Opis treści
Opowieść intrygująca i pełna rozmachu jak świat, w którym się rozgrywa – wschodząca cywilizacja wchodząca na krętą ścieżkę rozwoju, aby zapisać się na kartach historii jako najpotężniejsze imperium w dziejach planety, a nawet kosmosu. Kulturowo-technologiczna rywalizacja między poszczególnymi graczami, długofalowe następstwa niezwykle trafnych bądź całkowicie chybionych posunięć, a także wiele współzależności między zagospodarowaniem przestrzennym waszego państwa i jego stolicy a surowcami, profitami i bonusami, które w zamian otrzymacie.
Nie zapomnijmy o zawieraniu mniej lub bardziej formalnych paktów o nieagresji z przeciwnikami – oto, co was czeka, gdy zasiądziecie do Tapestry.
Tapestry to gra o wielu strategicznych możliwościach cywilizacyjnego rozwoju. Na czterech torach postępu – nauki, technologii, eksploracji i wojska - dacie popis zdolności zrównoważonej bądź wyspecjalizowanej ekspansji, rządzonej niezmiennie przez nieubłagany rachunek zysków i strat. Podejmujcie rozważne decyzje, gdyż obranie poszczególnej ścieżki rozwoju zamyka wam drzwi do pewnej puli korzyści, która mogłaby być przydatna przy kolejnym skoku o szczebel wyżej na drabinie cywilizacyjnej modernizacji. Gdy uznacie, że czas zebrać owoce waszych wysiłków, wykonacie szereg akcji przychodu, które wprowadzą wasze państwo w nową epokę, abyście mogli dalej podbijać, rozwijać się, rządzić i dzielić.
Wiekopomne chwile, przełomowe momenty, doniosłe wydarzenia oraz punkty zwrotne historii waszej cywilizacji uwiecznicie na tytułowych arrasach, które nie tylko dodadzą wam skrzydeł do kontynuacji progresu, ale również wyposażą w szereg wymiernych korzyści, które będziecie mogli spożytkować w dalszej części rozgrywki. Powiadają co prawda, że nie szata zdobi człowieka, ale za to sala ozdobiona arrasami warta jest więcej niż skarbiec po brzegi wypełniony złotem!
Ilość graczy: 1 – 5
Wiek: 14+
Czas: 90 – 120 min
Komponenty gry:
-16 asymetrycznych mat cywilizacji;
-18 unikalnych, pomalowanych figurek wielkich budowli;
-43 unikalne karty arrasów oraz 7 kart pułapek;
-33 unikalne karty technologii;
-3 specjalne kości;
-50 figurek posterunków;
-100 figurek budynków przychodu;
-1 plansza gry (dwustronna);
-6 unikalnych mat stolic;
-48 kafelków terytoriów;
-15 kafelków kosmosu;
-5 mat przychodu;
-20 specjalnych znaczników zasobów;
-65 znaczników graczy (kostki);
-1 instrukcja;
-2 arkusze referencyjne;
-6 kart referencyjnych;
-28 kart Automy (tryb solo);
-1 mata Automy;
-1 instrukcja Automy;
-1 specjalna plastikowa wypraska z pokrywką.