Dochodzi do zdarzenia, którego nie mógłby wywołać żaden związany Rejestrem Tabu czy prawem siły obywatel Podziemia: górski goblin morduje mieszkańca świata ludzi. Okazuje się, że jest to część intrygi mającej na celu doprowadzenie do wybuchu kolejnej wojny pomiędzy światem ludzi a Krainą Ciemności. Chcąc odkryć prawdę o zajściu, Kirito zwraca się po pomoc do Iscarna, dowódcy generalnego Armii Ciemności. Obaj stają oko w oko z domniemanym sprawcą, odzianym na czarno tajemnicz...
Po trzystu latach niepokojów Podziemie wreszcie zostało zjednoczone. „Zagubione dziecko Vectora”, które pojawiło się nie wiadomo skąd, pokonało boga ciemności i doprowadziło do zawarcia pokoju. Lecz pewnego dnia w stojącej pośrodku świata ludzi kredowobiałej wieży adeptka Zakonu Rycerzy Integralności, Ronye Arabel, usłyszała od przewodniczącego Jednolitego Kongresu, Kirito, szokujące słowa: „Kiedyś znów wybuchnie wojna”. Oto jedna z ostatnich części serii „Alicyzacja”, przed...
„To Kirito… Mój Kirito wrócił”. Drugi dzień ostatecznego eksperymentu obciążenia w Podziemiu. Po pokonaniu najpotężniejszego Rycerza Integralności w Armii Świata Ludzi, Bercouliego, oraz Sinon, zalogowanej przez superkonto bogini słońca Solus, Gabriel rusza w pościg za Alice. Tymczasem oddział przynęty Sił Obrony Świata Ludzi zostaje otoczony przez ogromną armię Czarnych Rycerzy. Pomimo dzielnej walki Asuny oraz wsparcia Lisbeth, Siliki i pozostałych graczy z realnego świat...
Pięćdziesięciotysięcznej armii – dowodzonej przez boga ciemności Vectora, alias Gabriela Millera – stawiają czoła pięciotysięczne Siły Obrony Świata Ludzi pod wodzą Rycerza Integralności Bercouliego. Kiedy Fanatio i pozostali Rycerze toczą zażartą walkę z przeważającymi siłami wroga, oddział górskich goblinów przedostaje się na tyły ich oddziałów. Co stanie się z Kirito oraz towarzyszącymi mu Ronye i Tieze? Dee Ai El, uchodząca za najinteligentniejszą w całej armii najeźdźcó...
Pokonanie Najwyższego Kapłana zostało okupione śmiercią Eugeo i uszkodzeniem psychiki Kirito. Od zażartej walki minęło pół roku. Alice i przykuty do wózka Kirito schronili się w wiosce Ruild. Powinność Rycerza Integralności, czyli ochronę świata ludzi, Alice powierzyła Bercouliemu, a sama wybrała spokojne życie u boku pozbawionego duszy Czarnego Szermierza. Tymczasem Podziemie z każdą chwilą zbliża się do przepowiedzianego przez mędrczynię Cardinal ostatecznego eksperymentu o...
Za radą mędrczyni Cardinal dwaj przyjaciele zmierzają na setny poziom wieży Centralnej Katedry Kościoła Aksjomatu, gdzie mieści się komnata Najwyższego Kapłana. Eugeo po to, by przywrócić do pierwotnej postaci zmienioną w Rycerza Integralności Alice, a Kirito, by zapobiec zniszczeniu Podziemia. Po drodze, w wyniku pechowego zbiegu wypadków, zosta ją jednak rozdzieleni. Kiedy Kirito dociera na dziewięćdziesiąty dziewiąty poziom, drogę zastępuje mu zakuty w zbroję Rycerza Inte...
Kirito i Eugeo zmierzają ku zajmowanemu przez Najwyższego Kapłana ostatniemu poziomowi Centralnej Katedry, kredowobiałej wieży stanowiącej symbol Kościoła Aksjomatu. Kolejne potyczki z Rycerzami Integralności, mimo że wymagają wiele wysiłku i umiejętności, nie osłabiają ich determinacji. Lecz starcie z potężnym Rycerzem Integralności Alice powoduje zniszczenie jednej ze ścian Katedry, w efekcie czego Kirito wraz Alice zostają wyrzuceni na zewnątrz wieży. Eugeo nie dopuszcza ...
Eugeo ponownie spotyka dziewczynę, za którą tęsknił od najmłodszych lat – Alice. Jednak w żadnym stopniu nie przypomina ona przyjaciółki z wioski Ruild. W dodatku zjawia się po to, by aresztować Eugeo i Kirito, oskarżonych o złamanie Rejestru Tabu. Przedstawia się jako Rycerz Integralności, a z czasów dzieciństwa nie pamięta absolutnie nic. Chłopcy zostają wtrąceni do jednego z lochów Centralnej Katedry, symbolu Kościoła Aksjomatu. Na szczęście dzięki sprytowi Kirito udaje i...
