Książka Julii Kluzowicz, chociaż podzielona na dziewięć rozdziałów, w rzeczywistości składa się z dwóch części. Pierwsza – teoretyczna – stanowi konieczne wprowadzenie do teatru codzienności. Poprzez zaproponowany przez Autorkę dobór tematów odsłania się strategia Kluzowicz: antropologia może być dziedziną nauki przydatną animatorom kultury, codzienność ma być nurtem, w którym zanurzają się działania animacyjne, a narzędziem służącym do tego ma być teatr. Wybór czterech wekto...
Warto zaznaczyć, że książka Macieja Stasiowskiego nie jest typową monografią, w której omawiane są pozycje w dorobku reżyserskim twórcy. Autor próbuje bowiem znaleźć klucz do całej twórczości Greenawaya, osadza ją nie tyle w wąsko rozumianym paradygmacie kina postmodernistycznego, ile szuka nawiązań szerszych, do literatury i sztuki, zwracając uwagę na intertekstualny wymiar filmów, ich dekonstrukcyjny potencjał, a zwłaszcza na to wszystko, co pozwala spojrzeć na to kino jako...
„Buntownik neonowego boga” to propozycja oryginalna i w dużej mierze nowatorska z tej racji, że o twórczości filmowej Tsai Ming-lianga pisano w Polsce niewiele […] a o telewizyjnej, bardzo przecież ważnej, wcale. […] Książka Sławomira Wasińskiego nie jest klasyczną monografią, choć ujmuje całokształt działań twórczych reżysera (obok kina i telewizji także instalacje). Autor wyszedł ze słusznego założenia, że aby przybliżyć polskiemu Czytelnikowi twórczość artysty tak mało zna...