Opis treści
Anna Bernat zaznaczyła swoją poetycką obecność w 1970 roku, kiedy to zdobyła wyróżnienie za debiut w konkursie Forum Poetów Hybrydy.
Kolejne lata i kolejne wyróżnienia: Łódzkiej Wiosny Poetów (kilkakrotne), Warszawskiej Jesieni Poezji, Poznańskiej Wiosny Estradowej, a także w konkursach Polskiego Radia. Spod jej pióra wyszło wiele scenariuszy, nagradzane słuchowiska radiowe i monodramy, libretta (np. francuskiej opery Szymona Laksa Bezdomna jaskółka i musicalu Zaczarowany krawiec według humoreski Szolem Alejchema. Wydała zbiory poezji: Biała wyspa (1978), Niepokoje starej nocy (1984), Liściasty modlitewnik (1991), Zniebowstąpienie i Wiersze na dzień powszedni (2012); tom był pokłosiem cyklu poetyckiego o tym samym tytule, jaki w 1991 roku Aleksander Bardini reżyserował i interpretował w TVP1, Miłość i liście (2016), Miłość i drzewa (2021), Skąd? Dokąd? (2022).Nie będzie przesadą, jeśli powiemy, że równie dużo napisała dla najmłodszych: piosenki, wiersze, bajki, opowiadania, spektakle teatralne, audycje radiowe i telewizyjne programy edukacyjne, takie jak Ala i As, Szkoła na wesoło, Leśna Telewizja czy Akademia przedszkolaka, scenariusze programów emitowanych przez TVP: Domisie, Plastelinek i przyjaciele, Jedyneczka, Małe musicale. Warto dodać, że wiele jej tekstów trafiło do podręczników, stanowiąc pomoc dydaktyczną w pracy wychowawców przedszkolnych i nauczycieli klas szkolnych. Uprawiany przez nią specyficzny gatunek kreatywności doceniony został w 2012 roku przez Stowarzyszenie Autorów ZAiKS, które przyznało jej swą doroczną Nagrodę właśnie za twórczość dla dzieci. Młodzi odbiorcy wyrazili jej swoje uznanie, wyróżniając ją w 2018 roku Orderem Uśmiechu.
Malwina Ciechan