JEDWAB, STAL I MAGIA Krainy Wschodu wprowadzają do gry DUNGEONS & DRAGONS® atmosferę nieskończenie fantastycznej Azji! Na kartach tej książki znajdziesz: · 5 nowych ras, w tym hengeyokai, nezumi oraz ludzi-duchy · 5 nowych klas, w tym samuraja, shugenja oraz wu jena · ponad 25 nowych klas prestiżowych, w tym ninję, tatuowanego mnicha oraz yakuzę · 100 nowych czarów · 75 nowych potworów · kompletny świat gry: Rokugan, znany z karcianej Legendy Pięciu Kręgów™ Podręcznik Grac...
Nina na czele armii biesów spustoszyła Otchłań. Aereas i jego anielscy sprzymierzeńcy obronili Miasto Drzwi. Ale co się stało z dwójką kuzynów? Nina posiada jeszcze ciało, lecz zatraciła duszę. Aereas zachował duszę, ale stracił ciało. Nadeszła pora nowych bohaterów. Muszą powstać i zdobyć dla siebie własny raj. Czas na Tarę i Aegisa – córkę Aereasa i syna Niny. Teraz oni podejmą walkę tam, gdzie przerwali ją ich rodzice. Skorzystają przy tym z pomocy nieumarłego boga, gnoma ...
Alar Kessel, początkujący mag o słabej sile woli, uruchamia zdarzenia prowadzące do ponownego odkrycia magicznego przedmiotu, kryształowego reliktu. Czy jest on tylko martwym narzędziem... a może jest zdolny wywołać porażkę Dekapollis? A może barbarzyńcy sami już o to zadbali? Ich atak na wioski Dekapolis przypieczętował ich własny los, jak również los młodego barbarzyńcy Wulfgara. Uznany za martwego na polu bitwy, Wulfgar zostaje uratowany przez krasnoluda Bruenora, w zamia...
Zaznawszy spokoju wśród krasnoludów w odzyskanej Mithrilowej Hali, Drizzt po raz pierwszy w swym burzliwym życiu zaczyna odczuwać zadowolenie. Ale spokój nocnego elfa, renegata z miasta rządzonego przez kapłanki demonicznej bogini, nie może trwać długo. Sama Lolth, budząca grozę Królowa Pajęczych Otchłani, wzywa swych wyznawców, by wylali się z mrocznych głębin Podmroku i odzyskali dla niej jedyną duszę, która od tak dawna się jej wymyka – duszę Drizzta Do’Urdena. Dziedzictw...
Nowe, pełne wolności życie Drizzta i Catti-brie na pokładzie Duszka Morskiego zostaje zagrożone, kiedy z powodu sobowtóra, zagadkowego wiersza oraz nieprawidłowo rzuconego czaru bohaterowie wracają w okolice, gdzie po raz pierwszy natknęli się na kryształowy relikt. Przynętą jest dusza ukochanej osoby, więziona i dręczona przez złego demona, Errtu. Podczas podróży, która zabierze Drizzta z nawiedzanych przez piratów wód Wybrzeża Mieczy w Lśniące Góry i jeszcze dalej, mroczny ...
Drizzt, młody książę z królewskiego domu, dorasta w niegodziwym świecie swych mrocznych pobratymców. Mając honor nie przystający do pozbawionego zasad społeczeństwa, Drizzt staje przed dylematem. Czy potrafi żyć w świecie, który odrzuca prawość?
Ojczyzna jest pierwszą częścią cyklu LEGENDY DRIZZTA.
Wiele czasu minęło od porzucenia Ziemi. Grupa ludzi na skolonizowanej planecie opanowała środki techniczne. Dzięki nim uzyskali nieśmiertelność i boskie moce. Teraz władają światem jako bogowie z panteonu hindi. Kali – bogini Zniszczenia, Jama – Pan Śmierci, Kriszna – bóg Pożądania – im właśnie sprzeciwia się ten, który był Siddharthą, który jest teraz Mahasamatmanem, Poskromicielem Demonów, Panem Światła. "Wygnany bóg, Siddhartha, Poskromiciel Demonów, a potem (w rozmyślnym...
