Miasto Książek Fantastyka i Horror - książki, ebooki i audiobooki

Typ publikacji

Cena

Format

Wydawcy

Sortuj według:
Zyskujące popularność
    Promocja
    okładka Upiór w operze, Ebook | Gaston Leroux

    Krążą plotki, że duch przechadza się po ciemnych korytarzach i piwnicach Opery Paryskiej. Nikt tak naprawdę nie go widział, ale Christine Daaé, piękna i utalentowana młoda śpiewaczka, słyszała jego głos. Jest jej „Aniołem Muzyki”, dzięki któremu potrafi śpiewać, jak nigdy wcześniej. Kiedy przystojny Wicehrabia zaczyna zalecać się do Christine, tajemniczy Upiór, trawiony przez zazdrość, zaczyna szukać zemsty. „Upiór w operze” to jedna z najsłynniejszych gotyckich powieści groz...

    Promocja
    okładka Frankenstein, Ebook | Mary Shelley

    „Z okrzykiem grozy zerwałem się ze snu. Zimny pot pokrył mi czoło, zęby zaczęły mi szczękać i drżałem kurczowo na całym ciele. A równocześnie przy mdłym i żółtawym świetle księżyca, wdzierającym się poprzez okiennice, zobaczyłem tę ohydę – nieszczęsnego potwora, którego stworzyłem. Uniósłszy firanki łóżka, utkwił we mnie swoje oczy, jeśli oczami można by je nazwać. Szczęki jego otwierały się i wymamrotał kilka nieartykułowanych dźwięków, podczas gdy grymas uśmiechu zmarszczył...

    Promocja
    okładka The Fall of the House of Usher, Audiobook | Edgar Allan Poe

    In the haunting tale of 'The Fall of the House of Usher,' Edgar Allan Poe masterfully weaves a narrative rife with melancholy, dread, and the supernatural. When the unnamed narrator arrives at the crumbling mansion of his childhood friend, Roderick Usher, he is plunged into a world of decay and madness. As the boundaries between reality and nightmare blur, the house itself becomes an echoing character, reflecting the impending doom of the Usher lineage. Poe's storytelling gen...

Co znajdziesz w kategorii: Fantastyka i Horror

Kategoria „Fantastyka / Horror” zawiera książki należące przede wszystkim do gatunku fantastyki. Jest to obszerny, rozbudowany oraz bardzo pojemny gatunek literacki charakteryzujący się osadzaniem opisywanej historii w świecie przedstawionym różnym od rzeczywistego. Autorzy takich publikacji często opisują zjawiska nadprzyrodzone oraz wykreowane przez siebie technologie czy bronie. W ramy fantastyki należy włączyć fantastykę naukową (science fiction), której akcja toczy się zazwyczaj w przyszłości, oraz fantasy, w której znaleźć możemy elementy mitologii i folkloru. W obrębie dokładniejszych podziałów funkcjonują również liczne podgatunki, takie jak na przykład weird fiction, low fantasy, urban fantasy czy space opera. W kategorii „Fantastyka / Horror” znajdują się również książki należące do literatury grozy, czyli horrory. Charakteryzują się one takim ukształtowaniem świata przedstawionego, że występujące w nim wydarzenia nie mogą zostać wytłumaczone bez odwołania się do zjawisk paranormalnych czy nadprzyrodzonych. Celem horroru jest wywołanie u odbiorcy poczucia zagrożenia, strachu czy obrzydzenia. Najczęściej podejmowanymi w horrorze motywami są nawiedzenia (ludzi, przedmiotów, miejsc), wampiry, zombie, duchy, wilkołaki, demony, diabły, wiedźmy i tym podobne. W serwisie Woblink.com odnaleźć można należącą do fantastyki postapokaliptycznej serię „Metro” napisaną przez rosyjskiego pisarza Dmitrija Głuchowskiego, nominowaną do licznych nagród literackich i utrzymaną w steampunkowym klimacie „Zadrę” Krzysztofa Piskorskiego, książkę „Player One” Ernesta Cline’a, na podstawie której powstał film pod tym samym tytułem w reżyserii Stevena Spielberga, powieści Terry’ego Pratchetta (zarówno te należące do „Świata Dysku”, jak i te spoza serii). Miłośnicy grozy znajdą tu natomiast zarówno „Frankensteina” Mary Shelley, uznawanego za prekursora całego gatunku, „Draculę” Brama Stokera, dzięki któremu postać wampira na trwałe weszła do popkultury, czy „Dziecko Rosemary” Iry Levin, na podstawie którego Roman Polański wyreżyserował kultowy film pod tym samym tytułem.