Statek o wysokich masztach i gwiazda, która pokaże drogę – tylko tyle wymagasz od życia. No, może jeszcze parę rzek, które prowadzą do morza. Na własność. Przed tobą niebezpieczne, pełne piratów wody. Wysyłasz więc na próbę parę statków pełnych raczej szczurów niż towarów. Hen, daleko – aż do krain pełnych raczej bogatych kupców, niż szczurów. Uczciwa wymiana. Zajmij na początek parę wysp. Ich mieszkańcy zdają się przyjaźni, szczerzą zęby w uśmiechu i ściskają dłonie, przynajmniej do czasu, kiedy przyjdzie im do głowy wyciągnąć włócznię i dmuchawki z zatrutymi strzałkami. Nie ma tego złego – to da ci pretekst, żeby dać im nauczkę. Pokonasz wszystkie przeszkody, żeby dotrzeć do tych dalekich portów. Potem je podbijesz. Jeszcze później rozejrzysz się za następnymi rzekami. Pewnego dnia wszystkie będą należeć do ciebie.