich zasobów danych każą zadawać sobie pytania: do czego doprowadzi ten szalony rozwój techniki? Jak będzie wyglądało społeczeństwo przyszłości? Czy ludzie wyginą? Czy grozi nam zniewolenie z...
Spójrzmy prawdzie w oczy: większość ludzi nie lubi matematyki. Co dziwne, nie jest ona również ulubioną dziedziną wiedzy wielu osób zawodowo parających się informatyką. Niejedną z nich w prawdziwy popłoch wpędza konieczność posłużenia się choćby najbardziej niewinnie wyglądającą funkcją matematyczną, nie wspominając o przeprowadzeniu bardziej skomplikowanych obliczeń statystycznych, wykreśleniu przebiegu funkcji czy implementowaniu działań na macierzach.Niepotrzebnie, bo mate...
Wzorce projektowe są bardzo przydatnym narzędziem w przyborniku programisty. Pozwalają na szybkie opracowanie złożonych zagadnień, ale można je również potraktować jako wstęp do ciekawego i inspirującego dochodzenia, jak rozwiązać konkretny problem na wiele różnych sposobów, na różnych poziomach zaawansowania technicznego i z zastosowaniem różnego rodzaju kompromisów. Takie próby jednak często prowadzą do nadinżynierii lub powstawania zbyt skomplikowanych struktur i mechanizm...
PHP to interpretowany skryptowy język programowania zaprojektowany do generowania stron internetowych i budowania aplikacji webowych w czasie rzeczywistym; obecnie wykorzystywany przez niemal 80 procent stron działających w sieci. Jego zalety zostały docenione przez takie firmy jak Google, Facebook, Yahoo! czy Wikipedia, a więc przez prawdziwe giganty internetu, z których usług korzystają codziennie miliony użytkowników. O popularności PHP świadczy również liczba interesujący...
JavaScript jest dziś jednym z ulubionych języków programowania projektantów profesjonalnych aplikacji internetowych. Deweloperzy mogą korzystać z kilku znakomitych technologii do tworzenia front-endu i back-endu aplikacji. Największy potencjał mają Node.js, MongoDB, Backbone.js, Parse.com, Heroku i MS Azure. Są wciąż unowocześniane, a każda kolejna wersja dostarcza innowacyjnych rozwiązań. Mimo to wyszukiwanie informacji potrzebnych programiście w danej chwili bywa problemem:...
Laravel to wydajny, nowoczesny i dostępny za darmo framework do tworzenia aplikacji internetowych, napisany w języku PHP i bazujący na wzorcu architektonicznym Model-View-Controller. Zalety tego rozwiązania ceni coraz większa rzesza programistów tworzących różne aplikacje webowe. Swoją popularność framework zawdzięcza stałemu rozwojowi, spójnemu i przystępnemu kodowi, świetnej dokumentacji oraz aktywnej społeczności, zapewniającej wsparcie również mniej doświadczonym programi...
Skuteczność w innowacyjności jest dziś warunkiem sukcesu w biznesie. Wygra ta firma, która sprawniej i elastyczniej zareaguje na napływające informacje zwrotne, zgrabniej wybierze najlepsze pomysły i trafniej odpowie na wymagania klienta, by dostarczyć mu najbardziej odpowiednich wrażeń. Menedżer produktu odgrywa wyjątkowo niewdzięczną rolę w tym procesie: musi nieustannie doskonalić przyjęte strategie i wciąż dążyć do najlepszego wykorzystania pojawiających się możliwości. W...
JavaScript jest jednym z najpopularniejszych języków programowania, wykorzystywanym na wiele sposobów. Pozwala na wdrażanie różnych paradygmatów w zależności od potrzeb i preferencji programisty. Warto wypróbować programowanie modularne w JavaScripcie choćby dlatego, że dzięki temu kod staje się czytelny, łatwy w utrzymaniu i skalowaniu. Moduł grupuje funkcjonalnie związane ze sobą dane oraz procedury. Architektura modularna, o ile tylko została poprawnie zaimplementowana, po...
Każdy, kto chce pisać gry, poza odpowiednią wiedzą teoretyczną i znakomitymi pomysłami, powinien posiadać praktyczne umiejętności korzystania z nowoczesnych narzędzi służących do tego celu. W czasach, gdy napisanie i pokazanie światu nowej gry jest poważnym projektem angażującym wielu profesjonalistów z różnych branż, projektant doświadczeń interaktywnych musi podejmować wiele istotnych decyzji na dość wczesnych etapach rozwoju gry. Ważna jest również umiejętność prototypowan...
Przekonaj się, jak bardzo metodyki zwinne ułatwią Ci pracę! Metodyki zwinne różnią się od standardowego prowadzenia projektów. Jeśli Twój zespół programistów nigdy nie pracował zgodnie z ideą Agile, najwyższy czas to zmienić, zwłaszcza że zwinność staje się niezwykle modna! Dzięki tej nietuzinkowej, innowacyjnej książce błyskawicznie zrozumiesz, co się kryje za tą nazwą i jak to się dzieje, że podejścia zwinne nie tylko zapewniają świetne rezultaty, ale sprawiają też, że prac...
