Książka „Podstawy sieci dla technika i studenta - Część 1” to kompletny zasób wiedzy w ujęciu teoretycznym jak i praktycznym, poświęcony sieciom komputerowym. Autor przystępnym językiem oprócz zarysu historycznego przedstawił media i sygnały transmisyjne, począwszy od teorii, aż do zastosowań praktycznych, demonstrując również techniki ich montażu. W książce dokładnie opisano podstawy komunikacji sieciowej, zasadę działania urządzeń i usług działających w współczesnym Interne...
Książka pt. „ZARZĄDZANIE SIECIAMI KOMPUTEROWYMI W PROGRAMIE PACKET TRACER – Wiadomości zaawansowane” jest przeznaczona dla osób chcących rozszerzyć swoje umiejętności oraz wiedzę w zakresie zarządzania sieciami LAN i WAN. Czytelnik znajdzie tu opisy i ćwiczenia praktyczne dotyczące konfigurowania urządzeń Cisco. Jest kontynuacją pierwszej części książki o tym samym tytule._x000D_ Autorzy książki przyjęli zasadę „Minimum teorii – maksimum przykładów praktycznych”, co umożliwi ...
Książka Konfiguracja Firewalli CISCO ASA w programie Packet Tracer zawiera podstawy filtrowania ruchu sieciowego realizowanego na komputerze, routerze WIFI oraz urządzeniach ASA. Czytelnik znajdzie tutaj wiele przykładów i ćwiczeń wykonanych w najnowszej wersji symulatora Packet Tracer._x000D_ _x000D_ Ćwiczenia poprowadzą czytelnika w sposób łatwy i przyjemny poprzez podstawy filtrowania ruchu sieciowego, rodzaje topologii zabezpieczeń, konfigurowania blokad w przełączniku wi...
Książka „Bezpieczeństwo w sieci – Jak skutecznie chronić się przed atakami” to poradnik, dzięki któremu każdy czytelnik, bez względu na stopień zaawansowania informatycznego, zrozumie podstawowe zasady bezpiecznej pracy na komputerze z systemem Windows 10 podłączonym do sieci z dostępem do Internetu. Czytelnik początkujący będzie miał szansę poznania wszystkich zagadnień, natomiast zaawansowany, będzie miał okazję przemyśleć sposób w jaki korzysta z komputera i sieci. _x000D_...
Książka „Bezpieczny senior w Internecie” to poradnik, dedykowany nie tylko osobom starszym, ale również wszystkim czytelnikom bez względu na stopień zaawansowania informatycznego. Jest to kolejna pozycja po poprzednich tytułach naszego wydawnictwa: Smartfon, Laptop i Internet również dla seniora, które w podstawowy sposób przedstawiają podstawowe zasady bezpiecznej pracy przy użyciu sprzętu podłączonego do Internetu._x000D_ Czytelnik początkujący będzie miał szansę poznania w...
> KRÓTKIE WPROWADZENIE_x000D_ - książki, które zmieniają sposób myślenia!_x000D_ _x000D_ Big data pokazuje, jak postęp technologiczny spowodowany rozwojem Internetu i cyfrowego wszechświata wpłynął na radykalną transformację nauki o danych. Czym są duże zbiory danych i jak zmieniają świat? Jaki mają wpływ na nasze codzienne życie, a jaki na świat biznesu? W tej książce czytelnik znajdzie odpowiedzi na te pytania._x000D_ *_x000D_ Interdyscyplinarna seria KRÓTKIE WPROWADZENI...
Coraz więcej złożonych, powtarzalnych zadań powierzamy automatom. Inteligentny robot nigdy się nie znudzi, nie zmęczy i będzie cały czas pracował z zadaną prędkością. Zapewnia nam to odpowiednią wydajność i bardzo dużą dokładność wykonywanych czynności. Oczywiście aby osiągnąć te korzyści, najpierw trzeba robota zbudować i zaprogramować. Warto spróbować własnych sił w tej materii. Wiedza o programowaniu autonomicznych robotów jest coraz cenniejsza na rynku pracy, a samo budow...