Mijają dwa lata, odkąd Kirito trafił do tajemniczego wirtualnego świata. Jako starsi szermierze Akademii Miecza Północnej Centorii on i Eugeo spędzają dzień za dniem na treningach, by w przyszłości zostać Rycerzami Integralności – najpotężniejszymi strażnikami ładu w świecie ludzi. Otrzymują też prawo do posiadania giermków. W ten sposób pod skrzydła Kirito trafia urocza dziewczyna imieniem Ronye, zaś Eugeo dostaje do pomocy Tieze. Z czasem pomiędzy tą czwórką zawiązuje się p...
Kirito dostaje się do tajemniczego świata fantasy. Pierwszą osobą, którą poznaje w tej przypominającej VRMMO rzeczywistości, jest chłopak imieniem Eugeo. W towarzystwie nowego przyjaciela, obdarzonego takim bogactwem emocji, że nie sposób uznać go za NPC, Kirito wyrusza do miasta stołecznego – Centorii. Mijają dwa lata. Kirito i Eugeo wstępują do Cesarskiej Akademii Miecza Północnej Centorii, gdzie czas upływa im na treningach pod okiem opiekunów, Sortilieny i Gorgolosso. Ch...
„Gdzie ja jestem…?” Kirito budzi się w samym środku lasu, pośród gigantycznych drzew, w wirtualnym świecie o klimacie fantasy. Błąkając się po okolicy w poszukiwaniu wskazówek, spotyka chłopaka. „Nazywam się Eugeo. Miło cię poznać, Kirito.” Ów mieszkaniec świata gry – czyli tak zwany NPC – obdarzony jest całym bogactwem emocji, które niczym nie różnią się od ludzkich. Po pewnym czasie w głowie Kirito odżywa wspomnienie z odległej przeszłości. Wspomnienie, w którym Kirito i Eu...
Od incydentu z Pistoletem Śmierci mija kilka tygodni. W ALfheim Online, VRMMO nowej generacji rozgrywającym się w świecie wróżek, wybucha dziwne poruszenie. Na dwudziestym czwartym poziomie nowej mapy, Dryfującego Zamku Aincrad, w północnej części dzielnicy mieszkalnej pojawia się tajemniczy awatar. Zagadkowy gracz oznajmia, że ten, kto zdoła pokonać go w pojedynku, otrzyma w nagrodę Oryginalną Technikę Miecza. Wielu śmiałków próbuje swych sił, jednak żadnemu nie udaje się zw...
Asuna nadal nie odzyskała przytomności. Kazuto podejrzewa, że ma to związek z „ALfheim Online”, grą VRMMO, która w ostatnim czasie zdobyła wielką popularność wśród graczy. Niezwykle realistyczny świat ALO w niczym nie ustępuje wirtualnej rzeczywistości SAO. Dzięki dynamicznym walkom, obecności magii oraz zastosowaniu „silnika lotu”, który pozwala na swobodne poruszanie się w powietrzu, ALO przyciąga całe rzesze użytkowników. By uratować ukochaną, Kazuto po raz kolejny zakłada...
Kirito wydostaje się ze śmiertelnej gry MMO „Sword Art Online” i wraca do realnego świata. Od razu wyrusza na poszukiwanie Asuny, swojej ukochanej i jednocześnie towarzyszki broni. Okazuje się jednak, że Asuna Yuki wciąż nie przebudziła się z koszmaru. Kirito za jedyną wskazówkę ma tajemnicze zdjęcie, które przedstawia Asunę przemienioną w skrzydlatą istotę i zamkniętą w klatce. Wszystko wskazuje na to, że dziewczyna została uwięziona w grze VRMMO nowej generacji: „ALfheim On...
Nadchodzi zmierzch ery bogów… Jedno z ostatnich japońskich bóstw, Kami, tworzy laboratorium „Artificial People”, gdzie zostają powołani do życia ludzie obdarzeni boskimi zdolnościami – humodeusy. Topaz Eihwaz Clever uważany jest za idealny twór nowej generacji. Mimo to nie odczuwa z tego powodu dumy ani nie czerpie satysfakcji. Wszystko się zmienia, gdy poznaje Smite’a, humodeusa obarczonego pewnym niebezpiecznym defektem. Smite posiada bowiem drugą osobowość zwaną „personif...
Ogata, ochroniarz pracujący w klubie nocnym, poznaje Sayę – przystojniaka o rozrywkowym charakterze, który każdego wieczora bawi się w towarzystwie innej kobiety. Pewnego dnia pożycza spłukanemu chłopakowi pieniądze, a ten z wdzięczności zaprasza go do siebie na śniadanie. Wtedy okazuje się, że pozornie pewny siebie i uwodzicielski Saya jest znacznie bardziej ułożony i nieśmiały, niż daje po sobie poznać. Po jakimś czasie Ogata ze zdziwieniem odkrywa, że chłopak o bursztynowe...
