Nadchodzi dzień zakończenia usługi niezwykle popularnej niegdyś gry online, Yggdrasil. Główny bohater – na co dzień samotny pracownik firmy, a w wirtualnej rzeczywistości potężny mag-szkielet, Momonga – loguje się do pełnego wspomnień świata, by spędzić w nim ostatnie chwile. Ale choć wyznaczona godzina zamknięcia gry mija, Momonga nie zostaje wylogowany. Z każdą chwilą ogarnia go coraz silniejsze wrażenie, że trafił do zupełnie innego świata – świata, w którym NPC mają własn...
Nadchodzi dzień zakończenia usługi niezwykle popularnej niegdyś gry online, Yggdrasil. Główny bohater – na co dzień samotny pracownik firmy, a w wirtualnej rzeczywistości potężny mag-szkielet, Momonga – loguje się do pełnego wspomnień świata, by spędzić w nim ostatnie chwile. Ale choć wyznaczona godzina zamknięcia gry mija, Momonga nie zostaje wylogowany. Z każdą chwilą ogarnia go coraz silniejsze wrażenie, że trafił do zupełnie innego świata – świata, w którym NPC mają własn...
Nadchodzi dzień zakończenia usługi niezwykle popularnej niegdyś gry online, Yggdrasil. Główny bohater – na co dzień samotny pracownik firmy, a w wirtualnej rzeczywistości potężny mag-szkielet, Momonga – loguje się do pełnego wspomnień świata, by spędzić w nim ostatnie chwile. Ale choć wyznaczona godzina zamknięcia gry mija, Momonga nie zostaje wylogowany. Z każdą chwilą ogarnia go coraz silniejsze wrażenie, że trafił do zupełnie innego świata – świata, w którym NPC mają własn...
Po rozstaniu z Kizmel Kirito i Asuna udają się na czwarty poziom Aincrad. Kiedy po przebyciu pełnej przygód drogi docierają wreszcie do strefy bezpieczeństwa, witają ich jasne budynki wodnego miasta, po którego kanałach pływają niezliczone łodzie. Okazuje się, że aby móc swobodnie poruszać się po czwartym poziomie, należy zbudować własną gondolę. By zgromadzić surowce potrzebne do jej budowy, Kirito i Asuna stają do walki z ziejącą ogniem bestią - Magnatherium! Potem zaś czek...
Nadchodzi dzień zakończenia usługi niezwykle popularnej niegdyś gry online, Yggdrasil. Główny bohater – na co dzień samotny pracownik firmy, a w wirtualnej rzeczywistości potężny mag-szkielet, Momonga – loguje się do pełnego wspomnień świata, by spędzić w nim ostatnie chwile. Ale choć wyznaczona godzina zamknięcia gry mija, Momonga nie zostaje wylogowany. Z każdą chwilą ogarnia go coraz silniejsze wrażenie, że trafił do zupełnie innego świata – świata, w którym NPC mają własn...
Po zaciekłej walce z bossem drugiego poziomu Kirito wraz ze swoją tymczasową partnerką Asuną dociera na kolejne piętro. Pośród porastających go gigantycznych drzew wędrowcy napotykają dwójkę elfów toczących ze sobą śmiertelny bój, a kiedy stają po stronie jednego z nich, rozpoczyna się pierwsza wielka kampania. Kirito pamięta, że za czasów beta testów żaden z NPC nie uchodził ze starcia z życiem, jednak tym razem dzięki staraniom Asuny udaje się ocalić elfiego sprzymierzeńca....
Nadchodzi dzień zakończenia usługi niezwykle popularnej niegdyś gry online, Yggdrasil. Główny bohater – na co dzień samotny pracownik firmy, a w wirtualnej rzeczywistości potężny mag-szkielet, Momonga – loguje się do pełnego wspomnień świata, by spędzić w nim ostatnie chwile. Ale choć wyznaczona godzina zamknięcia gry mija, Momonga nie zostaje wylogowany. Z każdą chwilą ogarnia go coraz silniejsze wrażenie, że trafił do zupełnie innego świata – świata, w którym NPC mają własn...
Szaleństwo hrabiego Gilles’a de Rais, zwanego „Świętym Potworem”, doprowadziło do przywołania morskiego demona – monstrum, jakiego świat nie widział. Duchy Bohaterów rozpoczynają dramatyczną walkę, by uchronić miasto Fuyuki przed zagładą. Czy wciąż ranna Szermierz zdoła użyć mocy Excalibura, Miecza Przyrzeczonego Zwycięstwa? Oto czwarty tom historii, która doprowadziła do wydarzeń z „Fate/stay night”!