Konsekwencje udanego ataku na IoT mogą być niezwykle poważne. Zagrożenie dotyczy przecież wszystkiego, co działa pod kontrolą komputera. Mogą to być samochód, rozrusznik serca, zamki w inteligentnym domu czy też system sterujący maszynami w fabryce. Zabezpieczanie i testowanie bezpieczeństwa urządzeń internetu rzeczy jest jednak specyficzną dziedziną. Przesądza o tym jego charakter, ale także budowa i ekonomika produkcji urządzeń IoT. Inżynier bezpieczeństwa internetu rzeczy ...
Scratch jest projektem MIT Media Lab. Początkowo miał służyć młodym ludziom do nauki programowania, ale szybko zaczął pełnić również inne funkcje. Jest jak cyfrowa piaskownica, w której każdy może nie tylko nauczyć się podstaw kodowania, ale także ćwiczyć kreatywność, umiejętność pracy w zespole i zdolność do wynajdywania nieszablonowych rozwiązań, na przykład podczas projektowania gier. Scratch jest bowiem świetnym narzędziem do tworzenia najróżniejszych gier, a poświęcona m...
Może się wydawać, że profesjonalne systemy uczenia maszynowego wymagają sporych zasobów mocy obliczeniowej i energii. Okazuje się, że niekoniecznie: można tworzyć zaawansowane, oparte na sieciach neuronowych aplikacje, które doskonale poradzą sobie bez potężnych procesorów. Owszem, praca na mikrokontrolerach podobnych do Arduino lub systemach wbudowanych wymaga pewnego przygotowania i odpowiedniego podejścia, jest to jednak fascynujący sposób na wykorzystanie niewielkich urzą...
Projektant UX musi rozmawiać. Dobry design sprawia, że produkt jest ładny i przyjemny w użytkowaniu. Zanim jednak ten produkt powstanie, projektant musi przedstawić i obronić swoje decyzje projektowe. Projektem są przecież zainteresowani klienci, przełożeni i oczywiście cały zespół produktowy. Bardzo wiele zatem zależy od poprawnej komunikacji zainteresowanych stron. Podczas spotkania można doprecyzować wymagania wobec produktu i zaprezentować wybrane rozwiązania projektowe. ...
Dane są obecnie zbierane, przetwarzane i analizowane dosłownie na każdym kroku, a otrzymane wyniki i płynące z nich wnioski oddziałują na każdy aspekt naszego życia. Modelowanie i symulacja to nieodzowne etapy projektowania wszelkiego rodzaju produktów i urządzeń przemysłowych. Pojazdy, budynki, konsumencki sprzęt elektroniczny, lecz także instalacje technologiczne, konstrukcje inżynierskie i specjalistyczna aparatura - wszystko to jest opracowywane i ulepszane właśnie dzięki...
Ten praktyczny przewodnik uczy, jak programować Internet rzeczy (Internet of Things – IoT). Autor i edukator Andy King dzieli złożone problemy programistyczne na instrukcje krok po kroku i pokazuje, jak zaprojektować i zbudować własny kompleksowy system Internetu rzeczy typu full-stack – od urządzenia po chmurę. Ta praktyczna książka przeprowadza czytelników przez proces doboru narzędzi, konfigurowania środowiska programistycznego oraz projektowania i implementacji rozwiązani...
Wykorzystanie danych zorientowanych na użytkownika w celu uzyskania realnych wyników biznesowych.Dzięki tej książce Czytelnik będzie mógł wykorzystać w swojej firmie pełną moc danych behawioralnych używając w tym celu wyspecjalizowanych narzędzi. Algorytmy często stosowane w danologii, a także programy służące do analizy predykcyjnej traktują jak zwykłe informacje dane behawioralne wygenerowane przez użytkowników, takie jak kliknięcia na stronie internetowej czy zakupy w supe...