Finezja i wszechstronność to potężni sojusznicy Bardowie i łotrzykowie polegają na swoich rozlicznych umiejętnościach – to właśnie one dają im przewagę nad przeciwnikiem. W książce tej znajdziesz tysiące opcji, dzięki którym stworzysz najniezwyklejszą nawet postać – w tym: • Nowe atuty, klasy prestiżowe, broń, czary, przedmioty magiczne i ekwipunek. • Kompletne zasady tworzenia pułapek i 90 przykładów ich zastosowania. • Opisy wielu gildii złodziei i kolegiów bardów. • Precy...
Kiedy John Hackworth po raz pierwszy dopuścił się przestępstwa, nawet nie zdawał sobie sprawy, co zapoczątkował i w jak gęstą sieć intryg się wplątał. W świecie, w którym wszystko jest na wyciągnięcie ręki, gdzie domowe kompilatory materii potrafią stworzyć niemal każdy żądany przedmiot, rozwój techniki determinuje los jednostki. O sile decyduje przynależność do grupy i umiejętność szybkiego reagowania na nadarzające się okazje. Ale świat ten skazany jest na zagładę. Jego prz...
Logena Dziewięciopalcego, cieszącego się złą sławą barbarzyńcę, opuszcza w końcu szczęście. Czeka go los martwego barbarzyńcy, który pozostawi po sobie tylko pieśni i równie martwych przyjaciół. Jezal dan Luthar, uosobienie egoizmu, żywi jedno pragnienie: odnieść zwycięstwo w kręgu szermierczym. Lecz zbliża się wojna, a na polach bitewnych lodowatej Północy walczy się według brutalniejszych zasad niż w turnieju. Inkwizytor Glokta, kaleka, który stał się oprawcą, nie ucieszyłb...
Minęły lata od wielkiego cudu na szczycie góry Aidy - cudu znanego jako przymierze Avelyna. Corona jest już innym miejscem. Avelyn ma zostać wyniesiony do świętości przez ten sam kościół, który kiedyś ogłosił go heretykiem. Król Danube zaś poprosił Jilseponie Wyndon - banitkę i bohaterkę Wojen Demona - aby została jego królową. Jilseponie jest wewnętrznie rozdarta. Nigdy nie pokocha żadnego mężczyzny tak bezgranicznie, jak strażnika Elbryana, ojca dziecka, które utraciła. Ni...
ODWIEDŹ NOWE WYMIARY Najpotężniejsi poszukiwacze przygód doskonale wiedzą, że poza rodzinnym światem czekają na nich wielkie zdobycze i wielkie niebezpieczeństwa; od głębin Piekieł po wyżyny Góry Celestii, od mechanicznego świata Mechanusa do wirującego chaosu Limbo. Obce i przerażające wymiary to nowe wyzwania dla podróżujących poszukiwaczy przygód. Księga Planów to twój przewodnik po wędrówce przez multiwersum. Ten dodatek do gry D&D opisuje wszystko, co powinieneś wiedzi...
Los Faerunu okrywa mrok Dolina Sztyletu cierpi. Raz po raz napadają ją niebezpieczne drowy. W rozdartej wojną Maerimydrze, mieście mrocznych eflów, rodzi się zagrożenie dla całego świata powierzchni. Odważni bohaterowie muszą odkryć jego źródło i je zniszczyć – jeśli tylko im się to uda. Miasto Pajęczej Królowej to przygoda stworzona z myślą o tym, by 10-poziomowi śmiałkowie awansowali aż na 18. poziom! Wciąga ona bohaterów w głębiny Podmroku i rzuca ich w wir epickiej przygo...
Niegdyś istniały trzy światy zamieszkiwane przez trzy rasy ludzkie. Wtedy to z pustki przybyła czwarta rasa, Charonidzi, i doprowadzając światy do krawędzi zagłady, na zawsze zaburzyła równowagę pomiędzy nimi Karan, wrażliwa kobieta mieszanego pochodzenia, zostaje zmuszona do kradzieży starożytnego artefaktu. Okazuje się, że jest to Zwierciadło Aachanu, przedmiot, który pamięta wszystko, co widział. W tym samym czasie Llian, błyskotliwy kronikarz, zostaje wydalony z kolegium,...
Dla miłośników wartkiej akcji i nietuzinkowych bohaterów Elizabeth Moon – autorka militarnej fantastyki i zdobywczyni nagrody Nebula – stanowi doskonały wybór. Błyskotliwie niekonwencjonalna Kylara Vatta, czarna owca Transportu Vattów, jednego z najbogatszych domów kupieckich galaktyki, to bohaterka niepodobna do innych, obdarzona instynktem zabójcy zarówno w interesach, jak i w walce. Obecnie, po dokonanych z zimną krwią zamachach, które pozbawiły życia jej rodziców i obróci...
