okładka Autobiografizm filmowy jako ślad podmiotowej egzystencji książka | Podsiadło Magdalena

Pobierz za darmo fragment ebooka

Produkt chwilowo niedostępny

Autobiografizm filmowy jako ślad podmiotowej egzystencji Podsiadło Magdalena książka

7,5

Moja ocena:

Sprzedaje i dostarcza: SIW Znak

Dodano do koszyka

Koszyk
Promocja

Produkt niedostępny

Sprzedaje i dostarcza: SIW Znak

Opis treści

Tematem rozprawy jest autobiografizm filmowy, próba jego zdefiniowania oraz wyznaczenia głównych nurtów, z których się wywodzi (kina awangardy, undergroundowego oraz nowofalowego). Analiza postawy autobiograficznej twórcy zawartej w dziele wskazuje, że realizuje się ona przez wielogłosowy status „ja” autobiograficznego, reprodukcyjny charakter obrazu, fabularyzację oraz kreację. Ślad-trop, który autor pozostawia w filmie, zwraca się jednocześnie ku niemu samemu. Powtarzające się tropy tworzą natomiast podstawę retoryki twórczości autobiograficznej, czyli katalog najczęściej powracających tropów-sygnałów wskazujących na rzeczywistą osobę autora filmowego. Odmienne sposoby zawierania z widzem paktu autobiograficznego pozwalają uporządkować twórczość autobiograficzną według trzech typów „ja” autorskiego, czyli „ja” empirycznego, porte-parole oraz „ja” sylleptycznego, które stały się podstawą analiz twórczości trojga autorów – odpowiednio: Jonasa Mekasa, Márty Mészáros oraz Jerzego Skolimowskiego.

Szczegółowe informacje na temat książki Autobiografizm filmowy jako ślad podmiotowej egzystencji

Opinie i oceny książki Autobiografizm filmowy jako ślad podmiotowej egzystencji

7,5

2 oceny / 0 opinii

razem z Lubimy Czytać
Oceń
Autobiografizm filmowy jako ślad podmiotowej egzystencji

Autobiografizm filmowy jako ślad podmiotowej egzystencji

Podsiadło Magdalena,

Ocena czytelników

7,5

2 oceny wspólnie z Lubimy Czytać

Moja ocena:
    • Autobiografizm filmowy...

      Książka. Broszurowa ze skrzydełkami

      39,00 zł  

    • bumerang