Java to język programowania, którego warto się nauczyć. To technologia nowoczesna i użyteczna, a jej możliwości doceniają nawet największe firmy z całego świata. Jest to przy tym język dojrzały i lubiany, cieszący się wsparciem ogromnej rzeszy pasjonatów programowania. Na tym jednak nie koniec zalet Javy: nauka tego języka należy do prostych i przyjemnych. Aby zacząć pisać aplikacje w Javie, wystarczy odrobina wysiłku i zaangażowania. Oznacza to, że jeśli zechcesz, w niedługi...
Zostań reżyserem. Spełnij wszystkie swoje kaprysy podczas montażu filmu. Opublikuj swoje dzieło. Sztuka filmowania dla młodzieży! Czy chcesz zostać gwiazdą serwisu YouTube? Dzięki lekturze tej książki dowiesz się, jak realizować materiały wideo i udostępniać je w internecie. Filmuj swoim telefonem lub kamerą, montuj nagrane fragmenty, dodawaj efekty i zdobądź wielu fanów! W książce: Jak kadrować i oświetlać sceny. Jak nagrywać dźwięk najwyższej jakości. Praca z programem d...
E-przedsiębiorco! Bądź widoczny w wyszukiwarce! Wyszukiwarka Google deklasuje rywali. W Polsce korzysta z niej około 97% internautów. Właściwie wszyscy. Kogo w niej nie widać, ten nie istnieje. A kto nie potrafi z Google’em skutecznie współpracować, ten nic nie sprzeda w sieci. Dlaczego? Bo ta wyszukiwarka nie tylko pomaga użytkownikom internetu znaleźć potrzebne informacje, lecz także wskazuje im strony w określonej kolejności. E-przedsiębiorcom oferuje natomiast narzędzia p...
Nie wiesz, co się stało z Twoimi znajomymi i dlaczego nagle są tacy zajęci? Obserwujesz stada ludzi pędzących przez miasto ze smartfonami w dłoniach? Chcesz ich zrozumieć, a może nawet do nich... dołączyć? Ta książka jest dla Ciebie! Uwaga! Pokémony opanowały świat! Aplikacja Pokémon GO przebojem wdarła się na rynek fabularnych gier miejskich i dokonała rzeczy, która do tej pory wydawała się po prostu niemożliwa — wyrwała setki tysięcy zatwardziałych domatorów sprze...
Wykonanie produktu o dużej wartości rynkowej i osiągnięcie prawdziwego sukcesu często wymaga od menedżerów zmiany dotychczasowego podejścia. Współczesne firmy są połączonymi systemami, a samo zarządzanie dotyczy głównie ludzi i relacji. Podejście zwane zarządzaniem zwinnym czy też programowaniem zwinnym (agile) ma szczególne miejsce w nowoczesnej teorii systemów złożonych i procesach wytwarzania oprogramowania. Co istotne, wdrożenie metodologii zwinnych ułatwia realistyczne p...
Kategoria „Internet, komputery, informatyka” zawiera publikacje skupiające się na wszystkich zagadnieniach związanych z siecią, komputerami, programami komputerowymi czy oprogramowaniem. Książki z tej kategorii poświęcone są w głównej mierze programowaniu – znajdują się tu m.in. podręcznik „Wstęp do informatyki” Jacka Lembasa i Rafała Kawy przeznaczony dla studentów pierwszego roku kierunków informatycznych, poradnik „Sztuka dobrego programowania” Krzysztofa Jassego i Andrzeja Ziemkiewicza, w którym dobre rady znajdą zarówno początkujący, jak i zaawansowani programiści, poradnik „Java. Uniwersalne techniki programowania” pod redakcją naukową Krzysztofa Barteczki dotyczący programowania w języku Java, podręcznik „HTML. Tworzenie stron www i programów desktopowych” Rafała Strychalskiego (podzielony na 3 części: dla początkujących, średniozaawansowanych i zaawansowanych). Znajdują się tu także poradniki z innych dziedzin, jak np. e-commerce („Narzędzia Google dla e-commerce” Krzysztofa Marca), marketingu internetowego („AdWords i Analytics” Krzysztofa Marca i Tomasza Trzósły), praktyk zwinnych („W poszukiwaniu zwinności w architekturze systemów IT” Krzysztofa Bończaka”), rzeczywistości wirtualnej („Rzeczywistość wirtualna (VR) dla każdego – Aframe i HTML 5” Krzysztofa Wońka). Nie brakuje również pozycji dla dzieci, które już od małego chcą rozpocząć swoją przygodę z programowaniem w Scratchu, Pythonie czy Javie („Bawimy się, programując w Scratchu” i „Twórz własne gry komputerowe w Pythonie” Ala Sweigarta, „JavaScript dla dzieci. Programowanie na wesoło” Nicka Morgana), grafiką komputerową („Piksele, wektory i inne stwory” Alicji Żarowskiej-Mazur i Dawida Mazura), produkcją filmową („Zostań gwiazdą YouTube'a” Nicka Willoughby’ego).