Hałas i wrzawa rozgorzały o brzasku, kiedy rycerze ze skłóconych królestw ruszyli ochoczo do walki. Czy odważysz się przenieść na nieznane ziemie kilkunastu królestw, by zmierzyć się z przeciwnikami i najtrudniejszymi polskimi wyrazami? Podbijaj okoliczne królestwa i uważaj na innych śmiałków. Jeżeli wkroczysz na ich teren, musisz być gotowy na ortograficzną bitwę! Ten, kto będzie najdzielniejszy w tej niesamowitej przeprawie i zdobędzie najwięcej państw – zostanie zwycięzcą.
Gracze przemierzą Wielkie Stepy Samohackie, Krainę Byków Dyktandzkich, będą podróżować do Dyktandii Centralej aż po Wybrzeże Ózamknięcie, by zmierzyć się z przeciwnikami i ortograficznymi wyzwaniami. Zadaniem w tej rozgrywce jest podbicie jak największej liczby państw na jednej z dwóch ortograficznych map – żeby tego dokonać, trzeba właściwie użyć niecodziennej broni - liter „ch”, „h”, „u”, „ó”, „ż”, i „rz”. Uważaj, bo po drodze może dojść do starcia z przeciwnikami, a wtedy ortograficzna bitwa rozpęta się na dobre! Podbijaj królestwa i oznaczaj je swoimi żetonami jak najszybciej, bo klepsydra odmierza czas nieubłaganie!
Gra uczy zasad ortografii poprzez przygodę i fascynującą zabawę. Dwustronna plansza i kilka wariantów rozgrywki umożliwiają wybór opcji najbardziej dostosowanej do wieku i stopnia wiedzy graczy.
Zawartość pudełka
Dwustronna plansza z dwoma poziomami trudności
110 kart z pytaniami
36 żetonów z odpowiedziami
Dyspenser, 186 kolorowych żetonów graczy
Klepsydra, instrukcja
Wiek: 7+
Ilość graczy: 2-6
Czas: 25-45 minut