W środku zimy impuls elektromagnetyczny (EMP) niszczy amerykańską sieć energetyczną. Społeczeństwo, uzależnione od prądu, staje na krawędzi chaosu. Nie działają telefony, media, sparaliżowane są komputery i cała infrastruktura zarządzana za ich pośrednictwem. Wszystko, co miało w sobie mikroprocesor, zostało zniszczone. A mróz potęguje się z każdą chwilą. I tylko dla jednej osoby to może być najszczęśliwsze zdarzenie w życiu. Hannah Sheridan przez ostatnie pięć lat była wię...
„Ameryka noir” Klasycy amerykańskiej grozy, potomkowie Edgara Alana Poe i kuzyni H.P. Lovecrafta – w utworach nigdy wcześniej nietłumaczonych na język polski. Pionierzy literatury science fiction, autorzy prozy pulpowej i wybitni twórcy literatury gotyckiej, autorki horrorów i historii detektywistycznych. Mroczne oblicze Ameryki, skrywające pod maską fantastycznej grozy prawdziwe lęki nowoczesnego świata. Część II. Irvin S. Cobb – „Rybiłeb” „Złowieszczo skuteczny w przeds...
„Ameryka noir” Klasycy amerykańskiej grozy, potomkowie Edgara Alana Poe i kuzyni H.P. Lovecrafta – w utworach nigdy wcześniej nietłumaczonych na język polski. Pionierzy literatury science fiction, autorzy prozy pulpowej i wybitni twórcy literatury gotyckiej, autorki horrorów i historii detektywistycznych. Mroczne oblicze Ameryki, skrywające pod maską fantastycznej grozy prawdziwe lęki nowoczesnego świata. Część I: Otis Adelbert Kline – „W tysiącu postaci” Billy – młody ...
Kompania osiada na Równinie Strachu. Jest zdziesiątkowana i niezdolna do jakichkolwiek działań. Bezpieczeństwo zapewnia jej moc Białej Róży. Tymczasem Pani próbuje za wszelką cenę jeszcze raz zwerbować Kompanię na swoją stronę. Przebudzenie Dominatora wydaje się coraz bardziej nieuchronne i Pani doskonale wie, że wkrótce najmroczniejszy z mroków może zagrozić całemu światu.
Trzecia część Kronik w interpretacji Roberta Jarocińskiego.
Kategoria „Fantastyka / Horror” zawiera książki należące przede wszystkim do gatunku fantastyki. Jest to obszerny, rozbudowany oraz bardzo pojemny gatunek literacki charakteryzujący się osadzaniem opisywanej historii w świecie przedstawionym różnym od rzeczywistego. Autorzy takich publikacji często opisują zjawiska nadprzyrodzone oraz wykreowane przez siebie technologie czy bronie. W ramy fantastyki należy włączyć fantastykę naukową (science fiction), której akcja toczy się zazwyczaj w przyszłości, oraz fantasy, w której znaleźć możemy elementy mitologii i folkloru. W obrębie dokładniejszych podziałów funkcjonują również liczne podgatunki, takie jak na przykład weird fiction, low fantasy, urban fantasy czy space opera. W kategorii „Fantastyka / Horror” znajdują się również książki należące do literatury grozy, czyli horrory. Charakteryzują się one takim ukształtowaniem świata przedstawionego, że występujące w nim wydarzenia nie mogą zostać wytłumaczone bez odwołania się do zjawisk paranormalnych czy nadprzyrodzonych. Celem horroru jest wywołanie u odbiorcy poczucia zagrożenia, strachu czy obrzydzenia. Najczęściej podejmowanymi w horrorze motywami są nawiedzenia (ludzi, przedmiotów, miejsc), wampiry, zombie, duchy, wilkołaki, demony, diabły, wiedźmy i tym podobne. W serwisie Woblink.com odnaleźć można należącą do fantastyki postapokaliptycznej serię „Metro” napisaną przez rosyjskiego pisarza Dmitrija Głuchowskiego, nominowaną do licznych nagród literackich i utrzymaną w steampunkowym klimacie „Zadrę” Krzysztofa Piskorskiego, książkę „Player One” Ernesta Cline’a, na podstawie której powstał film pod tym samym tytułem w reżyserii Stevena Spielberga, powieści Terry’ego Pratchetta (zarówno te należące do „Świata Dysku”, jak i te spoza serii). Miłośnicy grozy znajdą tu natomiast zarówno „Frankensteina” Mary Shelley, uznawanego za prekursora całego gatunku, „Draculę” Brama Stokera, dzięki któremu postać wampira na trwałe weszła do popkultury, czy „Dziecko Rosemary” Iry Levin, na podstawie którego Roman Polański wyreżyserował kultowy film pod tym samym tytułem.