Szaleństwo hrabiego Gilles’a de Rais, zwanego „Świętym Potworem”, doprowadziło do przywołania morskiego demona – monstrum, jakiego świat nie widział. Duchy Bohaterów rozpoczynają dramatyczną walkę, by uchronić miasto Fuyuki przed zagładą. Czy wciąż ranna Szermierz zdoła użyć mocy Excalibura, Miecza Przyrzeczonego Zwycięstwa? Oto czwarty tom historii, która doprowadziła do wydarzeń z „Fate/stay night”!
Kiritsugu Emiya, zwany Zabójcą Taumaturgów, nie cofnie się przed niczym, by podczas ostatecznej rywalizacji – Wojny o Świętego Graala – osiągnąć swój cel. Szermierz, Duch Bohatera, zrobi wszystko, by nie złamać kodeksu rycerskiego. Przepaść między Mistrzem a Sługą nie mogłaby być większa, jednak mimo dzielących ich różnic stawiają czoła kolejnym wrogim Duchom Bohaterów. Co więcej, przed Kiritsugu wyrasta groźny cień Kireia Kotomine, poszukującego prawdy agenta Świętego Kościo...
Wojna o Świętego Graala – ostateczny pojedynek pomiędzy Duchami Bohaterów przyzwanymi przez siedmiu magów. Stawką jest moc Graala, który spełni każde życzenie zwycięzcy.
Poznaj całą prawdę o Czwartej Wojnie o Świętego Graala, wspomnianej jedynie zdawkowo w bestsellerowej grze „Fate/stay night”, opartej na scenariuszu Kinoko Nasu. Zanurz się w opowieści, która wyszła spod ostrego jak brzytwa pióra Gena Urobuchiego.
Sztuka – spleciona z pajęczyny kłamstw, z pustych obietnic i chorych pragnień – właśnie się rozpoczyna. Aktorzy, pod czujnym okiem Czarnego Dżina, zajmują swoje miejsca na scenie. Zwiastun z nieba, Złe Oko, stanowi już bardzo realne zagrożenie. Żaden z Lordów nie wątpi, że uderzenie komety zapoczątkuje kolejny niespokojny okres w dziejach świata. Lalkarze, pod przewodnictwem Sagi, stają w obronie swego dominium. Czy dzięki przymierzu z jaszczurami zdobędą również przychylnoś...
Na drodze Shiki Ryogi i jej przyjaciela, Mikiyi Kokuto, ponownie staje psychopatyczny morderca. Spotkanie odrażającej istoty pobudza dręczący Shiki „morderczy impuls”. Czy u kresu, do którego zmierzają ona i Mikiya, otworzy się przed nimi „granica” skrywających prawdę wspomnień…? „Puste granice”, pierwotnie wydane jako legendarna już amatorska publikacja, to powieść, która zapoczątkowała w Japonii ruch nowej fantastyki i zyskała status historycznego arcydzieła....
Dążący do Wiru Źródła taumaturg – oderwany od rzeczywistości Soren Araya – wznosi barierę Absolutu stanowiącą urzeczywistnienie samej śmierci. Czy Mistyczne Oczy Shiki Ryogi, zdolne do dostrzeżenia śmierci każdego bytu, zdołają się przez nią przebić?
Puste granice, pierwotnie wydane jako legendarna już amatorska publikacja, to powieść, która zapoczątkowała
w Japonii ruch „nowej fantastyki” i zyskała status historycznego arcydzieła.
Po przebudzeniu się z dwuletniej śpiączki, Shiki Ryogi traci pamięć, ale w zamian zyskuje Mistyczne Oczy Widzenia Śmierci, które pozwalają jej zobaczyć śmierć wszelkich bytów. Odbijający się w nożu Shiki codzienny, zwykły świat nieustannie miesza się z innym, niezwykłym...
Puste granice, pierwotnie wydane jako legendarna już amatorska publikacja, to powieść, która zapoczątkowała w Japonii ruch "nowej fantastyki" i zyskała status historycznego arcydzieła.
Nadchodzi dzień zakończenia usługi niezwykle popularnej niegdyś gry online, Yggdrasil. Główny bohater – na co dzień samotny pracownik firmy, a w wirtualnej rzeczywistości potężny mag-szkielet, Momonga – loguje się do pełnego wspomnień świata, by spędzić w nim ostatnie chwile. Ale choć wyznaczona godzina zamknięcia gry mija, Momonga nie zostaje wylogowany. Z każdą chwilą ogarnia go coraz silniejsze wrażenie, że trafił do zupełnie innego świata – świata, w którym NPC mają własn...