Arikawa zastanawia się, jak powinien postąpić po tym, co wydarzyło się nad rzeką. Jednak wszelkie wyjaśnienia muszą poczekać, ponieważ Misaki zobowiązał się pomóc profesorowi podczas wykładów. Pozostawiony w laboratorium telefon Misakiego zaczyna dzwonić. Arikawa decyduje się odebrać połączenie. W trakcie rozmowy słyszy: "On beze mnie jest nikim"…
Youichi Arikawa prowadzi poukładane studenckie życie. Ma uroczą dziewczynę, kilku bliskich znajomych, a nauka nie sprawia mu problemów. Pewnej nocy śni o naszyjniku w kształcie kwiatu i o kimś, kto nosi imię Misaki. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby sen nie powtarzał się prawie każdej nocy…
Po walce ze zmartwychwstałym naukowcem Ochiaiem siły Sidonii przypuszczają atak na kolosalny statek klasterowy. Jednak w wyniku zasadzki pustelniaków druga flota ponosi ogromne straty, a Tsumugi musi walczyć o życie. Tymczasem nadciągają armady pomniejszych statków klasterowych. Nagate pozostawia Norio Kunato obronę Sidonii, zaś sam zasiada za sterami gwardy z serii 20, by ruszyć na pomoc swoim przyjaciołom. Nadszedł czas na ostateczną konfrontację!
Prace nad emiterem grawitonów Toha Heavy Industries zostają ukończone, a wojna z pustelniakami wchodzi w ostatnią fazę. Lecz zanim siły Sidonii zmierzą się z Kolosalnym Statkiem Klasterowym, będą musiały stawić czoła odrodzonemu po stu latach Ochiaiowi, który zawładnął świadomością śmiertelnie niebezpiecznej hybrydy.
Po udanej akcji ratunkowej Teruru Ichigayi i bliskim spotkaniu z kolosalnym statkiem klasterowym, Nagate i jego towarzysze wyruszają na kolejną misję. Tym razem czeka ich długa i wyczerpująca podróż na pokładzie nowego krążownika wprost do wnętrza gwiazdy Lem, gdzie mają za zadanie dostarczyć tajemniczy ładunek. Czy pozbawiona wsparcia Sidonii załoga poradzi sobie z hordami pustelniaków, słabnącymi morale i… grasującym po pokładzie podglądaczem?
Komiks jest historią opowiadaną za pomocą obrazków, które często zostają uzupełnione tekstami wypowiadanymi przez postacie bądź narratora znajdującymi się w dymku. Większość komiksów cechuje sekwencyjność. Komiksy są wydawane w formie osobnych zeszytów, w prasie oraz w internecie. Takie utwory są przeważnie uważane za wytwór popkultury, jednak definicja komiksu nie jest jednoznaczna – zamknięcie ich w sztywnych ramach gatunkowych jest właściwie niemożliwe. Komiksem będzie zarówno historyjka obrazkowa umieszczona w gazecie, jak i skomplikowana powieść graficzna podejmująca ważne, trudne czy kontrowersyjne tematy. Z tego względu w kategorii „Komiks i książka graficzna” znajdują się zarówno powieści graficzne „Maus” Arta Spiegelmana i „Drugie pokolenie. Czego nie powiedziałem mojemu ojcu” Michela Kichki skupione na temacie zagłady Żydów i życiu jako dziecko rodzica ocalałego z Holokaustu, jak i klasyczne polskie komiksy dla młodszych czytelników. Warto zwrócić uwagę na komiksową serię „Kajko i Kokosz” Janusza Christy, której fabuła łączy w sobie elementy magii, interesujących przygód i dobrego humoru. Komiks powstał w latach 70. i 80. XX wieku – był wizytówką czasopisma „Świat Młodych”. Cykl „Kajko i Kokosz” został wznowiony w 2003 roku przez Egmont Polska, a dzięki reedycji wszystkie części komiksu były po raz pierwszy dostępne w kolorze. W kategorii zawierającej komiksy oraz książki graficzne nie zabrakło klasycznych historii o superbohaterach, takich jak Spiderman, Batman, Deadpool, Thor, Daredevil, Wonder Woman, Catwoman, postmodernistycznych utworów komiksowych, np. „Fight Club” Chucka Palahniuka, a także znanych i lubianych „Żywych Trupów”, „Tank Girl” czy „Paper Girls”. Znajdują się tutaj także komiksy dla dzieci –„Tytus, Romek i A’tomek” Henryka Jerzego Chmielewskiego, komiksowa wersja „Muminków” Tove Jansson i wiele więcej.