Znasz już podstawy, zatem przygotuj się na kolejny etap! Kod C# profesjonalnej jakości jest wydajny, czysty i szybki. Niezależnie od tego, czy budujesz aplikacje biznesowe dla użytkowników, czy usługi backendu dla aplikacji Web, oparte na doświadczeniu praktyczne techniki przedstawione w tej książce pozwalają podnieść umiejętności C# na nowy poziom.Koduj jak profesjonalnista w C# pokazuje, jak pisać czysty kod C#, właściwy dla aplikacji klasy przedsiębiorstwa. Wraz z autorem ...
Książka Od Zera do ECeDeeLa Base w pierwszej kolejności została napisana z myślą o każdym Europejczyku biorącym udział w kursach kompetencji informatycznych. Jest podręcznikiem, który stanowi podstawowe narzędzie do zdobycia kluczowych informacji w najpopularniejszym z modułów szkoleń, wspomagający uzyskanie międzynarodowego certyfikatu ECDL Base. Jednocześnie jest to książka którą może wziąć do ręki każdy początkujący użytkownik komputera, chcący samodzielnie poszerzyć swoją...
Współczesny rynek wymusza na producentach konieczność szybkiego wdrażania usprawnień i dostosowywania się do wciąż zmieniających się wymagań klientów. Stały rozwój technologii projektowania i wytwarzania pozwala sprostać tym oczekiwaniom, wymaga też jednak od konstruktorów, programistów, technologów i operatorów bardzo wysokich kwalifikacji i ciągłego poszerzania wiedzy na temat dostępnych narzędzi. Jeśli należysz do tego grona specjalistów, z pewnością zainteresują Cię możli...
Kubernetes to system, który uruchamia aplikacje w kontenerach i nimi zarządza. Jest obsługiwany przez wszystkie ważne platformy chmurowe i znakomicie się sprawdza jako centrum danych. Został zbudowany w 2014 roku przez Google i do teraz prężnie się rozwija. Słynie ze skalowalności, z elastyczności, wszechstronności i potężnego zestawu funkcjonalności. Biegłość w posługiwaniu się Kubernetesem jest dziś receptą na sukces. Aby ją zdobyć, musisz zainwestować trochę zaangażowania ...
ASP.NET Core jest doskonałym narzędziem dla profesjonalnych programistów. Zapewnia kompletne środowisko wyposażone w bogaty zestaw funkcjonalności, pozwalające wykorzystywać najnowsze technologie w tworzonych aplikacjach. Kolejna wersja tej lubianej platformy, ASP.NET Core 3, imponuje potencjałem i wspaniałymi możliwościami. Przed rozpoczęciem tworzenia aplikacji jednak warto się zapoznać z nowymi elementami ASP.NET Core 3, by się dowiedzieć, jakie zaawansowane techniki oferu...
Minecraft to bardzo popularna gra komputerowa, która na całym świecie sprzedała się w milionach egzemplarzy. Teraz możesz wykorzystać ją także do nauki programowania. W książce Kodowanie z Minecraftem® znajdziesz instrukcje, dzięki którym napiszesz programy komputerowe, które pozwolą Ci zautomatyzować swoją grę – szybciej wydobywać minerały, wytwarzać przedmioty i budować, co tylko przyjdzie Ci do głowy!_x000D_ W swojej pracy będziesz korzystał z Lua, czyli języka programowan...
Zaprzyjaźnij się z algorytmami. Przewodnik dla początkujących i średniozaawansowanych zawiera opis podstawowych i najważniejszych technik algorytmicznych i struktur danych, które zostały uporządkowane w osiemnastu rozdziałach. Do każdego tematu wyselekcjonowano zadania o zróżnicowanym poziomie trudności odpowiednie zarówno dla początkujących, jak i bardziej zaawansowanych uczniów. Książka jest również doskonałym materiałem dydaktycznym dla nauczycieli szkół gimnazjalnych i po...