Nadchodzi dzień zakończenia usługi niezwykle popularnej niegdyś gry online, Yggdrasil. Główny bohater – na co dzień samotny pracownik firmy, a w wirtualnej rzeczywistości potężny mag-szkielet, Momonga – loguje się do pełnego wspomnień świata, by spędzić w nim ostatnie chwile. Ale choć wyznaczona godzina zamknięcia gry mija, Momonga nie zostaje wylogowany. Z każdą chwilą ogarnia go coraz silniejsze wrażenie, że trafił do zupełnie innego świata – świata, w którym NPC mają własn...
Nadchodzi dzień zakończenia usługi niezwykle popularnej niegdyś gry online, Yggdrasil. Główny bohater – na co dzień samotny pracownik firmy, a w wirtualnej rzeczywistości potężny mag-szkielet, Momonga – loguje się do pełnego wspomnień świata, by spędzić w nim ostatnie chwile. Ale choć wyznaczona godzina zamknięcia gry mija, Momonga nie zostaje wylogowany. Z każdą chwilą ogarnia go coraz silniejsze wrażenie, że trafił do zupełnie innego świata – świata, w którym NPC mają własn...
Nadchodzi dzień zakończenia usługi niezwykle popularnej niegdyś gry online, Yggdrasil. Główny bohater – na co dzień samotny pracownik firmy, a w wirtualnej rzeczywistości potężny mag-szkielet, Momonga – loguje się do pełnego wspomnień świata, by spędzić w nim ostatnie chwile. Ale choć wyznaczona godzina zamknięcia gry mija, Momonga nie zostaje wylogowany. Z każdą chwilą ogarnia go coraz silniejsze wrażenie, że trafił do zupełnie innego świata – świata, w którym NPC mają własn...
Nadchodzi dzień zakończenia usługi niezwykle popularnej niegdyś gry online, Yggdrasil. Główny bohater – na co dzień samotny pracownik firmy, a w wirtualnej rzeczywistości potężny mag-szkielet, Momonga – loguje się do pełnego wspomnień świata, by spędzić w nim ostatnie chwile. Ale choć wyznaczona godzina zamknięcia gry mija, Momonga nie zostaje wylogowany. Z każdą chwilą ogarnia go coraz silniejsze wrażenie, że trafił do zupełnie innego świata – świata, w którym NPC mają własn...
Nadchodzi dzień zakończenia usługi niezwykle popularnej niegdyś gry online, Yggdrasil. Główny bohater – na co dzień samotny pracownik firmy, a w wirtualnej rzeczywistości potężny mag-szkielet, Momonga – loguje się do pełnego wspomnień świata, by spędzić w nim ostatnie chwile. Ale choć wyznaczona godzina zamknięcia gry mija, Momonga nie zostaje wylogowany. Z każdą chwilą ogarnia go coraz silniejsze wrażenie, że trafił do zupełnie innego świata – świata, w którym NPC mają własn...
Nadchodzi dzień zakończenia usługi niezwykle popularnej niegdyś gry online, Yggdrasil. Główny bohater – na co dzień samotny pracownik firmy, a w wirtualnej rzeczywistości potężny mag-szkielet, Momonga – loguje się do pełnego wspomnień świata, by spędzić w nim ostatnie chwile. Ale choć wyznaczona godzina zamknięcia gry mija, Momonga nie zostaje wylogowany. Z każdą chwilą ogarnia go coraz silniejsze wrażenie, że trafił do zupełnie innego świata – świata, w którym NPC mają własn...
Nadchodzi dzień zakończenia usługi niezwykle popularnej niegdyś gry online, Yggdrasil. Główny bohater – na co dzień samotny pracownik firmy, a w wirtualnej rzeczywistości potężny mag-szkielet, Momonga – loguje się do pełnego wspomnień świata, by spędzić w nim ostatnie chwile. Ale choć wyznaczona godzina zamknięcia gry mija, Momonga nie zostaje wylogowany. Z każdą chwilą ogarnia go coraz silniejsze wrażenie, że trafił do zupełnie innego świata – świata, w którym NPC mają własn...
Nadchodzi dzień zakończenia usługi niezwykle popularnej niegdyś gry online, Yggdrasil. Główny bohater – na co dzień samotny pracownik firmy, a w wirtualnej rzeczywistości potężny mag-szkielet, Momonga – loguje się do pełnego wspomnień świata, by spędzić w nim ostatnie chwile. Ale choć wyznaczona godzina zamknięcia gry mija, Momonga nie zostaje wylogowany. Z każdą chwilą ogarnia go coraz silniejsze wrażenie, że trafił do zupełnie innego świata – świata, w którym NPC mają własn...
