Duże doświadczenie praktyczne jak i dydaktyczne autora zaowocowało pozycją, która umożliwia niemal „bezbolesne” zdobywanie wiedzy z programowania w Visual Basicu dla Excela poczynając od łatwych makr tworzonych przez rejestrator aż do bardzo złożonych zestawów procedur. Od prostych funkcji aż po sterowanie zdarzeniami. Duża ilość przykładów od czysto „szkolnych” aż do rozbudowanych, kompletnych funkcjonalnych aplikacji. Zaplanowana metoda stopniowania trudności...
Od momentu ukazania się pierwszego wydania książki Scrum i nie tylko… na polskim rynku, nastąpił wyraźny postęp w temacie korzystania z metod zwinnych. Coraz rzadziej spotykamy osoby czy organizacje, które nie wiedzą co oznacza hasło Agile, a na pewno czym jest Scrum. Scrum nadal pozostaje najbardziej popularnym sposobem realizacji Manifestu Agile w praktyce. Potrzeba wiedzy przesunęła się z pytania „O co chodzi?” na „Jak to mamy robić u nas?”. Coraz więcej firm...
Czym różnią się gatunki gier cyfrowych od gatunków znanych nam z filmu czy literatury, takich jak western bądź kryminał? Czy znane gry, takie jak rodzimy Wiedźmin, jedynie czerpią z repertuarów gatunkowych swoich książkowych lub ekranowych źródeł, czy też może oferują osobne i unikatowe wzorce gatunkowe? Autorka omawia zagadnienie gatunku w grach cyfrowych w relacji do innych mediów na przykładzie współzależności fantasy, komputerowych gier fabularnych (computer Role-Playing ...
- Zajmujesz się reklamą w internecie?- Planujesz podwyższyć swoje kwalifikacje?- Chcesz zostać certyfikowanym specjalistą Google AdWords i Google Analytics?Przyzwyczailiśmy się, że każdy kolejny rok to rok rekordowych wydatków na reklamę w Internecie. Jest taki kawałek tortu - branża SEM - który rozwija się niezwykle dynamicznie i wymaga stałego dokształcania się i doskonalenia umiejętności. Książka omawia najważniejsze branżowe egzaminy z Google AdWords oraz Google Anal...
Publikacja składa się z trzech podstawowych części. Pierwsza z nich porusza historie rozwoju informatyki i metod zabezpieczenia informacji. W drugiej części przedstawione są aktualne rozwiązania związane z szyfrowaniem informacji, autentyfikacją użytkownika oraz omówiona została kwestia ochrony przechowywanej informacji. Ponieważ niektóre zastosowania systemów komputerowych wymagają znacznych szybkości transmisji, w książce zostaną omówione technologie dużych szyb...
Celem monografii jest więc omówienie konstrukcji i działania protokołów IPv4 i IPv6 w ramach porównania tych dwóch koncepcji, jak również zaprezentowanie realizacji sieci opartych o IPv6. Obecnie, systemy przetwarzania danych trzeba oprzeć o co najmniej jeden z tych dwóch podstawowych protokołów internetowych, a nawet, co pokazano w niniejszej pracy, obydwa naraz. Stąd w pierwszych trzech rozdziałach dokonano przeglądu odpowiedniej wiedzy związanej z działaniem ...
Współczesny świat zmienia się bardzo dynamicznie. Praktycznie każdego dnia dowiadujemy się o nowościach, które powodują, że znane i stosowane rozwiązania bezpowrotnie odchodzą do historii. Elementem, który odgrywa istotną rolę akceleratora w tych zmianach jest technologia informacyjna. Ta zmienność pociąga za sobą konieczność ciógłej weryfikacji zarówno istniejących rozwiązań teoretycznych, jak i praktycznych - w chwili bieżącej oraz w przyszłości. Dlatego też pow...
Grafika komputerowa zazwyczaj kojarzy się z wyretuszowanymi zdjęciami modeli i modelek. W rzeczywistości daje nam o wiele większe możliwości.Piksele, wektory i inne stwory to wprowadzenie do grafiki komputerowej dla dzieci i nie tylko. Dowiesz się, czym są tryby kolorów, na czym polega różnica między grafiką rastrową a grafiką wektorową, a także zobaczysz, na co należy zwrócić uwagę, przygotowując plik do publikacji w internecie oraz do druku.Poznasz programy do grafiki rastr...
Książka przeznaczona jest dla programistów, którzy chcą, aby ich programy działały dobrze, czyli szybko zwracały wyniki, zużywały mało pamięci i obejmowały szeroki zakres danych wejściowych. Programista początkujący znajdzie tutaj wyjaśnienia podstawowych elementów języka C, a czytelnik zaawansowany dowie się, jak może udoskonalić swój warsztat. Czytelnik tej książki nauczy się pisać funkcje działające oszczędnie i wydajnie, np. funkcję, która znajduje liczby ...
