Opis treści
Podejście problemowe wykorzystywane w podręczniku to sprawdzone rozwiązanie zgodne z podstawą programową. Dzięki podejściu problemowemu uczniowie krzyżowo ćwiczą wymagane umiejętności.
W podręczniku nauka programowania jest oparta na języku Scratch barwnym programie wizualnym dostosowanym do wieku uczniów to sprawdzone rozwiązanie! Uczeń w klasie piątej nauczy się pracować: z arkuszem kalkulacyjnym (m.in. analizuje dane i tworzy wykresy liniowe); z programem prezentacyjnym (tworzy prezentację, wstawia animację do niej); w sieci (zakłada konto pocztowe, korzysta z forów dyskusyjnych, czatów, komunikatorów); z edytorem dźwięku i edytorem wideo; wyszukiwać informacje w internecie; programować w Scratchu (m.in. projektuje grę).
Struktura lekcji jest uporządkowana i przedstawia się następująco. Na początku każdej z 30 lekcji stawiany jest ciekawy problem. W trakcie lekcji pokazywany jest sposób jego rozwiązania.
Po każdej lekcji zadania do samodzielnego wykonania.
Tematy informatyczne łączą się z innymi przedmiotami. Lekcje zawierają listę zdobywanych umiejętności, wskazówki i rady ułatwiające zapamiętanie ważnych zasad, listę pojęć komputerowych do tworzonego przez uczniów słownika, zadania.