Fantastyka jest bardzo obszernym gatunkiem filmowym, komiksowym, dotyczącym gier, a nade wszystko literatury. Jego cechą charakterystyczną jest tworzenie przez autorkę lub autora świata, który dalece lub w całości odbiega od znanej nam rzeczywistości. To tutaj pojawiają się elementy nadnaturalne, w tym nowe gatunki stworzeń, magia czy nieznane nam zjawiska oraz tereny. Książki fantastyczne często zawierają także nieistniejącą w naszym świecie technologię. Jedną z najważniejszych cech, jakimi wyróżnia się literatura fantastyczna jest bardzo duża swoboda w zakresie tworzenia świata przedstawionego i wypełniających go postaci. Autorka lub autor tworzą go od samych podstaw, nierzadko łącznie z historią dotyczącą jego powstania, rządzących nim praw (w tym nawet praw fizyki), stosunku sił, a także wielowiekowej czasem przeszłości. Fantastyka rozwijała się jako gatunek literacki szczególnie w okresie romantyzmu. Nie sposób pominąć tutaj takiej postaci jak Ernst Theodor Amadeus Hoffmann, autor między innymi opowiadania “Dziadek do orzechów”, a także jeden z prekursorów podtypu fantastyki, fantastyki grozy (tak zwanego weird fiction). Jego dzieła miały ogromny wpływ na twórczość innego niezwykle znanego autora dzieł weird fiction, którym był Edgar Allan Poe. Wiele jego książek fantastycznych, takich jak “Zagłada domu Usherów”, “Czarny kot”, “Opowieść Artura Gordona Pyma” czy zbiór “Opowiadania prawie wszystkie” czeka na Was na Woblink jako ebooki w formatach epub, mobi lub pdf. Do weird fiction zalicza się także opowiadania Thomasa Ligottiego, zebrane między innymi w tomie “Teatro Grottesco”.
Wśród książek z kategorii fantastyka znajdziecie wiele świetnych pozycji rozgrywających się w alternatywnej rzeczywistości. Niektóre z nich należą do podgatunku fantastyki - fantasy, rozległego obszaru literatury, który sam ma wiele własnych pomniejszych typów. Wyróżniamy tu między innymi tzw. high fantasy (np. “Władca Pierścieni” J. R. R. Tolkiena), low fantasy (np. “Trylogia husycka” Andrzeja Sapkowskiego), urban fantasy czy dark fantasy. W tym dziale znajdziecie także między innymi takie najlepsze powieści fantasy jak “Ucznia skrytobójcy” Robina Hobba, “Mgły Avalonu” Marion Zimmer, “Amerykańskich bogów” Neila Gaimana czy cykl “Opowieści z Malazańskiej Księgi Poległych” Stevena Ericksona. Ciekawe książki fantasy znajdziecie na Woblink jako książki papierowe, ebooki lub audiobooki.
Fantastyka to jednak nie tylko fantasy - to również science fiction. Czym jest fantastyka naukowa? To gatunek filmów, gier komputerowych, a także literatury osnutej wokół nieistniejących jeszcze lub zupełnie wyimaginowanych osiągnięć nauki i techniki, które znacząco wpływają na życie społeczeństw i poszczególnych jednostek. Science fiction jest swoiście futurystyczne - wyróżnia je także przywiązanie do zasad prawdopodobieństwa oraz brak elementów nadprzyrodzonych, które wypełniają świat fantasy. Podobnie jak fantasy, fantastyka naukowa ma wiele własnych podtypów literackich. Wśród nich wyróżnić można między innymi takie rodzaje jak dystopia (np. “Równi bogom” Isaaca Asimova), cyberpunk (np. “Blade Runner. Czy androidy marzą o elektrycznych owcach?” Philipa K. Dicka), biopunk (np. “Wyspa doktora Moreau” H. G. Wellsa), postapokalipsa (np. “Metro 2033” Dmitrija Glukhovsky'ego), historia alternatywna (np. “Lód” Jacka Dukaja) czy space opera (np. “Diuna” Franka Herberta). Z pewnością trzeba także wspomnieć o polskim mistrzu fantastyki naukowej, Stanisławie Lemie, którego “Solaris”, “Dzienniki gwiazdowe”, “Cyberiada” czy “Bajki robotów” weszły już do klasyki gatunku. Cenioną książką jest także “Ślepowidzenie” Petera Wattsa, nominowane do nagród Hugo, Campbella, Sunburst, Locusa i Aurory.
