Publikacja składa się z trzech podstawowych części. Pierwsza z nich porusza historie rozwoju informatyki i metod zabezpieczenia informacji. W drugiej części przedstawione są aktualne rozwiązania związane z szyfrowaniem informacji, autentyfikacją użytkownika oraz omówiona została kwestia ochrony przechowywanej informacji. Ponieważ niektóre zastosowania systemów komputerowych wymagają znacznych szybkości transmisji, w książce zostaną omówione technologie dużych szyb...
Celem monografii jest więc omówienie konstrukcji i działania protokołów IPv4 i IPv6 w ramach porównania tych dwóch koncepcji, jak również zaprezentowanie realizacji sieci opartych o IPv6. Obecnie, systemy przetwarzania danych trzeba oprzeć o co najmniej jeden z tych dwóch podstawowych protokołów internetowych, a nawet, co pokazano w niniejszej pracy, obydwa naraz. Stąd w pierwszych trzech rozdziałach dokonano przeglądu odpowiedniej wiedzy związanej z działaniem ...
Opracowanie nie skupia się na aspektach związanych z kontrolą czasu pracy, ocenie efektywności wykorzystania czasu pracy, czy kształtowania i normowania czasów działań podejmowanych przez użytkowników systemów komputerowych. Zakres tematyczny pracy jest związany z bezpieczeństwem i ciągłością działania systemów komputerowych z uwzględnieniem wpływu czynnika ludzkiego na te elementy. W szczególności opracowanie dotyczy aspektów oceny stanu psychofizyc...
Kategoria „Internet, komputery, informatyka” zawiera publikacje skupiające się na wszystkich zagadnieniach związanych z siecią, komputerami, programami komputerowymi czy oprogramowaniem. Książki z tej kategorii poświęcone są w głównej mierze programowaniu – znajdują się tu m.in. podręcznik „Wstęp do informatyki” Jacka Lembasa i Rafała Kawy przeznaczony dla studentów pierwszego roku kierunków informatycznych, poradnik „Sztuka dobrego programowania” Krzysztofa Jassego i Andrzeja Ziemkiewicza, w którym dobre rady znajdą zarówno początkujący, jak i zaawansowani programiści, poradnik „Java. Uniwersalne techniki programowania” pod redakcją naukową Krzysztofa Barteczki dotyczący programowania w języku Java, podręcznik „HTML. Tworzenie stron www i programów desktopowych” Rafała Strychalskiego (podzielony na 3 części: dla początkujących, średniozaawansowanych i zaawansowanych). Znajdują się tu także poradniki z innych dziedzin, jak np. e-commerce („Narzędzia Google dla e-commerce” Krzysztofa Marca), marketingu internetowego („AdWords i Analytics” Krzysztofa Marca i Tomasza Trzósły), praktyk zwinnych („W poszukiwaniu zwinności w architekturze systemów IT” Krzysztofa Bończaka”), rzeczywistości wirtualnej („Rzeczywistość wirtualna (VR) dla każdego – Aframe i HTML 5” Krzysztofa Wońka). Nie brakuje również pozycji dla dzieci, które już od małego chcą rozpocząć swoją przygodę z programowaniem w Scratchu, Pythonie czy Javie („Bawimy się, programując w Scratchu” i „Twórz własne gry komputerowe w Pythonie” Ala Sweigarta, „JavaScript dla dzieci. Programowanie na wesoło” Nicka Morgana), grafiką komputerową („Piksele, wektory i inne stwory” Alicji Żarowskiej-Mazur i Dawida Mazura), produkcją filmową („Zostań gwiazdą YouTube'a” Nicka Willoughby’ego).