Przymierze Estorei istnieje od ponad 850 lat. Jego Orędowniczka, Herine Del Aglios, wie, że przewodzi największej cywilizacji w całej historii. Ale pragnie więcej. Tymczasem na niedawno podbitych terytoriach Estorei rodzi się niezadowolenie. Ludność zmuszona do walki przeciwko starym przyjaciołom i sąsiadom w imieniu Przymierza, stawia czoła trudnym wyborom i wspiera wojny Estorei pieniędzmi i ludźmi – na żądanie Paula Jhereda, przywódcy Zbieraczy i żelaznej prawicy Orędownic...
ŹRÓDŁO WSZELKIEJ BOSKIEJ POTĘGI Do Pelora, Lokiego, Ateny czy Ozyrysa modlitwy wznoszą pobożni i zdesperowani. Porównując potęgę tych boskich istot z możliwościami nawet najpotężniejszych śmiertelników, nie ma się wątpliwości, że ich moce wykraczają daleko poza wyobraźnię ludzi i nieludzi. Dodatek do gry D&D®, który teraz trzymasz w dłoniach, zawiera wszystkie informacje potrzebne ci do tworzenia i wykorzystywania w przygodach najpotężniejszych istot na świecie. Znajdziesz tu...
Niegdyś istniały trzy światy zamieszkiwane przez trzy rasy ludzkie. Wtedy to z pustki przybyła czwarta rasa, Charonidzi, i doprowadzając światy do krawędzi zagłady, na zawsze zaburzyła równowagę pomiędzy nimi Karan, wrażliwa kobieta mieszanego pochodzenia, zostaje zmuszona do kradzieży starożytnego artefaktu. Okazuje się, że jest to Zwierciadło Aachanu, przedmiot, który pamięta wszystko, co widział. W tym samym czasie Llian, błyskotliwy kronikarz, zostaje wydalony z kolegium,...
Kategoria „Fantastyka / Horror” zawiera książki należące przede wszystkim do gatunku fantastyki. Jest to obszerny, rozbudowany oraz bardzo pojemny gatunek literacki charakteryzujący się osadzaniem opisywanej historii w świecie przedstawionym różnym od rzeczywistego. Autorzy takich publikacji często opisują zjawiska nadprzyrodzone oraz wykreowane przez siebie technologie czy bronie. W ramy fantastyki należy włączyć fantastykę naukową (science fiction), której akcja toczy się zazwyczaj w przyszłości, oraz fantasy, w której znaleźć możemy elementy mitologii i folkloru. W obrębie dokładniejszych podziałów funkcjonują również liczne podgatunki, takie jak na przykład weird fiction, low fantasy, urban fantasy czy space opera. W kategorii „Fantastyka / Horror” znajdują się również książki należące do literatury grozy, czyli horrory. Charakteryzują się one takim ukształtowaniem świata przedstawionego, że występujące w nim wydarzenia nie mogą zostać wytłumaczone bez odwołania się do zjawisk paranormalnych czy nadprzyrodzonych. Celem horroru jest wywołanie u odbiorcy poczucia zagrożenia, strachu czy obrzydzenia. Najczęściej podejmowanymi w horrorze motywami są nawiedzenia (ludzi, przedmiotów, miejsc), wampiry, zombie, duchy, wilkołaki, demony, diabły, wiedźmy i tym podobne. W serwisie Woblink.com odnaleźć można należącą do fantastyki postapokaliptycznej serię „Metro” napisaną przez rosyjskiego pisarza Dmitrija Głuchowskiego, nominowaną do licznych nagród literackich i utrzymaną w steampunkowym klimacie „Zadrę” Krzysztofa Piskorskiego, książkę „Player One” Ernesta Cline’a, na podstawie której powstał film pod tym samym tytułem w reżyserii Stevena Spielberga, powieści Terry’ego Pratchetta (zarówno te należące do „Świata Dysku”, jak i te spoza serii). Miłośnicy grozy znajdą tu natomiast zarówno „Frankensteina” Mary Shelley, uznawanego za prekursora całego gatunku, „Draculę” Brama Stokera, dzięki któremu postać wampira na trwałe weszła do popkultury, czy „Dziecko Rosemary” Iry Levin, na podstawie którego Roman Polański wyreżyserował kultowy film pod tym samym tytułem.