Dwadzieścia miesięcy po aresztowaniu i dzięki wysiłkom przyjaciół, Red Dust wychodzi na wolność. Jednak po powrocie na ranczo jest już tylko cieniem samego siebie. Tak bardzo zmieniło do więzienie. W dodatku pozostaje pod stałym nadzorem zastępcy nowego szeryfa. Podczas gdy Red powoli dochodzi do siebie, Shortgun Marlowe, bandyta, który swego czasu siał postrach w Newadzie, zapowiada przyjazd w okolice Greenstone Falls. Mieszkańców zaczyna ogarniać panika, gdyż najbliższy gar...
Drugi tom klasycznej komiksowej sagi westernowej autorstwa Grega i Hermanna. W chwili gdy załoga rancza „Trzy Szóstki” szykuje się do przepędzenia na pobliską stację kolejowej pierwszego stada bydła, na ranczu pojawiają się nieoczekiwani goście: grupa wojowniczych Czejenów domaga się przekazania im stada, aby zaspokoić głód plemienia, które od dawna czeka na obiecane dostawy żywności z Biura do spraw Indian. Aby zapobiec wojnie z Indianami i ocalić życie Comanche, Red Dust zo...
Trzeci tom klasycznej komiksowej sagi westernowej autorstwa Grega i Hermanna. Toby i Clem, pracownicy rancza „Trzy Szóstki”, udaremniają napad na dyliżans, przepędzając bandytów. Jednak woźnica napadniętego pojazdu, Sid Bullock, zostaje raniony, co uniemożliwia kontynuację podróży. Dyliżans wraz z dość podejrzanym pasażerem i ryzykownym ładunkiem, jakim są pieniądze przeznaczone na wypłatę dla członków stowarzyszenia hodowców, trafia na ranczo. Jednak bandyci nie zamierzają r...
Trzeci tom komiksowej fantazji o wyprawach przeciw niewiernym. Walter z Flandrii szykuje się w podziemiach do stawienia czoła Aa, przerażającej istocie z cienia... i ciała z jego ciała! W Hierus Halem Pan Maszyn próbuje przeciwstawiać się trawiącemu go płomieniowi, światłu Syrii, tak czystej, że oparła się nawet próbie Zwierciadła Dusz. Każdy kontynuuje własne poszukiwania po swojej stronie zwierciadła. Lecz mrok i światło nieustannie się przyciągają... Epickie bitwy, pojedy...
Życie na księżycu? Kto z nas nie marzył o nim w dzieciństwie. Księżycową kolonię odwiedzamy w jej ostatnich dniach - wszyscy wracają na Ziemię, tylko nie on - bohaterski policjant, który mimo zamierającego dookoła życia próbuje wykonywać swoje rutynowe obowiązki. Tom Gauld w komiksie o ostatnim policjancie na Księżycu na wpół ironicznie rozważa możliwe konsekwencje robotyzacji naszego codziennego życia. Mooncop to science-fiction bez wybuchów i wielkich odkryć, a świat przeds...
Trzeci tom serii Dawny Komiks Polski prezentuje przedwojenne komiksy antykomunistyczne, w tym bardzo popularną w II RP historię Wicka Buły, który odwiedził "raj". Opowieść ta jest wyjątkowa na mapie przedwojennego komiksu, którą zaludniają postaci i historie pomyślane jako prosta rozrywka. Jak pisze redaktor Rusek: Zdarzały się (...) takie cykle komiksowe, których głównym celem nie było dostarczenie błahej rozrywki, ale przekonywanie, nakłanianie i pozyskiwanie czytelników do...
W czwartym tomie serii Dawny Komiks Polski przedstawiamy jeden z najsłynniejszych przedwojennych komiksów - Przygody bezrobotnego Froncka autorstwa Franciszka Struzika. Froncek (uporczywie wręcz bezrobotny) to bohater do dziś pamiętany na Śląsku a jego pojawienie się w 1932 roku na łamach popołudniówki Siedem groszy to ważna data dla historii polskiego komiksu. Przygody Froncka dziwią, bawią i dają do myślenia. Satyra i komiks to doskonały sposób na bliższe poznanie codzienne...
Dzieło Papcia Chmiela zawiera 36 premierowych plansz z przygodami Tytusa, Romka i A’Tomka w czasie Powstania Warszawskiego. Tym albumem twórca kultowego Tytusa postanowił ukoronować i zakończyć swoją komiksową, 52-letnią pracę twórczą. Każda plansza jest samodzielną historią, małą anegdotą dowcipnie opowiadającą historię z typowym dla Papcia Chmiela poczuciem humoru.
