Pełna anegdot i detali historia powstawania dwóch pierwszych części legendarnej serii gier Tomb Raider, opowiedziana z perspektywy członków oryginalnego zespołu twórców, CORE Design. Lara Croft narodziła się w 1994 roku w angielskim mieście Derby. Po 18 miesiącach intensywnej pracy jej pierwsze przygody, Tomb Raider, trafiły do sklepów na całym świecie, błyskawicznie odnosząc ogromny sukces i do spółki ze Spice Girls stając się częścią przybierającego na sile trendu Girl Powe...
Zakulisowa opowieść o bohaterach kina akcji, którzy rządzili Hollywood w latach 80. i 90., oraz legendarnych filmach ― od Szklanej pułapki po Terminatora ― które uczyniły z nich gwiazdy. Ta szalenie wciągająca podróż przez złotą erę kina akcji przedstawia pełną wybuchów relację Sylvestra Stallone’a i Arnolda Schwarzeneggera, od wrogości do przyjaźni na tle Ameryki Reagana i zimnej wojny. Ujawnia fascynujące, nieznane historie barwnych postaci, które pojawiły się po nich ― kop...
Inspirująca, długo oczekiwana autobiografia projektanta gier wideo i współtwórcy DOOMa, Johna Romero. John Romero, pierwsza prawdziwie rockowa gwiazda świata gier, jest współtwórcą DOOMa, Quake'a i Wolfensteina 3-D, jednych z najważniejszych gier wideo w historii. Uważany za ojca chrzestnego gatunku strzelanin z perspektywy pierwszej osoby, który dominuje do dziś, zajmuje szczególne miejsce w dziejach branży. W książce DOOM Guy. Życie w pierwszej osobie Romero po raz pierwszy...
Niech żyje Mortal Kombat to książka wyczerpująca temat. Musicie ją przeczytać! – Cliff Bleszinski, twórca Gears of War i Unreal Obszerna, wnikliwa opowieść o początkach legendarnej serii gier, Mortal Kombat. Według polityków i rodziców Mortal Kombat był zagrożeniem dla społeczeństwa. Dla graczy był to sposób na życie. Uwielbiana i przez oddanych cwaniaków, którzy pokonywali tysiące kilometrów, jeżdżąc od wybrzeża do wybrzeża, aby zmierzyć się z najlepszymi graczami w salona...
Kulisy powstania kultowej gry strategicznej David L. Craddock, autor książek o historii gier i pisarz, zagłębia się w historię kultowej gry strategicznej UFO: Enemy Unknown (wydanej w USA jako X-COM: UFO Defense), która w 1994 roku zachwyciła świat, stając się natychmiastowym klasykiem. Potwory w ciemności. Jak powstawało UFO: Enemy Unknown to opowieść o młodym, obiecującym twórcy Julianie Gollopie, który chciał stworzyć grę strategiczną mogącą dorównać sławą słynnej Cywili...