O jakości konkursu decydują przede wszystkim zadania. Powinny być one oryginalne, ciekawe i o różnym stopniu trudności. Ich rozwiązanie powinno sprawiać satysfakcję, a kłopoty z rozwiązaniem zachęcać do pogłębiania swojej wiedzy i umiejętności. Ta książka zawiera subiektywny wybór „najlepszych” zadań z konkursów algorytmiczno-programistycznych współorganizowanych przez Uniwersytet Warszawski wraz z opisem rozwiązań wzorcowych._x000D_ Wyboru zadań dokonały osoby, które odegrał...
Książka stawia sobie za cel przygotować Czytelnika do samodzielnego przeprowadzenia całego procesu analizy danych, od pobrania i załadowania zbioru, przez jego wstępne przetworzenie i wyczyszczenie, aż po samą analizę, wizualizację wyników i ich interpretację. Wiemy, że pewne rozwiązania, które stworzy Czytelnik przeznaczone będą do wielokrotnego użytku i tym samym zasługiwać będą na wdrożenie w ramach większych projektów informatycznych. Z tego powodu omawiamy także zestaw d...
Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych (European Computer Driving Licence, w skrócie ECDL) jest świadectwem potwierdzającym, że jego posiadacz zdobył umiejętności w zakresie obsługi komputera i programów użytkowych po odbyciu międzynarodowego systemu szkoleń. W Polsce licencji na szkolenia udziela Polskie Towarzystwo Informatyczne (PTI), ono także wydaje certyfikaty._x000D_ _x000D_ Książka, którą przedstawiamy, jest rekomendowana przez PTI jako materiał szkoleniowy....
Kategoria „Internet, komputery, informatyka” zawiera publikacje skupiające się na wszystkich zagadnieniach związanych z siecią, komputerami, programami komputerowymi czy oprogramowaniem. Książki z tej kategorii poświęcone są w głównej mierze programowaniu – znajdują się tu m.in. podręcznik „Wstęp do informatyki” Jacka Lembasa i Rafała Kawy przeznaczony dla studentów pierwszego roku kierunków informatycznych, poradnik „Sztuka dobrego programowania” Krzysztofa Jassego i Andrzeja Ziemkiewicza, w którym dobre rady znajdą zarówno początkujący, jak i zaawansowani programiści, poradnik „Java. Uniwersalne techniki programowania” pod redakcją naukową Krzysztofa Barteczki dotyczący programowania w języku Java, podręcznik „HTML. Tworzenie stron www i programów desktopowych” Rafała Strychalskiego (podzielony na 3 części: dla początkujących, średniozaawansowanych i zaawansowanych). Znajdują się tu także poradniki z innych dziedzin, jak np. e-commerce („Narzędzia Google dla e-commerce” Krzysztofa Marca), marketingu internetowego („AdWords i Analytics” Krzysztofa Marca i Tomasza Trzósły), praktyk zwinnych („W poszukiwaniu zwinności w architekturze systemów IT” Krzysztofa Bończaka”), rzeczywistości wirtualnej („Rzeczywistość wirtualna (VR) dla każdego – Aframe i HTML 5” Krzysztofa Wońka). Nie brakuje również pozycji dla dzieci, które już od małego chcą rozpocząć swoją przygodę z programowaniem w Scratchu, Pythonie czy Javie („Bawimy się, programując w Scratchu” i „Twórz własne gry komputerowe w Pythonie” Ala Sweigarta, „JavaScript dla dzieci. Programowanie na wesoło” Nicka Morgana), grafiką komputerową („Piksele, wektory i inne stwory” Alicji Żarowskiej-Mazur i Dawida Mazura), produkcją filmową („Zostań gwiazdą YouTube'a” Nicka Willoughby’ego).