Polski wątek w jednej z najsłynniejszych sag komiksowych? Przed nami Wasyl, czwarta już odsłona cyklu „Bois-Maury”. Kolejny tom wielkiej, komiksowej serii historycznej to niezwykłą wyprawą na ziemie Rusi Moskiewskiej. Aymar de Bois-Maury toczył walkę o odzyskanie swego dziedzictwa aż do tragicznego końca... Ale dzieje rodu nie ograniczają się tylko do losów jednego człowieka. Przygody rodu de Bois-Maurych zaczęły się na długo przed historią Aymara. I będą rozgrywać się jeszcz...
Najlepszym testem dla fantastyki jest próba czasu. Funky przeszedł ją znakomicie. Pokazana tu przyszłość nadal wygląda jak przyszłość. Aluzyjne opisy skorumpowanej polityki pasują do dowolnej rzeczpospolitej, z numerkiem lub bez, ludowej lub kapitałowej. Pomysły science fiction do dziś są świeże. Nic nie trąci myszką, a od pierwszego kadru wskakujemy w przygodę pełną suspensu i specyficznego poczucia humoru. Gdyby autorzy wydali to 30 lat temu w Ameryce, byliby dziś milionera...
Powrót jednego z najważniejszych polskich duetów komiksowych. Po legendarnych Przebiegłych dochodzeniach Ottona i Watsona Krzysztof Gawronkiewicz i Grzegorz Janusz zapraszają do lektury niezwykłego rękopisu Eryka Olimpa, Kwintesencji. W tej przyjemności towarzyszyć będą nam dwa sympatyczne stworzonka. Rozsmakuj się w dziele Olimpa i poszukaj wraz z naszymi bohaterami odważnego połączenia kompleksu Edypa z herezją trynitarną. Kwintesencja to jeden z najbardziej wyczekiwanych ...
Wiedźmina przedstawiać nie trzeba - postać stworzona przez Andrzeja Sapkowskiego to fenomen polskiej popkultury. Jednak zanim Geralt z Rivii stał się bohaterem filmów, gier komputerowych, fabularnych i karcianych, wystąpił w wyjątkowym komiksie. Wydawany w latach 1993-1995 cykl komiksów o Wiedźminie wyprzedził czasy i zapowiedział narodziny megagwiazdy polskiej popkultury. Scenariusz Andrzeja Sapkowskiego i Macieja Parowskiego brawurowo zilustrowany przez Bogusława Polcha to ...
Komiks jest historią opowiadaną za pomocą obrazków, które często zostają uzupełnione tekstami wypowiadanymi przez postacie bądź narratora znajdującymi się w dymku. Większość komiksów cechuje sekwencyjność. Komiksy są wydawane w formie osobnych zeszytów, w prasie oraz w internecie. Takie utwory są przeważnie uważane za wytwór popkultury, jednak definicja komiksu nie jest jednoznaczna – zamknięcie ich w sztywnych ramach gatunkowych jest właściwie niemożliwe. Komiksem będzie zarówno historyjka obrazkowa umieszczona w gazecie, jak i skomplikowana powieść graficzna podejmująca ważne, trudne czy kontrowersyjne tematy. Z tego względu w kategorii „Komiks i książka graficzna” znajdują się zarówno powieści graficzne „Maus” Arta Spiegelmana i „Drugie pokolenie. Czego nie powiedziałem mojemu ojcu” Michela Kichki skupione na temacie zagłady Żydów i życiu jako dziecko rodzica ocalałego z Holokaustu, jak i klasyczne polskie komiksy dla młodszych czytelników. Warto zwrócić uwagę na komiksową serię „Kajko i Kokosz” Janusza Christy, której fabuła łączy w sobie elementy magii, interesujących przygód i dobrego humoru. Komiks powstał w latach 70. i 80. XX wieku – był wizytówką czasopisma „Świat Młodych”. Cykl „Kajko i Kokosz” został wznowiony w 2003 roku przez Egmont Polska, a dzięki reedycji wszystkie części komiksu były po raz pierwszy dostępne w kolorze. W kategorii zawierającej komiksy oraz książki graficzne nie zabrakło klasycznych historii o superbohaterach, takich jak Spiderman, Batman, Deadpool, Thor, Daredevil, Wonder Woman, Catwoman, postmodernistycznych utworów komiksowych, np. „Fight Club” Chucka Palahniuka, a także znanych i lubianych „Żywych Trupów”, „Tank Girl” czy „Paper Girls”. Znajdują się tutaj także komiksy dla dzieci –„Tytus, Romek i A’tomek” Henryka Jerzego Chmielewskiego, komiksowa wersja „Muminków” Tove Jansson i wiele więcej.