Książka Packet Tracer 6 dla kursów CISCO Tom 3 – Protokoły routingu dynamicznego i DHCP podobnie jak pozostałe książki z tej serii, dedykowana jest wszystkim osobom chcącym nauczyć się projektować i tworzyć sieci lokalne i zarządzać sprzętem w sieciach rozległych. Pozycja ta, to idealny podręcznik uzupełniający wiedzę praktyczną podczas nauki w Akademiach CISCO oraz podczas przygotowań do egzaminów CCNA. W odróżnieniu od dwóch poprzednich części, tom 3...
Praktyczna Inżynieria Wsteczna. Metody, techniki i narzędzia Inżynieria wsteczna oprogramowania jest procesem dogłębnej analizy bibliotek, aplikacji i systemów, których kod źródłowy nie jest dostępny dla badacza. Umożliwia ona zarówno odtworzenie i pełne zrozumienie logiki konkretnego programu, jak i poszerzenie wiedzy na temat sposobu działania współczesnych procesorów, kompilatorów, czy całych systemów operacyjnych. Umiejętność ta może zostać użyta do odkryw...
Poznaj usprawnione sposoby realizacji podstawowych zadań i szybciej osiągnij produktywność w Windows 10Poznaj podstawy korzystania z Windows 10 przy użyciu nowego poradnika Krok po kroku. Popularny format dziś udostępnia jeszcze bardziej pomocne wskazówki i szybkie, numerowane kroki, zapewniając sprawną i spójną naukę. Ułożona według zadań ksiązka pozwala łatwo odnaleźć to, co trzeba wiedzieć, aby szybko wykonać jakieś zadanie w Windows 10.• Samodzielnie poznawaj podstawowe f...
Rozdziały 3-4 z publikacji pt. "JAVA. Uniwersalne techniki programowania", redakcja naukowa Krzysztof Barteczko. Rozdział 3 Wyjątki; Rozdział 4 Interfejsy i klasy wewnętrzne. Książka przedstawia sposoby i techniki programowania użyteczne we wszelkich zastosowaniach języka Java. W publikacji akcentowany jest kontekst praktyczny: jak i do czego poszczególnych narzędzi językowych używać. Specjalna uwaga zwracana jest na nowe elementy języka, dostępne w wersjach 8 i...
Rozdziały 7-8 z publikacji pt. "JAVA. Uniwersalne techniki programowania", redakcja naukowa Krzysztof Barteczko. Rozdział 7 Lambda-wyrażenia; Rozdział 8 Proste narzędzia. Książka przedstawia sposoby i techniki programowania użyteczne we wszelkich zastosowaniach języka Java. W publikacji akcentowany jest kontekst praktyczny: jak i do czego poszczególnych narzędzi językowych używać. Specjalna uwaga zwracana jest na nowe elementy języka, dostępne w wersjach 8 i 9. ...
Rozdziały 13-14 z publikacji pt."JAVA. Uniwersalne techniki programowania", redakcja naukowa Krzysztof Barteczko. Rozdział 13 Dynamiczna Java; Rozdział 14 Lokalizacja i internacjonalizacja aplikacji. Książka przedstawia sposoby i techniki programowania użyteczne we wszelkich zastosowaniach języka Java. W publikacji akcentowany jest kontekst praktyczny: jak i do czego poszczególnych narzędzi językowych używać. Specjalna uwaga zwracana jest na nowe elementy języka...
Rozdziały 1-2 z publikacji pt. "Java. Uniwersalne techniki programowania", redakcja naukowa Krzysztof Barteczko. Rozdział 1 Klasy; Rozdział 2 Ponowne wykorzystanie klas. Książka przedstawia sposoby i techniki programowania użyteczne we wszelkich zastosowaniach języka Java. W publikacji akcentowany jest kontekst praktyczny: jak i do czego poszczególnych narzędzi językowych używać. Specjalna uwaga zwracana jest na nowe elementy języka, dostępne w wersjach 8 i 9. R...
Rozdziały 9-10 z publikacji pt."JAVA. Uniwersalne techniki programowania", redakcja naukowa Krzysztof Barteczko. Rozdział 9 Kolekcje; Rozdział 10 Przetwarzanie strumieniowe. Książka przedstawia sposoby i techniki programowania użyteczne we wszelkich zastosowaniach języka Java. W publikacji akcentowany jest kontekst praktyczny: jak i do czego poszczególnych narzędzi językowych używać. Specjalna uwaga zwracana jest na nowe elementy języka, dostępne w wersjach 8 i ...