Wiele spośród najlepszych książek fantastycznych należy do cenionych serii powieści. Należy tu niewątpliwie wspomnieć o cyklu “Pieśń lodu i ognia” George’a R. R. Martina, sadze “Pan Lodowego Ogrodu” Jarosława Grzędowicza, trylogii “Wspomnienie o przeszłości Ziemi” Cixin Liu, “Wojnie makowej” Rebecci F. Kuang, “Ziemiomorzu” Ursuli K. Le Guin, “Świecie Dysku” Terry’ego Pratchetta, “Zwiadowcach” Johna Flanagana, “Sadze Endera” Orsona Scotta Carda, czy “Achai” Andrzeja Ziemiańskiego. Wśród samodzielnych powieści polecamy wejść w świat pełen zjawisk nadprzyrodzonych i niespodziewanych wydarzeń, jakie mają miejsce w “Babel” Rebecci F. Kuang, “Planecie małp” Pierre Boulle, “Odysei kosmicznej 2001” Arthura C. Clarke’a, czy “Szczelinie” Jozefa Kariki. Po najlepsze książki fantastyczne dla młodzieży chętnie sięgają także dorośli czytelnicy - należą do nich “Igrzyska śmierci” Suzanne Collins, “Trylogia Grishy” Leigh Bardugo czy dzieła J. K Rowling, w tym “Fantastyczne zwierzęta”. Najlepsze książki fantasy, science fiction oraz sagi ulubionych bohaterów, których karty wypełniają magiczne przygody czekają na Was niecierpliwie na Woblink!
Do fantastyki literackiej zaliczane są także książki z gatunku horroru - trzymające w napięciu źródła silnych przeżyć i emocji. Niedające się wytłumaczyć na kanwie istniejących praw rządzących rzeczywistością zjawiska nadprzyrodzone są w dziełach literatury grozy wprowadzane, by wywołać strach i przerażenie. Najlepsze horrory opowiadają o nie tylko o duchach i potworach, ale niewyjaśnionych zjawiskach, brutalnych konsekwencjach wcześniejszych błędów bohaterów lub nieukojonej zemście. Do klasyki literatury grozy zaliczamy między innymi dzieła H. P. Lovecrafta - szczególnie cenione są jego opowiadania tworzące mitologię o Cthulhu, które zapoczątkowało dzieło “Zew Cthulhu”. Na Woblink jako ebooki znajdziecie także “W górach szaleństwa”, “Kolor nie z tej planety” czy “W poszukiwaniu nieznanego Kadath”. Klasyczne pozycje to także “Frankenstein” Mary Shelley, “Drakula” Brama Stokera, “Upiór w operze” Gastona Leroux, czy “Doktor Jekyll i pan Hyde” Roberta Louisa Stevensona. Wielcy reprezentanci literatury grozy to również z pewnością Stephen King, Graham Masterton, czy Polacy - Stefan Darda i Stefan Grabiński. Powieści Stephena Kinga, określanego niekiedy “królem horroru”, weszły już do klasyki literatury. Tytuły takie jak “To”, “Lśnienie”, “Miasteczko Salem” czy “Carrie” jest w stanie bez zastanowienia wymienić każdy fan literatury grozy. Z kolei pierwsza powieść grozy Mastertona, “Manitou”, niemal natychmiast stała się bestsellerem i zapoczątkowała całą serię kontynuacji. Brytyjczyk jest autorem ponad sześćdziesięciu horrorów, w tym “Zwierciadła piekieł”. Stefan Darda jest twórcą poczytnej serii “Dom na wyrębach”, której pierwsza część - a równocześnie jego debiut literacki - była nominowana do Nagrody im. Janusza Zajdla. Darda znany jest także z cyklu “Czarny Wygon” czy samodzielnej powieści “Zabij mnie, tato”. Stefana Grabińskiego świetnie zna każdy polski fan literatury grozy - ten polski pisarz z okresu międzywojennego nazywany jest czasem “polskim Poe” lub “polskim Lovecraftem”. Cenione jest zwłaszcza jego “Muzeum dusz czyśćcowych”, zbiór opowiadań, a także “Demon ruchu” czy “Namiętność”.
Najciekawsze książki fantasy i horrory, a także science fiction czekają na Was na Woblink! Najlepsze książki grozy, trzymające w napięciu historie, magiczne przygody rozgrywające się w świecie fantasy - wszystkie znajdziecie tutaj jako książki papierowe, audiobooki bądź ebooki.