Rozdziały 11-12 z publikacji pt. "JAVA. Uniwersalne techniki programowania", redakcja naukowa Krzysztof Barteczko. Rozdział 11 Wejście-wyjście; Rozdział 12 Programowanie współbieżne i równoległe. Książka przedstawia sposoby i techniki programowania użyteczne we wszelkich zastosowaniach języka Java. W publikacji akcentowany jest kontekst praktyczny: jak i do czego poszczególnych narzędzi językowych używać. Specjalna uwaga zwracana jest na nowe elementy języka, do...
Rozdziały 5-6 z publikacji pt. "JAVA. Uniwersalne techniki programowania", redakcja naukowa Krzysztof Barteczko. Rozdział 5 Typy i metody sparametryzowane (generics); Rozdział 6 Elementy programowania funkcyjnego w Javie 8. Przegląd pragmatyczny. Książka przedstawia sposoby i techniki programowania użyteczne we wszelkich zastosowaniach języka Java. W publikacji akcentowany jest kontekst praktyczny: jak i do czego poszczególnych narzędzi językowych używać. Specja...
Podręcznik zawiera kompletny kurs projektowania parametrycznego i nieparametrycznego 2D/3D oraz drukowania dokumentacji wyrobów dowolnej branży i o dowolnym stopniu złożoności, za pomocą programów: AutoCAD 2017 lub AutoCAD LT 2017 (tylko 2D) i wersji mobilnej AutoCAD 360 oraz nowszych, w polskiej lub angielskiej wersji językowej. Umożliwia przygotowanie do egzaminu certyfikacyjnego AutoCAD Certified Professional. Dlaczego warto wybrać właśnie tę książkę? - Autor j...
Książka jest kierowana do programistów, którzy chcą zapoznać się z technologią OpenCL. W pubilkacji oprócz przedstawienia czym jest OpenCL znajdują się też przykłady sposoby wykorzystania OpenCL. Ze względu na charakter technologii mogą one obejmować kilka języków programowania: C/C++, Java, Python.
Książka porządkuje duży obszar zagadnień związanych z zarządzaniem poprzez controlling procesów. Mnogość zagadnień zawartych w tych obszarach (controlling i podejście procesowe) może powodować zagubienie, a w konsekwencji niechęć przedsiębiorców do wykorzystania w zarządzaniu narzędzi controllingowych. Ideą zaproponowanej w książce koncepcji controllingu procesów jest dostarczenie użytecznego narzędzia, za pomocą którego wdrożenie controllingu w przedsiębiorstwie może być łat...
Programowanie procesorów graficznych (GPU) staje się coraz popularniejsze. Dzieje się tak przede wszystkim z powodu dynamicznie rozwijającego się rynku gier i zapotrzebowania na deweloperów w tej dziedzinie, ale również z powodu dużych możliwości obliczeniowych dostarczanych przez te układy. Książka stanowi niezbędnik dla każdego, kto zamierza szybko odnaleźć się w nowoczesnej grafice trójwymiarowej.
Kategoria „Internet, komputery, informatyka” zawiera publikacje skupiające się na wszystkich zagadnieniach związanych z siecią, komputerami, programami komputerowymi czy oprogramowaniem. Książki z tej kategorii poświęcone są w głównej mierze programowaniu – znajdują się tu m.in. podręcznik „Wstęp do informatyki” Jacka Lembasa i Rafała Kawy przeznaczony dla studentów pierwszego roku kierunków informatycznych, poradnik „Sztuka dobrego programowania” Krzysztofa Jassego i Andrzeja Ziemkiewicza, w którym dobre rady znajdą zarówno początkujący, jak i zaawansowani programiści, poradnik „Java. Uniwersalne techniki programowania” pod redakcją naukową Krzysztofa Barteczki dotyczący programowania w języku Java, podręcznik „HTML. Tworzenie stron www i programów desktopowych” Rafała Strychalskiego (podzielony na 3 części: dla początkujących, średniozaawansowanych i zaawansowanych). Znajdują się tu także poradniki z innych dziedzin, jak np. e-commerce („Narzędzia Google dla e-commerce” Krzysztofa Marca), marketingu internetowego („AdWords i Analytics” Krzysztofa Marca i Tomasza Trzósły), praktyk zwinnych („W poszukiwaniu zwinności w architekturze systemów IT” Krzysztofa Bończaka”), rzeczywistości wirtualnej („Rzeczywistość wirtualna (VR) dla każdego – Aframe i HTML 5” Krzysztofa Wońka). Nie brakuje również pozycji dla dzieci, które już od małego chcą rozpocząć swoją przygodę z programowaniem w Scratchu, Pythonie czy Javie („Bawimy się, programując w Scratchu” i „Twórz własne gry komputerowe w Pythonie” Ala Sweigarta, „JavaScript dla dzieci. Programowanie na wesoło” Nicka Morgana), grafiką komputerową („Piksele, wektory i inne stwory” Alicji Żarowskiej-Mazur i Dawida Mazura), produkcją filmową („Zostań gwiazdą YouTube'a” Nicka Willoughby’ego).